2021-07-03, 11:10
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Du påstår att du vet att han varit en risig person- var baserar du det på ?

Är det oxå hörsägen eller ?

Är du på riktigt trög?

Jag har skrivit tidigare i tråden, som du iofs kan ha missat eftersom du snöat in dig på Lasses kommentarer.

Jag kände honom i ungdomen, och har haft sporadisk kontakt efter det då man stött på honom på byn.
Han var DÅ en person med risig attityd, tyckte sig vara guds gåva till kvinnan och ansåg att han skulle lägra tjejer/kvinnor efter eget beslut. Tjatsex, ack så oattraktivt och inte okej, det var hans melodi. Fick han nobben blev han sårad och betedde sig som en komplett praktarsle. Risig attityd i övrigt oxå. Kanske behövde han kompensera för att han var två äpplen hög och gick på tillväxthormoner, inte vet jag, men han var allt annat än en person som man ville ha kring sig. Den läxan lärde jag mig, och en person som ung vuxen att ha detta beteende, så är det väl högst osannolikt att det magiskt växer bort helt med åldern. Hans kvinnosyn var skev!

Jag själv var utsatt, han försökte tjata sig till sex, och när jag sa nej, blev han äcklig och elak. Långt ifrån hörsägen som du baserar dina ”fakta” på.
2021-07-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
DU HAR INGEN ANING!
Hur kan bara DU veta vad som är skitsnack och vad som är sanningen om L? Du tror inte nån annan vet NÅT. Alla ljuger och lyssnar på rykten och skvaller utom du.Hur vet du det???? . Du verkar inte ha hela bilden o ha uppfattat alla andra sidor av din vän L som du försvarar så ihärdigt. Hon är häktad för mord (normalt?)
Hon verkat ha manipulerat dig totalt.

Klart att jag vet skitsnack när jag hör det, och det finns mycket här i tråden kan jag lova. Jag har svarat på olika frågor, som exempelvis att hon studerade, att hon fick studielån, att hon var en bra mamma m.m. Men allt jag har sagt är ju lögn enligt er.
Men har du spenderat tid med L, har du spenderat tid med hennes barn, har du varit i hennes hem? Jag har liksom detta under många år och kan med säkerhet säga de saker jag vet om henne och hennes familj.
Och återigen, jag försvarar inte den handling som har skett, jag vill också försöka förstå vad som hände den kvällen.
Och jag kan lugnt säga att jag inte är någon manipulerad person. Kan säga att då hade jag inte kunnat ha det yrke jag har. :-)
2021-07-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurnaibitar
Jag kan bara hålla med dej.
Man våg knappt skriva något man vet innan L är där och anklagar att det är lögner.
Vet en hel del om L och Es relation då båda satt gärna på Vita Älgen.
Och onyktert tillstånd pratas det en del och själv dricker jag inte då jag är chaffören oftast till de som inte ska köra.
Och det förhållandet va inte sunt på en enda fläck!

Jag vet inte hur deras relation var, men jag vet vad hon har sagt till mig. Och vi pratades vid nästan varje dag. Och fulla efter krogbesök finns det många som blir, fyllesnack är fyllesnack.
Och det är mycket möjligt att dom var gift för varandra, det jag dock sagt innan är ju att hon måste ha mått skit när hon nu gjort detta. Sen vad orsaken är, och vad som exakt har hänt får vi vänta med att höra ju.
2021-07-03, 11:28
Medlem
Citat:
Tack.
Så sant som det var sagt.
Hon drog ner honom till botten.

Skulle heller aldrig nånsin lägga tid på att sitta och försvara en kallblodig mördare. Oavsett hur väl jag känt personen innan.
Att skjuta ihjäl en 4 barns pappa och förstöra livet för dem - är oförsvarligt.
Att ta med ett vapen och sen sätta sin plan i verket - är en så sjuk handling så hon måste ha allvarliga problem - som LasseLiten hela tiden förnekar.
Kan en vanlig Svensson få tag på ett vapen ? Nej!!

Han kanske drog ner henne? Vi vet inte det. Och som jag sagt flertalet gånger nu, jag försvarar INTE det som har hänt.
Och som frågan jag har ställt innan. Vapnet kanske redan fanns i hemmet, E har ju skjutit djur innan, så jag förutsätter att han har jaktlicens och vapenlicens, och kanske då även vapen hemma.
2021-07-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Du fokuserar på helt fel saker alltså..

Så att folk ens diskuterar med dig förvånar mig..

på gång efter gång är det snack om L att hon är så duktig osv. Jajajaja vi har märkt det va

OM JAG SKULLE KÄNNA NÅGON SOM HAR MÖRDAT EN MÄNNISKA SKULLE JAG ALDRIG I HELA MITT LIV SITTA OCH PRATA GOTT OCH FÖRSVARA DEN MÄNNISKAN ÄVEN OM DET VORE EN FAMILJEMEDLEM..

Det är ju tragiskt hur folk ser på saker och det är därför som vi har en skrämmande värd där ute..

Jag försvarar FORTFARANDE INTE det som har hänt. Det jag däremot försvarar är det faktum att L är en god människa fram tills detta. Och visst fan har hon varit duktig, hon har 4 underbara barn som sköter sig och det går bra för. Hon pluggar en utbildning som inte är den lättaste med tanke på de svårigheter hon har m.m. Där har jag försvarat henne, och kommer fortfarande göra det.
Men betyder det att man tycker det är okej det som har hänt? ALDRIG I LIVET!
2021-07-03, 12:12
Medlem
Jag tror både Lasaeliten och Emmelee skulle må bra av att inte läsa denna tråd. Förstår atg det är jobbigt att både vara nära någon som mördat och någon som blivit mördad. En chock och ett trauma som inte kommer bli bättre eftersom folk, inklusive mig, kommer att spekulera och analysera händelserna och vad som lett till dem.
2021-07-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag tror både Lasaeliten och Emmelee skulle må bra av att inte läsa denna tråd. Förstår atg det är jobbigt att både vara nära någon som mördat och någon som blivit mördad. En chock och ett trauma som inte kommer bli bättre eftersom folk, inklusive mig, kommer att spekulera och analysera händelserna och vad som lett till dem.

Ja, det är just det man vill, veta vad som hände den där kvällen. Jag är för att spekulera över vad som kan ha hänt, och vad som hänt den senaste månaden, men framförallt vad som hänt den kvällen.
För jag vill också försöka förstå. Men när man slänger ur sig skitsnack och skvaller, om någon en person inte känner, då är det ju klart att man blir arg. Men det är långt, långt ifrån samma sak som att man skulle vara en idiot som tycker att det som har hänt skulle vara okej. För det är det ju verkligen inte, inte någonstans.
Man vill veta vad som hände.
2021-07-03, 12:34
Medlem
Citat:
Tack.
Så sant som det var sagt.
Hon drog ner honom till botten.

Skulle heller aldrig nånsin lägga tid på att sitta och försvara en kallblodig mördare. Oavsett hur väl jag känt personen innan.
Att skjuta ihjäl en 4 barns pappa och förstöra livet för dem - är oförsvarligt.
Att ta med ett vapen och sen sätta sin plan i verket - är en så sjuk handling så hon måste ha allvarliga problem - som LasseLiten hela tiden förnekar.
Kan en vanlig Svensson få tag på ett vapen ? Nej!!
P

Ähhh, hur var det nu??? F.d elev var du till E.... 😂

En f.d elev som är helt upprörd att E träffat ny kvinna. En kvinna han bl a lägger ner prylar på..

EmmeLee sitter hemma bakom sin dator och tuggar fradga att dom pengarna skulle han lagt på barnen istället? Eller kanske t.o.m på sin f.d elev - EmmeLee som har full koll, dygnet runt på sin f.d lärare....

EmmeLee som därefter påstår att L gått dit med ett vapen, Emmelee som även påstår att lägenheten i Farsta är fylld med knark o vapen.

EmmeLee som berättar vilken Fruktansvärd människa L var, trots att EmmeLee aldrig träffat henne.

Den som råkar känna L är antingen:

1. Sexköpare
2. Knarkare
3. Lögnare
4. Försvarar mord.

Kom ihåg att EmmeLee som stör sig såååå ofantligt mycket på att E hade ett privatliv som EmmeLee försöker ha full koll på. Har full koll på enligt sig själv

Gång på gång säger du att man försvarar mordet. Du är sinnessjuk! Jag försvarar fan inget mord, fatta det eller gå om skolan.

Ska vi skippa rättegång och annat också och lyssna endast på dig, eleven med full insyn? 😱

Igår skärpte du till dig en stund när man sa att du beter dig som ett extremt svartsjuk ex. En f.d elev? Brrrrr...., Läskig elev.

Hade E vapen hemma? Han sköt djur ju. Du vet om han har vapenlicens så svara på den frågan då.

Och ja, vanliga Svensson äger vapen, E hade ju vapen iaf då han sköt ihjäl ett sött rådjur.
Många har jägarlicens vapenlicens som du kanske hört i skolan???

Och Ja, L och E skulle aldrig träffats, dessa två människor var som gift för varann, det kan vi ju se med facit i hand.

En sådan sorg för båda familjer. Inse det f.d eleven EmmeLee!
2021-07-03, 13:01
Medlem
BMC64s avatar
Vet någon som inte är med käftmätningen mellan Emmeled å Lassekonongo, om han sköts med pistol eller gevär ? Det kan ju ha stor betydelse för åtalet. En medhavd pistol pekar ju på uppsåt, ett gevär som redan fanns på plats kan ju peka på dråp. Hade E vapen hemma ? Var L kunnig nog att göra mantelrörelse och osäkra, var det en revolver är det ju bara att spänna hanen å trycka av. Jag personligen tror att typen av vapen som använts får en stor betydelse i utfallet av domen, men vad vet jag. Jag är ju inte med i nåt byalag eller känner nån granne som har en kusin som hört en frisör säja att jora så att
2021-07-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Självklart orkar du inte det 😂
Så fort man nämner ditt osunda förhållande till E, backar du..

Är det för att du känner dig så träffad?

Lägg nu ifrån dig hatet och hjälp till att finna svaren istället.

Jag vill oxå finna svaren.
Men det jag vet om L kommer från rätt säkra källor.

Det ska inte ha setts nåt gevär tas ut ur huset vid gripandet eller efter så troligtvis en pistol
2021-07-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja, det är just det man vill, veta vad som hände den där kvällen. Jag är för att spekulera över vad som kan ha hänt, och vad som hänt den senaste månaden, men framförallt vad som hänt den kvällen.
För jag vill också försöka förstå. Men när man slänger ur sig skitsnack och skvaller, om någon en person inte känner, då är det ju klart att man blir arg. Men det är långt, långt ifrån samma sak som att man skulle vara en idiot som tycker att det som har hänt skulle vara okej. För det är det ju verkligen inte, inte någonstans.
Man vill veta vad som hände.

Jag förstår att du vill veta, men jag tror det finns många saker vi inte kommer få förklaringar till. Och vissa förklaringar kommer du må dåligt över eftersom du är GM vän. Men min teori, utifrån det lilla jag vet, är att de var två trasiga, tilltuffsade personer. Som alla andra hade med all säkerhet både BO och GM bra och dåliga egenskaper, som dock inte var en bra kombination utan istället förstärkte de det negativa hos varandra. Med det ursäktar jag INTE L:s handling men självklart kommer hennes vänner och familj minnas även hennes bra sidor. Och självklart kommer Es familj och vänner bara se hennes dåliga. Sanningen är oftast väldigt komplex. Och sanningen är ofta djupt sorglig
2021-07-03, 13:41
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Jag vill oxå finna svaren.
Men det jag vet om L kommer från rätt säkra källor.

Det ska inte ha setts nåt gevär tas ut ur huset vid gripandet eller efter så troligtvis en pistol

”Rätt säkra” källor? Du tycker att det räcker? Det är fortfarande hörsägen. Säker kan du vara om du sett eller hört personligen. Det fattar väl alla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in