Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Säger den som inte har en susning om saken.
Men för diskussionens skull så kan vi fortsätta surra om ämnet.
Vad är det för fel på bevisen som finns och vilket sorts bevis tycker du saknas?
O ja, många gånger. Jag har t.ex hundratals gånger, ja rent av tusentals gånger, kontrollerat avvikelsen mellan WGS84 och verkligheten. Jag har även med hjälp av radarutrustning kunnat konstatera att föremål försvinner under horisonten.
Det är en teori.
Från hästens mun igen:
Citat:
Gravity is most accurately described by the general theory of relativity
Notera att de måste beskriva gravitationen med hjälp av en annan teori. De har aldrig löst tre-kropps-problemet med gravitation. Newton själv skrev i ett brev att tanken på att två massor påverkar varandra är helt absurd, "ingen kommer tro på det!" (han var frimurare).
WGS84 är ett kartsystem, utvecklat av... Hur ska en lekman kunna bekräfta ett system?
Radar? Nu skämtar du, va?
Ingen radar i världshistorien har tappat mål under horisonten, snarare tvärtom, som Storbritanniens radar som under andra världskriget upptäckte Tyskarna när de lämnade Polen, låååångt bortom horisonten. "Ja, men den studsar av jonosfären och så träffade den rätt och så studsade den tillbaka och så magi" Nej.
Radar i sig är ett bevis på att ingen kurvatur finns eftersom det inte är möjligt att hitta mål bortom horisonten, trots det har vi räckvidder som vida överskrider de avstånd vi får om vi räknar på vart kurvaturen ska vara.
Samma sak med ubåtar, det tordes vara helt omöjligt att de kan använda sonar för att upptäcka mål längre än enstaka kilometrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
ISS yta blir c:a +120 grader på solsidan och c:a -160 på skuggsidan. Dessutom är ISS försedd med några paneler som används för att kyla bort värme inifrån. Panelerna strålar bort värme vilket är enda sättet då det inte finns någon gas att överföra värme till.
Stenen gör sig av med värme genom att värma upp luften kring den och genom att stråla iväg värme.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
ISS absorberar inte all strålning som träffar den. Mycket av strålningen reflekteras och den avger också energi i form av värmestrålning.
Det måste vara en riktig konduktion i NASA-plasten, och ha en hållfasthet bortom denna värld för att svänga mellan +120 till -160 16 gånger per dag plus att den samtidigt ska värmestråla bort lika mycket solenergi som den tar till sig. Allt detta omgivet av +2500 C.
Ni har övertygat mig. Jag litar nu på att Auktoriteten och de höga prästerna inom vetenskapen inte ljuger för mig. Jag tycker inte alls det här låter otroligt. Det är snarare... fantastiskt! Science! <3
Citat:
Ursprungligen postat av
jfri
Kommer ihåg att vi lärde oss varför detta inte är konstigt i grundskolan. Värmen från solen kommer från strålning inte genom ledning
Jag lärde mig att Koranen är Sanningen i grundskolan, men jag litar på dig.
Det låter rimligt, enligt ovanstående kommentar, att ISS strålar väldigt mycket infrarött.
Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Jorden är rund. All vetenskaplig forskning visar det plus att man varit i rymden och filmat och fotograferat jorden. Men kan tom själv se effekten av jordens runda form med skepp som försvinner i horisonten med botten först.
Antal bevis för att jorden skulle va platt uppgår till 0
Så nu kan denna tråden stängas.
Visa mig ett fotografi av jorden. Jag vill se stjärnorna, jag vill se månen och solen i en och samma bild. Det borde finnas hundratals häftiga bilder. Men det finns... ingenting. Bara en massa olika photoshoppade bilder på jorden med olika stora kontinenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Har du någon rimlig förklaring till hur punkterna som Clay Allison tog upp skulle fungera på en platt jord? Visst kan man ifrågasätta men då måste man ändå ange på vilken grund man ifrågasätter. Punkten om hur stjärnhimlen fungerar i Australien respektive Sverige. Har du någon teori om hur detta skulle fungera på en platt jord?
Det finns väldigt många rimliga förklaringar på detta.
Men det gäller ju att man gör sin hemläxa, istället för att diskutera, för det är mycket man måste lära (om) sig. Men det är aldrig någon opponent till platta jorden som vill lära sig något. Det ska helst bara pekas fingrar och skratta.