2021-07-04, 20:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Om din pappa har begått brott ett vidrigt brott då? Skall du lida i evighet för det också?

Om du var sängvätare i tonåren? Skall man få trakasserad dig med insändare om det i evighet?

Eftersom vi inte har arvsskuld i det här landen, så ska ingen behöva lida för vad en anhörig har ställt till med (vacker tanke som tyvärr inte funkar i verkligheten). Men om min far har begått ett vidrigt brott, så finns det förmodligen brottsoffer som får leva med följderna resten av livet. Då kan gott min far få leva med stämpeln på sig också.

Sängväteri är mig veterligen inget brott, utan börjar någon skriva insändare om det, så är det enbart för att vålla skada och olägenhet.

En seriepedofil bör man tex kunna varna för om han (eller hon) bosätter sig i kvarteret, utan att det är förtal. Det är bara sunt förnuft och självbevarelsedrift.
2021-07-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ebba är en brottsling som är registrerad i belastningsregistret för ett brott som har två års fängelse i straffskalan.
Hennes straff blev böter och villkorligt fängelse. Ebba tycker i likhet med de flesta brottslingar att hon är oskyldig.

Alla försök att förneka eller bagatellisera dessa fakta genom hårrklyverier och semantiska krumbukter, beror sannolikt på politisk, religiös eller genusbias.

Strafföreläggande kan inte utfärdas för brott där fängelse finns i straffskalan.

Ebba fick ett strafföreläggande.

Klarar du av att räkna ut resten själv?
2021-07-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Ebba har erkänt brott.

Vad är det egentligen som du har svårt att förstå? Du verkar helt besatt av att försöka klyva ett hårstrå i två delar.

Ebba ville inte gå till domstol för hon hade förlorat i vilket fall. Man får inte hänga ut personer, förnedra dem och som i Ebbas fall medför trakasserier för hon är en offentlig person.

Jaså, har du också svårt att förstå!?

Var mitt inlägg inte tydligt nog för dig?

Ebba är inte dömd. Vad av det är det du inte förstår?

Det är du och dina gelikar som verkar helt besatta av att påstå en massa saker som inte är sanna. Som t.ex. att Ebba är dömd, att hon är fälld, och det ena med det andra.

Hon har accepterat ett strafföreläggande för att slippa processen. Huruvida hon faktiskt är skyldig till ett brott får vi därmed aldrig veta. Eller anser du att Tomas Quick är skyldig till alla brott han erkänt också, bara för att han erkänt dem?
2021-07-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
sluta bara förneka, det blir ju ganska löjligt. Att godta ett straffföreläggande är samma sak som att bli dömd. Så är det och det är fakta. Att säga något annat är bara löjligt.

Det är du som förnekar det faktum att Ebba inte är dömd.

Och som sagt, det är uppenbart att du inte klarar av att ha fel.

Ebba är inte dömd. Kan du säga det - "Jag hade fel, Ebba är inte dömd". Eller tänker du fortsätta förneka?
2021-07-04, 21:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han har faktiskt inte ens avtjänat sitt straff, då han inte betalat in det han ska till brottsoffermyndigheten, men ändå lever sitt liv i lyx, som den nolltaxerare han är. Oavsett om man hävdar oskuld eller inte, så ska man avtjäna sitt straff om man vill lägga det bakom sig. Annars förblir det en aktuell händelse.

Men om han nu har gjort sig en karriär på att hävda att han är oskyldigt dömd, så är det väl inga problem att Ebba nämner det hela? Det är ju reklam för hans företag trots allt.
Ringde faktiskt för en tid sedan till brottsoffermyndigheten om just det här om JB har sonat sitt brott han dömdes för 2005 eller ej. Jag fick ett entydigt ja på den frågan. Tjänstemannen jag talade med sa att när han avtjänat sitt fängelsestraff med prövotid hade han sonat sitt brott och det oavsett om han själv eller brottsoffermyndigheten betalat skadeståndet till målsäganden.
2021-07-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Kan inte du bara hålla käften? Du har redan blivit överbevisad.

(FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch (erkänt sig skyldig 2021-07-02)

Nej, du får inte ligga med EB bara för att du försvarar hennes handlingar på nätet. Jävla pajas.

Oj då det fanns visst inte många levande hjärnceller kvar i din lilla ärthjärna.

Tvärtom är det jag som har bevisat mitt påstående, se mitt tidigare inlägg med länk till åklagarens egna förklaring av strafföreläggande. Om du hittar någon levande hjärncell där inne kanske du kan lära dig något.
2021-07-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jodå, hon är dömd för brottet grovt förtal, straffet blev villkorlig dom och böter.

Det där med strafföreläggande är enbart för att förenkla processen och är rätt vanligt vid mindre brott. Det innebär inte på något sätt att man slipper straff eller att det inte räknas som brott.

Nope, hon är inte dömd. Det är bara du som pladdrar i nattmössan.
2021-07-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om Ebba sannolikt hade friats vid en rättegång så hade den heller aldrig presenterats för henne som ett alternativ till det strafföreläggande hon godtog genom att erkänna sig skyldig till det brott åklagaren kommit fram till att hon begått. När ett strafföreläggande utfärdats går det inte att motsätta sig det utan att då bli åtalad inför domstol för det brott som åklagaren utfärdat ett strafföreläggande för.

Fel, fel och fel.

Mycket skitsnack i den här tråden nu. Som vanligt alltid utan referenser får nötterna som inte vet vad de talar om.
2021-07-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Oj då det fanns visst inte många levande hjärnceller kvar i din lilla ärthjärna.

Tvärtom är det jag som har bevisat mitt påstående, se mitt tidigare inlägg med länk till åklagarens egna förklaring av strafföreläggande. Om du hittar någon levande hjärncell där inne kanske du kan lära dig något.

Nej, du är och förblir korkad.

Vi tar det en gång till så alla härinne inkl trögskallar som du fattar:

Citat:
Ett strafföreläggande har samma verkan som en dom och det antecknas i belastningsregistret. Skillnaden är att åklagaren inte väcker åtal och det blir därmed inte heller någon rättegång.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/atalsbeslutet/strafforelaggande-och-dagsboter/?fbclid=IwAR1nAWhJ6QfjfW6T-V6wU1zox1u5aQLeLyussZD4aztL8UoG8on-WLXJfts

Du kan lämna tråden nu. Du är överbevisad så det räcker och blir över.
Pajas.
2021-07-04, 21:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jaså, har du också svårt att förstå!?

Var mitt inlägg inte tydligt nog för dig?

Ebba är inte dömd. Vad av det är det du inte förstår?

Det är du och dina gelikar som verkar helt besatta av att påstå en massa saker som inte är sanna. Som t.ex. att Ebba är dömd, att hon är fälld, och det ena med det andra.

Hon har accepterat ett strafföreläggande för att slippa processen. Huruvida hon faktiskt är skyldig till ett brott får vi därmed aldrig veta. Eller anser du att Tomas Quick är skyldig till alla brott han erkänt också, bara för att han erkänt dem?
Jaha så Ebba står även över vad ett strafföreläggande innebär menar du, för inte kan väl samtliga brottslingar som fått och godkänt strafföreläggande betraktas som kunna vara oskyldiga - de som Ebba har ju erkänt vad strafföreläggandet anger?
Senast redigerad av kubun 2021-07-04 kl. 21:49.
2021-07-04, 21:24
Bannlyst
Citat:
Strafföreläggande kan inte utfärdas för brott där fängelse finns i straffskalan.

Ebba fick ett strafföreläggande.

Klarar du av att räkna ut resten själv?
Föreslår att du kompetensutvecklar dig och läser på om grovt förtal, istället för att sprida juridiska villfarelser.
Citat:
Om brottet är att anse som grovt ska det rubriceras som grovt förtal. Påföljden kan då bestämmas till böter eller fängelse i högst två år.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtal
Ebbas straff var böter och villkorligt fängelse i två år för grovt förtal. Detta är registrerat i belastningsregistret.
2021-07-04, 21:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Jaha det var ju intressant. Har du någon källa till det påståendet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in