Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Så nu ser du upp till Ebba som stark och rakryggad. Det var nytt. Framsteg. Imponerande!
Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj är ju bara ytterst patetiskt, och visar bara ännu en gång hur dålig koll du har och hur fullständigt empatilös du är, precis som en riktigt fullblodspsykopat.
Det är iofs bara två egenskaper. Hur är det med insiktsfull, empatisk, mjuk och förstående.
Var dessutom en frågeställning.
"Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj"
Jag är inte överraskad, när säger jag att jag inte förstår hoten mot henne och hennes familj?
Det är ju DET jag gör, och jag ser inte att hon är svag och undfallande mot faktiskt
verkliga HOT med fara för liv och person.
Om man ser att hon skulle vara rädd för en person som för 15år sedan dömdes för brott i nära relation så ser man Ebba som svag och rädd.
Det är ofta ert försvar av Ebba går över gränsen, så ni liksom daltar med henne.
Att antyda hon skulle vara rädd för esbjörn är att vara insiktslös och förminska Ebba som person.
JAG förstår alltså hoten mer än vad du gör.
Det enda du gör är att försvara Ebba med allt du kan, utan insikt eller förståelse för vad du skriver eller tänker. Finess? Bryr dig om Ebba? Inte direkt.