2021-07-04, 10:20
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Född 55 i Sverige? Då kan det inte bli mer hedervärt, eller mer etnonationalistiskt. Särskilt inte om det hela dessutom är libertarianskt anstruket, precis vad den "nationella rörelsen" behöver.
Den som säger något annat agerar subversivt.

Lär dig nyanser, och framförallt, sluta missförstå med flit. Det finns inte en nationell i Sverige idag som med bra argument kan avfärda bubb.la-folket. Hela din existens här är baserat på att kritisera olika nationella poddar, hur menar du att du inte agerar subversivt? Skaffa ett liv genast kan vara en idé....
Om du mot all förmodan är genuin - Sluta flexa din jävla fjant. Du har redan visat din okunskap när det kommer till bubb.la-gänget.
Jag säger det igen, man är mer explicit och radikala än t.om RN och Svegot. Man har bara en annan front....
SKa jag vara tydligare? Jag gillar Boris.
Senast redigerad av SiggeSpringnota 2021-07-04 kl. 10:29.
Citera
2021-07-04, 15:56
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Lär dig nyanser, och framförallt, sluta missförstå med flit. Det finns inte en nationell i Sverige idag som med bra argument kan avfärda bubb.la-folket. Hela din existens här är baserat på att kritisera olika nationella poddar, hur menar du att du inte agerar subversivt? Skaffa ett liv genast kan vara en idé....
Om du mot all förmodan är genuin - Sluta flexa din jävla fjant. Du har redan visat din okunskap när det kommer till bubb.la-gänget.
Jag säger det igen, man är mer explicit och radikala än t.om RN och Svegot. Man har bara en annan front....
SKa jag vara tydligare? Jag gillar Boris.

Vilket jävla svammel.
Jag hoppas verkligen att du är ett skämt.
Citera
2021-07-05, 00:45
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Vilket jävla svammel.
Jag hoppas verkligen att du är ett skämt.

Nej, jag är ingen internetflexare och troll.
Jag kan respektera vem som helst för deras åsikter och handlingar, vem det än är. Sluta larva dig för fan.
Vilka åsikter och tankar han kan tillföra en jävla paneldebatt har ingenting att göra med att han, 19 fucking 55, föddes i Sverige med jugoslaviska föräldrar.
Citera
2021-07-05, 01:40
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Nej, jag är ingen internetflexare och troll.
Jag kan respektera vem som helst för deras åsikter och handlingar, vem det än är. Sluta larva dig för fan.
Vilka åsikter och tankar han kan tillföra en jävla paneldebatt har ingenting att göra med att han, 19 fucking 55, föddes i Sverige med jugoslaviska föräldrar.

Du har allvarliga kommunikationsproblem.

Det jag ursprungligen skrev till Offervilja och som du svarade på gällde det att de här namnen inte alls står på samma ideologiska grund som Dan & co. Som synes tar gamla rävar som misslyckats med sina projekt gärna ideologiska tillbakasteg och omfamnar de mer ofarliga politiska alternativen.
Det var det jag syftade på när jag ironiskt kallade dem för tunga etnonationalister, att SUBVERSIVA krafter gärna vill urvattna de mer problematiska samhällskritiska strömningarna och att personer med helt andra synsätt, ideologiska lättviktare, och dessutom med kopplingar till det s.k. nätverket nu kommer allt närmare DFS och eventuellt påverkar dem och/eller deras följare.

Ditt psykotiska svammel säger mig att du inte kommer förstå vad jag skrivit, men för andra som läser det här och undrar vad det handlar om blev det nu ett litet förtydligande.
Citera
2021-07-05, 20:03
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Du har inte lyssnat på bubb.la va?
Man har sin libertarianska skrud, men man är mer extrema än vad Dan, Magnus och Björn.
Boris föddes i Sverige 55, helt klart en hedersmedborgare. Mer hedersvärt än att trolla runt och agera subversivt i diverse delforum om nationella poddar.
Det där låter lite konstigt. Då måste Radio bubb.la ha utvecklats något enormt på senaste tiden, för när jag tidigare lyssnade på dem så var de absolut inte mer radikala än vad Radio Svegot-gänget är. Martin Eriksson hade då inte ens förstått rasfrågan.
Citat:
P.S.
Senare i sommar har DFS en konferens där tunga etnonationalister som det tidigare etablissemangsnamnet Boris Benulic (vilken etnicitet har han?) samt Matikainens och Janouchs judisk makt-förnekande vän Jeff Ahl från AfS/Nätverket kommer delta. Den "nationella rörelsen" (fniss) går onekligen mot ett allt mer radikalt och skärpt håll.
Var har du hört/läst att Boris Benulic och Jeff Ahl kommer att delta på konferensen? Vilka andra personer kommer att vara där? Jag är inte särskilt förtjust i varken Boris eller Jeff, men det skulle vara intressant att höra dem i en debatt mot några som Dan Eriksson, Magnus Söderman eller Björn Björkqvist.

Radio Svegot har gjort alla fem pluspoddar om varför Europa blivit mångkulturellt fritt för alla att lyssna på. Rekommenderas starkt! Dan Eriksson och Magnus Söderman är fantastiska, och Jalle Horn är alldeles lysande som programledare!

https://www.radiosvegot.se/show/svegot-plus/om-massinvandringen-till-europa-del-1-den-historiska-bakgrunden/
Citera
2021-07-05, 20:09
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det där låter lite konstigt. Då måste Radio bubb.la ha utvecklats något enormt på senaste tiden, för när jag tidigare lyssnade på dem så var de absolut inte mer radikala än vad Radio Svegot-gänget är. Martin Eriksson hade då inte ens förstått rasfrågan.

[/url]

Dom har utvecklats något enormt, ja.
Man pratar Finspång, repatriering yada yada och man riktigt hör hatet och avskyn när vissa frågor dyker upp. Inte några lättsamma skratt därinte.
Kommer t.om ihåg ett visst israelvurm förr i tiden, så utvecklats har man. Min poäng var bara att deras perspektiv är absolut relevant i sammanhanget.
Citera
2021-07-05, 23:43
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

Var har du hört/läst att Boris Benulic och Jeff Ahl kommer att delta på konferensen? Vilka andra personer kommer att vara där? Jag är inte särskilt förtjust i varken Boris eller Jeff, men det skulle vara intressant att höra dem i en debatt mot några som Dan Eriksson, Magnus Söderman eller Björn Björkqvist.

Radio Svegot har gjort alla fem pluspoddar om varför Europa blivit mångkulturellt fritt för alla att lyssna på. Rekommenderas starkt! Dan Eriksson och Magnus Söderman är fantastiska, och Jalle Horn är alldeles lysande som programledare!

https://www.radiosvegot.se/show/svegot-plus/om-massinvandringen-till-europa-del-1-den-historiska-bakgrunden/

De har informerat om det:

Citat:
I Svenskarnas hus, men också runt om i landet, så arrangeras nu träffar mest hela tiden, och inom kort släpper vi biljetterna till vår stora konferens "Fria ord" med temat "Frihetens pris". Konferensen tar plats i Svenskarnas hus den 28 augusti, och bland deltagarna märks bland annat Boris Benulic, Jeff Ahl, Klaus Bernpaintner, Jalle Horn och ett helt gäng företrädare för DFS.
Citera
2021-07-06, 00:21
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

P.S.
Senare i sommar har DFS en konferens där tunga etnonationalister som det tidigare etablissemangsnamnet Boris Benulic (vilken etnicitet har han?) samt Matikainens och Janouchs judisk makt-förnekande vän Jeff Ahl från AfS/Nätverket kommer delta. Den "nationella rörelsen" (fniss) går onekligen mot ett allt mer radikalt och skärpt håll.

Jag vet att det har spekulerats tidigare om denne Benulic och hans bakgrund. Nu gjorde jag en närmare googling och fann två saker som för mig är väldigt starka indicier på att han de facto är jude. Först och främst är det faktum att han skrev förordet till den svenska upplagan av Shlomo Sands "Skapandet av det judiska folket" anmärkningsvärt ifall han inte vore jude själv. Jag kan nästan inte föreställa mig att någon annan än en jude eller i vart fall mycket judevänlig person skulle skriva förordet till en sån bok.

https://bibliotek.boras.se/work/skapandet-av-det-judiska-folket?id=e9e760d3-839e-568b-6abf-84f37c1307f0&catalogId=8c21e8e5-8d05-44bc-85ef-e2962f83015b&workId=49144571-5510-4981-a2cf-a16a0075aee9

Det andra är den här texten där han beskriver hur "man kan grubbla på varför det är relativt vanligt med självhatande judar" emedan man framdriver sina dagar i Brooklyn (vem förutom en jude resonerar ens kring "självhatande judar"?) samt på typiskt judiskt, paranoidt manér (tänk Aron Flam, det är faktiskt en direkt karbonkopia på hans resonemang) menar att typ alla möjliga gojer är antisemitiska:

Citat:
Om man tillbringar sina dagar i Brooklyn är en av frågorna man kan grubbla på varför det är relativt vanligt med självhatande judar här. Vill man raffinera sina funderingar kan man grubbla på varför denna själsliga åkomma är speciellt vanligt bland judar som spelar schack – och dessutom – varför den tar sig mer allvarliga utryck ju bättre schackspelare personen i fråga är.

Mitt i de funderingarna noterar jag att man i Sverige uppdagat ett judehat som inte erbjuder en lika stimulerande intellektuell utmaning för den som vill förstå. Den är nog mer ett uttryck för den allmänna sjaskigheten och fegheten i svenskt kulturliv.

Citat:
Det intressanta med att Expo nu hävdar att en känd svensk författare anonymt på Flashback är judehatare och nazist är egentligen inte huruvida Expo har rätt, det intressanta är två andra frågor.

1. Reaktionerna från många i ”Kultursfären” har varit: ”Jo, men det visste man väl”. De har snarast tävlat i vem som visste det först och vem som vetat mest i frågan.

En enkel fundering som då infinner sig är: om så många personer på tidningar, magasin och förlag vetat om detta – varför har vi inte sett rasande attacker på kultursidor och i debattprogram? Varför har ingen konfronterat författaren och attackerat hans uppfattningar … för åratal sedan?

Jag tror det finns flera förklaringar. Den grundläggande är att det finns en självklar anti-semitism i delar av kulturvärlden – och det är inte så att avsky för Israels politik transformerats till motvilja mot judar. Det är motviljan mot judar som extrapolerats till avsky för Israel.

Om någon betvivlar tankegången att det finns en självklar anti-semitism i det skrivande och pratande skiktet så har den personen inte på ett bra tag tagit del av till exempel SvD:s, TT:s eller statsradions och stats-TV:ns rapportering om Mellanöstern eller den växande anti-semitismen i Sverige och Europa.

https://frihetligt.se/judehat-asiktskorridor/
Senast redigerad av Guillounism 2021-07-06 kl. 00:36.
Citera
2021-07-06, 00:25
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

De nämner ju inte att det är en judisk värld vi lever i, där judiska intressen, både på elitnivå och på gruppnivå, är förhärskande.
De säger att Olof Palme ändrade grundlagen (detta gjordes först 2010) så att invandrare skulle kunna behålla sina kulturer när detta är en judisk idé, precis som den andra vägen, assimilering (av icke-judar) också är en judisk idé.
De pratar om att muslimer är en "spelare" i allt detta, det är de inte. De är precis som vi en pjäs, inte en spelare. De är ett verktyg, en hotbild som den judiska makten visar upp för massorna vilket leder till sympatier för maktens planer att ta itu med de problem de själva tagit hit. Allt som stoppar islam är bra, som Ludvig menade i Radio Svegot. Nyttig idiot, de som har tagit hit muslimerna vill också stoppa islam och de håller på med detta.

Det är inte bra att de här herrarna får hållas och sprida sin felaktiga information och vilseleda lyssnarna. De är medvetet eller omedvetet maktens medlöpare.
Citera
2021-07-06, 00:38
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag vet att det har spekulerats tidigare om denne Benulic och hans bakgrund. Nu gjorde jag en närmare googling och fann två saker som för mig är väldigt starka indicier på att han de facto är jude. Först och främst är det faktum att han skrev förordet till den svenska upplagan av Shlomo Sands "Skapandet av det judiska folket" anmärkningsvärt ifall han inte vore jude själv. Jag kan nästan inte föreställa mig att någon annan än en jude eller i vart fall mycket judevänlig person skulle skriva förordet till en sån bok.

https://bibliotek.boras.se/work/skapandet-av-det-judiska-folket?id=e9e760d3-839e-568b-6abf-84f37c1307f0&catalogId=8c21e8e5-8d05-44bc-85ef-e2962f83015b&workId=49144571-5510-4981-a2cf-a16a0075aee9

Det andra är den här texten där han beskriver hur "man kan grubbla på varför det är relativt vanligt med självhatande judar" emedan man framdriver sina dagar i Brooklyn (vem förutom en jude resonerar ens kring "självhatande judar"?) samt på typiskt judiskt, paranoidt manér (tänk Aron Flam, det är faktiskt en direkt karbonkopia på hans resonemang) menar att typ alla möjliga gojer är antisemitiska:

https://frihetligt.se/judehat-asiktskorridor/

Jag kände till det där med förordet och har funderat på om han har judiskt påbrå.
Hursomhelst kan man inte oroa sig över antisemitism och samtidigt vara på européers sida, det går inte.
Det ska bli intressant att se vart Eriksson och Söderman tar vägen framöver, med tanke på deras ideologiska kurs och samarbetspartners så ser det inte bra ut. Men de har ju ett projekt och inkomst att tänka på före principer och ståndpunkter.
Citera
2021-07-06, 01:55
Medlem
svartriddares avatar
Nu när ni har spekulerat kan jag berätta att Boris är serb, kristen och filosemit.
Citera
2021-07-06, 02:21
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Nu när ni har spekulerat kan jag berätta att Boris är serb, kristen och filosemit.

Han kanske inte har judiskt påbrå själv, men det finns som sagt andra faktorer som omöjliggör pro-vita ställningstaganden...

Men alla som inte är bakom flötet eller lever i förnekelse förstår redan vad syftet med hela den där sfären är, E4F, Palaestra media, AfS
Det behövs inte hittas något näsblod hos de olika profilerna för att kassera dem, även om kännedom om sådan bakgrund naturligtvis är av största intresse och vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in