2021-07-03, 08:46
Medlem
Salama-Blixts avatar
Kriminella-Ebba, hur många chanser ska du få? En andra chans har du redan fått. Kärlek, omtanke och förståelse har vi inte sett. Ingen är perfekt, alla kan göra fel, men inte hur många gånger som helst. Med ansvar för framtiden tar du inte heller. Rätt beslut på rätt nivå har inte varit rätt en enda gång. Den gyllene regeln gäller inte kriminella-Ebba.
2021-07-03, 08:59
Medlem
Ebba Busch redogjorde för fakta om en dömd pedofil. Hon gjorde helt rätt, och 60.000 kr i dagsböter är en struntsumma. Den enda skandalen här är att vänsterblivna journalister blåser upp det som en avledningsmanöver för att skydda regimen från kritik för en somaliers avrättning av en svensk polis.
2021-07-03, 08:59
Medlem
Kan tänka mig att varje pennvässare av rang som kallar sig journalist, släpper allt som händer och går all in på detta. Tänk om dom kunde använda samma kraft på brotten i samhället.
2021-07-03, 09:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag gillar att Ebba går i bräschen för att vi borde skita i lagar och regler mer i detta land. Om jag blir tagen av snuten när jag röker en joint kommer jag säga: ”Jag säger som Ebba - jag anser mig själv oskyldig”. Underbart!
2021-07-03, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag gillar att Ebba går i bräschen för att vi borde skita i lagar och regler mer i detta land. Om jag blir tagen av snuten när jag röker en joint kommer jag säga: ”Jag säger som Ebba - jag anser mig själv oskyldig”. Underbart!
Lagar ska förstås förankras folkets rättsmedvetande. Tycker du själv att det hon gjort borde vara olagligt?
2021-07-03, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Instämmer.

Jag har alltid haft en idé om att majoriteten av alla svenska politiker (i alla fall högt uppsatta) är narcissister. Det här stärker nog den tesen.

Att syssla med det hon sysslar med och sedan inte försöka sopa undan det så fort som möjligt, utan låta det bli ett medialt jippo, visar på hur arrogant, girig och högfärdig man är.
Ja, jävligt klantigt skött av henne, oavsett vad man tycker om själva "brottet".
2021-07-03, 09:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Lagar ska förstås förankras folkets rättsmedvetande. Tycker du själv att det hon gjort borde vara olagligt?

Vad jag tycker om brottet är ointressant. Jag unnar alla att välja och vraka vilka lagar man tycker att man bör följa eller skita i. Anser man sig själv stå över lagen så gör man det!
2021-07-03, 09:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Ja du har rätt på sätt och vis. Men smutsdemokraterna påpekar ofta att det är viktigt att sanningen kommer fram. Man skall ta seden dit man kommer.

Gör inte alla partier det, när de passar deras egna syften? Jag tror nog det finns 8 lika goda kålsupare här. Även vi som debatterar här ser kanske lite olika på händelser beroendes på vem eller vilka som är inblandade?
2021-07-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nej, nu kommer en skadeståndsprocess. Dels för kränkningen i sig, dels för att Binninge har lidit/kommer att lida ekonomisk skada. Det kan bli hur många miljoner som helst.
Miljoner, en nolltaxerare kan knappast anses ha förlorat särskilt mycket inkomster? På 15 år har han inte lyckats betala sin skuld till Brottsofferfonden som han dömdes till efter misshandeln och våldtäktsförsöket så den ekonomiska skadan bör vara försumbar.
2021-07-03, 09:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nja, du har allt lite fel. S var varken sugna på LAS-uppluckringar eller marknadshyror i nyproduktion men i en förhandling får man ge och ta.

Jo jag vet, men de sålde ut sig, för att bevara sin maktposition. Löfven hade kunnat låtit det gå till nyval, eller ha sökt ett annat stöd för sin regering än med det allra mest nyliberala/högerextrema partiet.
2021-07-03, 09:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Självklart ska förtal vara olagligt. Men frågan om detta var förtal fick aldrig sin rättsliga prövning. Det finns ju en rad omständigheter som kan diskuteras kring detta.

Bland annat var det juridiska ombudet del av en Facebook-grupp som som hotade Ebba med politisk skandal om hon inte lydde deras vilja. Ett seriöst ombud skulle aldrig vara delaktigt i en sådan grupp.

Det juridiska ombudet har en dom som han anser felaktigt på sig, och har startat och är ordförande för en offentlig organisation vars syfte är att bestrida domar som parter anser sig felaktigt dömda. Att ombudet hade en dom på sig, är inte någon hemlig information utan något som denne själv gjort offentlig genom sin medverkan.

Det är möjligt att Ebba har gjort fel, men det finns en rad omständigheter som gör att det nödvändigtvis inte hade blivit en fällande dom, eller att hon blivit fälld men omständigheterna sätts som förmildrande och en lägre påföljd utdömts.

Som en debattör har skrivit om, tror det var Strix så har faktiskt en svensk statsminister haft en misshandelsdom på sig. Per Albin Hansson gav kraftig aga till en politisk motståndare med sin käpp, men detta utgjorde inget hinder för hans vidare politiska verksamhet.
2021-07-03, 09:33
Medlem
Citat:

KD anser uppenbarligen det borde vara olagligt. De har aldrig ifrågasatt denna lag förrän Ebba själv bröt mot den. Tvärtom har de föreslagit utvidgning och skärpning av förtalslagstiftningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in