Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Killen som mördade tjejen som han hade kysst (typ) var väl på inga sätt lik SD? (..)
Om jag inte minns fel, var det i det fallet tjejen som var den svartsjuka och mycket drivande?
Om du benar ner till bara "kysst tjejen" lär du inte se likheter.
Om du utgår från triangeldrama, otrohet, svartsjuka så finns det liknande komponenter.
För övrigt var det inte första gången han var otrogen enligt vittnen i förhör.
Tillit- och förtroendebrist är centralt:
"Det har varit upp och ned vad gäller förtroende och tillit mellan honom och T*ove."
Hon bryter förlovning och ger svävande förhoppningar om att återförenas. Hon raggar på en ny kille som hon smyger med, T*im fattar inte att hon inte är seriös mot honom och hon ställer krav.
Om man likt mig inte ser HD som ett manipulerat offer år 2018, anser att det tillhör den tidsera hon var sjuk och mindre motståndskraftig - så förändras synen på HD markant mot ditt offerperspektiv.
HD kvicknar till 2015, börjar ställa krav och övervakar SD via endomondo.
LW beskriver att det går snabbt.
På hösten 2016 har hon tillfrisknat såpass att hon ämnar återta rodret för Geotouren, sin man och de börjar ha sex igen efter flera års frånvaro av intimt umgänge.
Hon flyttar fram positionerna markant och hon vet att SD är otrogen sen länge.
Hon samlar enbart bevis iom hon vet att han blånekar och mars 2017 slår hon till.
Nu kräver hon full insyn och livslångt kontaktförbud. Hon vill tysta ner otroheten.
Jag ser en mångårigt, djupt kränkt kvinna som upplever skam.
Hon försöker trivialisera och projicera. Med annat ordval kompartmentaliserar hon grovt.
▪️Den syn som SOA levererar om otroheten tror jag är direkt från HD.
▪️Hon köper SDs bild att hon varit ett skal, en grå skugga av sitt forna jag. Trist, sjuk och tråkig.
Det gör otroheten mer begriplig och mindre smärtsam.
Som hennes chef säger går hon från rollen av försmådd partner till att de bildar ett team.
De förenas kring att LW är syndabocken och hon får lätt JGs sympatier då han identifierar sig med henne. Redan 2016 pratar LW om att han kommer ta parti för HD versus henne.
SD säger i förhör att JG primärt tar parti för HD. JG och SD utväxlar några intressanta ord den 1 maj 2018 som sammanfaller:
JG: M*ats är en bra kille, det är du och SP det är fel på. "
SD: Jag vet.
Men han är smart nog att inse att jag är den dåliga." Ab 163
HD är medveten om att SD fortsätter med LW, det är en orsak till skilsmässan.
Dock kör hon inte lika öppna kort med alla och speciellt inte till SD.
Ända sen de börjar få motsättningar på slutet av 2017 och HD är otrogen och mörkar finner jag hennes beteende suspekt.
Detta är min åsikt snarare än att han styr hennes tankar längre - att hon rest på sig i takt med tillfrisknande men inte är frisk.
Så från skam och djupt kränkt , till bitterhet, hat och fortsatt fixerad vid LW så är min fundering om hon är ute efter hämnd.
Jag tveksam till att hon ens ville ha SD, att det enbart är ett spel för galleriet.
Gällande SD har jag en annan åsikt om hans person. Han kryper som en fähund för HD bakom hans macho attityd och narcisstiska image.
Han inbillar sig att hon inte vet ett dugg och tycks fortfarande tro att hon är lika lätt att manipulera och kör sitt frenetiska RT mot LW.
Än mer stressad iom hennes skilsmässa, det är då han blir farlig.
Jag har aldrig trott att SD är tex en psykopat och det maktutövande det inkluderar.
Möjligen psykopatiska drag.
Han är ett kontrollfreak, snudd på att matcha ocd vid stress likt 6-8 maj då HD anser att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas.
IMO uppvisar han autistiska drag i filmen från 2004, varav det vid stress kan slå över i grav självhävdelse. Alternativ reaktion är mental härdsmälta i form av aggression vilket i sig filmen till ÅK visar.
Mordet är likaså brutalt aggressivt.
Det finns som sagt en ovanlig subgrupp inom spektrat som mer påminner om psykopatiska drag.
Många vittnen beskriver SD som intelligent, bla av FR som ingick i femfemman och har haft en hel del med SD att göra. Han beskrivs även tekniskt kunnig, mer spetskompetens, men en ren katastrof att interagera med kollegor, är socialt inkompetent och emotionellt omogen.
Om så är fallet överkompenseras emotionella och sociala brister med skryt och arrogans.
... Förutom ute med HD då - han tycktes byta skepnad helt vid hittegods och säger knappt nåt.
Över till anstiftan.
Oavsett friad från misstanke ang mord eller skyddande av brottsling, så är Sturebymordet ett rättsfall som är intressant ur flera aspekter.
Kommer separat pga platsbrist.