2021-07-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Eller så visste de precis vad de behövde göra för att dupera dig. Du få henne att låta som en naiv tonåring (och du med).
Kom igen, vilken man skaffar bil, mc och låter en kvinna bo hemma hos sig och bara är ”vänner”? Var han hennes sugardaddy menar du? Det skulle inte förvåna mig om hon är skyldig dig pengar.

Ha,ha, knappast. :-)
Återigen, visst har han hjälpt henne skaffa bil och mc. Men hur vet vi att han betalade för detta? Att han stod för fordonen i register är en sak, men L kan fortfarande ha betalt månadskostnaden på dessa, eller hur? Jag påstår definitivt INTE att han var hennes sugerdaddy eller liknande.
Jag förstår fortfarande inte vad det är som gör det så svårt att tro att man kan vara vänner. Jag hjälper mina vänner, utan tvekan, vad det än är. Jag tror faktiskt att många är sådana.
2021-07-19, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Vet inte. Men det skulle kunna vara så att det är ett mer komplicerat fall än vad man trott. Ni andra här inne får gärna rätta mig nu, men normalt sätt får väl den misstänkte en försvarare tilldelad till sig. Men här har hon 2 försvarare, vilket kanske innebär att det är med komplicerat än vad man tror.
Har hon två försvarare? Kanske pga corona, så att det inte stoppar upp när rättegången kör igång?
2021-07-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har hon två försvarare? Kanske pga corona, så att det inte stoppar upp när rättegången kör igång?

Ja som jag har förstått det, så har hon det. Och som sagt, jag är inte säker på orsaken till detta.
2021-07-19, 10:15
Medlem
Citat:
Vet inte. Men det skulle kunna vara så att det är ett mer komplicerat fall än vad man trott. Ni andra här inne får gärna rätta mig nu, men normalt sätt får väl den misstänkte en försvarare tilldelad till sig. Men här har hon 2 försvarare, vilket kanske innebär att det är med komplicerat än vad man tror.

Har hon tilldelats 2 försvarsadvokater??
2021-07-19, 10:21
Medlem
Citat:

Var har du fått den informationen ifrån?
2021-07-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Eller så visste de precis vad de behövde göra för att dupera dig. Du få henne att låta som en naiv tonåring (och du med).
Kom igen, vilken man skaffar bil, mc och låter en kvinna bo hemma hos sig och bara är ”vänner”? Var han hennes sugardaddy menar du? Det skulle inte förvåna mig om hon är skyldig dig pengar.

Huvudet på spiken.
2021-07-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ha,ha, knappast. :-)
Återigen, visst har han hjälpt henne skaffa bil och mc. Men hur vet vi att han betalade för detta? Att han stod för fordonen i register är en sak, men L kan fortfarande ha betalt månadskostnaden på dessa, eller hur? Jag påstår definitivt INTE att han var hennes sugerdaddy eller liknande.
Jag förstår fortfarande inte vad det är som gör det så svårt att tro att man kan vara vänner. Jag hjälper mina vänner, utan tvekan, vad det än är. Jag tror faktiskt att många är sådana.

Det kommer nog utredarna ta reda på, vem som betalat vad och från vems inkomster.
Jag förstår bara inte hur du kan tro, att L haft råd att betala något extra lån? Utan inkomst barn och skulder på 300 tusen?
2021-07-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det kommer nog utredarna ta reda på, vem som betalat vad och från vems inkomster.
Jag förstår bara inte hur du kan tro, att L haft råd att betala något extra lån? Utan inkomst barn och skulder på 300 tusen?

När hon sålde sitt hus i Mörarp, har hon pengar i madrassen (någon annans madrass om hon inte bodde permanent någonstans, som det ser ut?)? Hon vet att det räcker inte långt, därför inte betalat skulderna som gått vidare till kronofogden.
Svarta inkomster kan folk ha omätligt mycket, vet du om hon hade det?
2021-07-19, 11:35
Medlem
Citat:

Precis, det kommer absolut att visa sig. Jag har aldrig sagt att hon har betalt bil och mc, bara att det möjligheten finns. Som jag påtalat tidigare, så har hon inkomster från exempelvis CSN. Hon behövde heller inte betala för lägenheten längre då hon inte bodde där.
Och hennes lån, ja dom betalade hon av på.
Så nog fanns möjlighet att betala bil lån m.m.
Och du sa att du känner henne, tydligen inte när du inte visste det.
2021-07-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
När hon sålde sitt hus i Mörarp, har hon pengar i madrassen (någon annans madrass om hon inte bodde permanent någonstans, som det ser ut?)? Hon vet att det räcker inte långt, därför inte betalat skulderna som gått vidare till kronofogden.
Svarta inkomster kan folk ha omätligt mycket, vet du om hon hade det?

Betyder ju inte att man kan behålla pengar från en försäljning. Oftast är det bankens/långivaren som kräver sin del tillbaks vid en försäljning.
Ja ni som har hus, bilar, båtar etc och lever i den verkliga verkligheten, vet hur det fungerar.
2021-07-19, 11:53
Medlem
Citat:
Precis, det kommer absolut att visa sig. Jag har aldrig sagt att hon har betalt bil och mc, bara att det möjligheten finns. Som jag påtalat tidigare, så har hon inkomster från exempelvis CSN. Hon behövde heller inte betala för lägenheten längre då hon inte bodde där.
Och hennes lån, ja dom betalade hon av på.
Så nog fanns möjlighet att betala bil lån m.m.
Och du sa att du känner henne, tydligen inte när du inte visste det.

Men om hon inte behövde betala för lägenheten mer, då måste hon rimligtvis betalat E, om hon bara var inneboende där.
Jag har svårt att tro att en man med ett vanligt arbete, låter en person ta sig in helt gratis i ens liv...

Jag vet många många som levt på CSN som dessutom varit tvungna att arbeta, för att få det att gå ihop ekonomiskt med och utan barn.

Vad arbetade L med nu, förutom studierna?
2021-07-19, 11:55
Medlem
Citat:
Betyder ju inte att man kan behålla pengar från en försäljning. Oftast är det bankens/långivaren som kräver sin del tillbaks vid en försäljning.
Ja ni som har hus, bilar, båtar etc och lever i den verkliga verkligheten, vet hur det fungerar.

Nja.. tänkte att allt var inte lån från början, vanligt är att sälja med vinnst, men behöver inte vara fallet.
Hur lätt är det att köpa hästgård på några miljoner som outbildad 4-barns ensamstående förälder?
Var gården äns hennes 🤔 menar lika som fastghetsföretaget - "skenet bedrar" - som du sa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in