2021-07-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Tar era läkare östrot på er?
Min läkare tycker inte det är nödvändigt haha..
Trots att en som hoppade in när han var sjuk höll helt med mig att det är viktigt att hålla koll på.

Frågade en sköterska hos min urolog om detta när hon tappade upp några rör för provtagning. Svaret jag fick var "Vi mäter bara sådant vi kan påverka".
Citera
2021-07-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Vet inte men jag tror att det gick snabbt. Lite samma symptom vid för lågt som vid för högt östro. Börjar äta AI och fick tillbaka morgonstånd efter någon vecka men sedan efter ytterligare en vecka så var jag tillbaka där jag var innan AI. Därför testar jag nu med ”microdos”. Den här gången ska jag följa upp med blodprov vilket jag inte gjorde förra gången.

Lite pilligt men inte så farligt. Behöver ju bara dela piller var åttonde vecka. Tyckte det blev bra.
Åttondelar kan jag skära till nästan perfekt. När jag delar åttondelarna till sextondelar blir det lite lite ojämnt men inget extremt.

Jag kraschade mitt östro med en 32 del per dag. Jag krossade tabletten och delade upp den i 32 högar med ett rakblad på en glasskiva. Delade ett gäng gelehallon och tömde den lilla pulver högen i hallonet och tryckte ihop dom, sen tog jag ett gelehallon per dag.

Men som sagt, jag kände att, så här kan jag inte hålla på. Så jag började med propionat som jag nämnt tidigare, varje dag, och då försvann östro problemet. Att försöka följa Nebidos ojämna kurva med Arimidex är i min mening nästan helt omöjligt
Senast redigerad av FlubberBlubber 2021-07-03 kl. 10:32.
Citera
2021-07-03, 12:12
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Tar era läkare östrot på er?
Min läkare tycker inte det är nödvändigt haha..
Trots att en som hoppade in när han var sjuk höll helt med mig att det är viktigt att hålla koll på.
Japp, varje gång. Går hos privat vårdgivare.
Citera
2021-07-03, 16:07
Medlem
Kan testoolja förvaras i rumstemperatur, eller blir den dålig då?
Citera
2021-07-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag kraschade mitt östro med en 32 del per dag. Jag krossade tabletten och delade upp den i 32 högar med ett rakblad på en glasskiva. Delade ett gäng gelehallon och tömde den lilla pulver högen i hallonet och tryckte ihop dom, sen tog jag ett gelehallon per dag.

Men som sagt, jag kände att, så här kan jag inte hålla på. Så jag började med propionat som jag nämnt tidigare, varje dag, och då försvann östro problemet. Att försöka följa Nebidos ojämna kurva med Arimidex är i min mening nästan helt omöjligt

Nebido ger inte en ojämn kurva om man gör rätt.
Citera
2021-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Visa mig källa eller bevis att tappa blod blir en ond spiral och att kroppen kommer justera det relativ snabbt till nivåerna innan. Jag har sj tappat i flera år och vet att det inte är så, det är logiskt att nivåerna går såklart ner vid varje tappning och upp när du går på steroider som ökar röda blodkroppar. Höga Hemoglobin, höga evf och höga trombocyt värden går oftast hand i hand och när du tappar går dessa värden samtidigt ner.

Främsta orsaken att BB får hjärtinfarkt det är pga dåliga blodvärden och kolesterolvärden och det är drf majoriteten tappar regelbundet blod. Att påstå att det blir en ond spiral när man tappar blod säger hur mycket du vet om tappning, säg det till din lokala läkarre så får du se vad du får för svar.

Jag har erf av TRT i 7 år! Så vet endel!
Om du börjar prata för mycket om tappning med dem som verkligen kan TRT (USA) så kommer dem tyvärr inte hålla med dig alls! Att trombocyter går hand i hand med HB och EVF tror jag inte stämmer nej!
har blodprover under 7år som bevisar det!

Tappar man för ofta finns risken man krashar ferritin värdet.
Citera
2021-07-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Kan testoolja förvaras i rumstemperatur, eller blir den dålig då?

Rumstemperatur går bra, ställ i ett skåp eller något.
Citera
2021-07-04, 09:42
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Herreguuuud i himlen en HB värde på 197 har jag aldrig sett det är helt jävla otroligt att du ens lever med dom värderna borde du har fått hjärtinfarkt längesedan, det är bara frågan om tid innan du får ett hjärtinfarkt. Du behöver söka din lokala vårdcentral för ett akut besök för att få remiss till en hematolog för blodtappning och under tiden kan du besöka blodcentralen.se också för tappning. Jag tror inte att du förstår vad en HB värde på 197 betyder? Hb värderna går upp också om man har sömnapne o snarkar då kroppen behöver bilda mera syre o därmed bildar mera röda blodkroppar. Har du sömnapne också? Primära orsaken till höga hb värdet är såklart steroider. Som sagt sök läkare och boka akut tid om du inte vill få stroke eller hjärtinfarkt.

Högt vätskeintag dagligen är viktigt, omega 3 eller en fjärdedels aspirin för att tunna ut blodet. Många får högt hb testo, det viktiga är att ha koll på sina blodvärden och tunna ut blodet.
Citera
2021-07-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Nebido ger inte en ojämn kurva om man gör rätt.

Går tyvärr inte att göra rätt i en nebidobehandling då injektionsfrekvensen är alldeles för gles.
Citera
2021-07-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allheder
Går tyvärr inte att göra rätt i en nebidobehandling då injektionsfrekvensen är alldeles för gles.

Förklara gärna vad det är för fel att konstant ligga på 20-30 nmol/L
Citera
2021-07-04, 14:15
Medlem
Snart 6v med alpha pharma testobolin, efter allt bra man har läst hade man höga förväntningar. Cirka 200mg/vecka, kan inte påstå att jag märker något märkbart öht. För ngt år sedan vid kontroll låg jag på 7nmol testo, så visste bör man märka. Gör detta mest i välmåendemening. Kanske att man känner en ökad sexlust, men kan fan vara placebo med. Inte fan borde man behöva ligga högre för att få lite mer välmående, vet att det är komplext med hormoner, anser ändå ha bra koll, och vet hur det ska kännas.

Någon input på det här, trodde ap skulle leverera men är skeptisk ATM, 6v, det borde märkas.
Citera
2021-07-04, 15:13
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Snart 6v med alpha pharma testobolin, efter allt bra man har läst hade man höga förväntningar. Cirka 200mg/vecka, kan inte påstå att jag märker något märkbart öht. För ngt år sedan vid kontroll låg jag på 7nmol testo, så visste bör man märka. Gör detta mest i välmåendemening. Kanske att man känner en ökad sexlust, men kan fan vara placebo med. Inte fan borde man behöva ligga högre för att få lite mer välmående, vet att det är komplext med hormoner, anser ändå ha bra koll, och vet hur det ska kännas.

Någon input på det här, trodde ap skulle leverera men är skeptisk ATM, 6v, det borde märkas.
Har du verifierat ampullerna på AP:s hemsida?

Jag körde klart 2 pkt Testobolin i våras, utgångsdatum 2021, och fick tryck direkt typ efter första veckan.

Vore jävligt trist om du fått fakes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in