2021-06-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
OM det skulle finnas dessa aspekter att tänka på så skulle Ebba via hennes ombud tagit detta till tingsrätten.

Men tror att ofta har de företag med trasslig ekonomi problem att debitera kostnader, snarare än att de helt enkelt över-debiterar för att gå plus.
Företag som går på grön kvist, däremot är skickliga på att ta betalt inom marginalen och lite till....
Ebbas ombud har lyft problemen rörande Esbjörns ombud vid flera tillfällen till rätten. Bland annat att media får tillgång till inlämnat material före motparten. Binninges metoder och sättet han misskötte tvisten har skadat båda parterna. Därför har hans personliga bakgrund och vandel faktiskt påverkan i hur tvisten enbart förvärrades under tiden han verkade som Esbjörns ombud. Där har faktiskt hans tidigare kriminalitet en betydelse både ur juridisk och personlig synvinkel för Ebba Busch. Att det handlar om tidigare våldsbrott gör att hon kan ha känt sig personligen orolig.
2021-06-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ebbas ombud har lyft problemen rörande Esbjörns ombud vid flera tillfällen till rätten. Bland annat att media får tillgång till inlämnat material före motparten. Binninges metoder och sättet han misskötte tvisten har skadat båda parterna. Därför har hans personliga bakgrund och vandel faktiskt påverkan i hur tvisten enbart förvärrades under tiden han verkade som Esbjörns ombud. Där har faktiskt hans tidigare kriminalitet en betydelse både ur juridisk och personlig synvinkel för Ebba Busch. Att det handlar om tidigare våldsbrott gör att hon kan ha känt sig personligen orolig.

haha, detta bara, oj.. oj... att du ens tänkte tanken. EBBA orolig för sin säkerhet? För Binninge.
hahahaha - ja, han ger ju ett jätteskrämmande intryck, och - Ebba är ju en sådan svag människa, klen i sinnet så ja, du har säkert rätt i din gissning - Ebba var personligen orolig.
"Att det handlar om tidigare våldsbrott gör att hon kan ha känt sig personligen orolig"

Och DETTA var ett försvar menar du?
Med dig som "vän" behöver hon inga fiender.

Det andra borde förstås Ebbas ombud kritiserat mer tydligt, och isåfall relatera det till tidigare brott och ekonomiska problem. Men Ebba gjorde det själv, offentligt = förtal.
2021-06-04, 11:06
Medlem
Citat:
haha, detta bara, oj.. oj... att du ens tänkte tanken. EBBA orolig för sin säkerhet? För Binninge.
hahahaha - ja, han ger ju ett jätteskrämmande intryck, och - Ebba är ju en sådan svag människa, klen i sinnet så ja, du har säkert rätt i din gissning - Ebba var personligen orolig.
"Att det handlar om tidigare våldsbrott gör att hon kan ha känt sig personligen orolig"

Och DETTA var ett försvar menar du?
Med dig som "vän" behöver hon inga fiender.

Det andra borde förstås Ebbas ombud kritiserat mer tydligt, och isåfall relatera det till tidigare brott och ekonomiska problem. Men Ebba gjorde det själv, offentligt = förtal.

Du raljerar i vanlig ordning. Binninge har misshandlat ett 14-årigt barn och enligt uppgifter i domen har han även misshandlat en tidigare sambo. Han drar sig uppenbarligen inte för att använda våld för att få sin vilja igenom.

Med dig som ”vän” är det möjligt att han till och med kan känna att det är ett acceptabelt beteende.
2021-06-04, 11:10
Medlem
Citat:
Du raljerar i vanlig ordning. Binninge har misshandlat ett 14-årigt barn och enligt uppgifter i domen har han även misshandlat en tidigare sambo. Han drar sig uppenbarligen inte för att använda våld för att få sin vilja igenom.

Med dig som ”vän” är det möjligt att han till och med kan känna att det är ett acceptabelt beteende.

Det var inte jag som raljerade - DU hittade på nån fånig anledning att Ebba skulle varit personligt orolig för sin säkerhet. DET är verkligen ett fantasimonster. Löjligt.
2021-06-04, 12:56
Medlem
Citat:
Det var inte jag som raljerade - DU hittade på nån fånig anledning att Ebba skulle varit personligt orolig för sin säkerhet. DET är verkligen ett fantasimonster. Löjligt.
Jag tycker inte alls att våld mot barn och kvinnor är något fånigt. Det är inte heller något fantasimonster. Det vet du mycket väl.
2021-06-04, 13:06
Medlem
Citat:
Jag tycker inte alls att våld mot barn och kvinnor är något fånigt. Det är inte heller något fantasimonster. Det vet du mycket väl.

Har jag sagt att DET är fånigt? Igen snurrar du iväg och lägger påståenden i min mun.

Det är fånigt att tro att en partiledare skulle fundera i de banor du antyder.

Ska vi inte kunna se upp till Ebba som stark och rakryggad?
Men du antyder hon blir rädd för en person som för 15år blev dömd för brott?
Sprid den åsikten, så kryper nog KD under 4.0

Hur menar du att hon klarar sitt jobb med att träffa människor?
Orolig över att det finns brottslingar i vårt samhälle, stannar hon nog inne i nästa valkampanj?
2021-06-05, 01:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
H
Ska vi inte kunna se upp till Ebba som stark och rakryggad?

Så nu ser du upp till Ebba som stark och rakryggad. Det var nytt. Framsteg. Imponerande!

Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj är ju bara ytterst patetiskt, och visar bara ännu en gång hur dålig koll du har och hur fullständigt empatilös du är, precis som en riktigt fullblodspsykopat.
2021-06-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så nu ser du upp till Ebba som stark och rakryggad. Det var nytt. Framsteg. Imponerande!

Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj är ju bara ytterst patetiskt, och visar bara ännu en gång hur dålig koll du har och hur fullständigt empatilös du är, precis som en riktigt fullblodspsykopat.

Det är iofs bara två egenskaper. Hur är det med insiktsfull, empatisk, mjuk och förstående.
Var dessutom en frågeställning.

"Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj"
Jag är inte överraskad, när säger jag att jag inte förstår hoten mot henne och hennes familj?
Det är ju DET jag gör, och jag ser inte att hon är svag och undfallande mot faktiskt verkliga HOT med fara för liv och person.

Om man ser att hon skulle vara rädd för en person som för 15år sedan dömdes för brott i nära relation så ser man Ebba som svag och rädd.

Det är ofta ert försvar av Ebba går över gränsen, så ni liksom daltar med henne.
Att antyda hon skulle vara rädd för esbjörn är att vara insiktslös och förminska Ebba som person.
JAG förstår alltså hoten mer än vad du gör.

Det enda du gör är att försvara Ebba med allt du kan, utan insikt eller förståelse för vad du skriver eller tänker. Finess? Bryr dig om Ebba? Inte direkt.
2021-06-05, 08:58
Medlem
Citat:
Det är iofs bara två egenskaper. Hur är det med insiktsfull, empatisk, mjuk och förstående.
Var dessutom en frågeställning.

"Att du inte förstår hoten kring hennes person och familj"
Jag är inte överraskad, när säger jag att jag inte förstår hoten mot henne och hennes familj?
Det är ju DET jag gör, och jag ser inte att hon är svag och undfallande mot faktiskt verkliga HOT med fara för liv och person.

Om man ser att hon skulle vara rädd för en person som för 15år sedan dömdes för brott i nära relation så ser man Ebba som svag och rädd.

Det är ofta ert försvar av Ebba går över gränsen, så ni liksom daltar med henne.
Att antyda hon skulle vara rädd för esbjörn är att vara insiktslös och förminska Ebba som person.
JAG förstår alltså hoten mer än vad du gör.

Det enda du gör är att försvara Ebba med allt du kan, utan insikt eller förståelse för vad du skriver eller tänker. Finess? Bryr dig om Ebba? Inte direkt.

Du har rätt dålig verklighetsuppfattning om du inte förstår hur dessa lögner i media ökar hotbilden mot en politiker. Hela narrativet om en stackars förvirrad farbror som lurats på sin släktgård hade detta som syfte. Utan Cantwell och Oscarssons avslöjanden om sanningen så hade hatet och hoten bara eskalerat.

I ljuset av den storm som Binninge och övriga RO patrasket försökte frammana mot Ebba Busch så är i alla fall jag glad att lite av skiten som träffade fläkten även hamnade i munnen på Johann Binninge.

Han har själv satt sig i den situation där han nu befinner sig, den som gräver en grop åt andra....

Om Ebba Busch döms att betala skadestånd för förtal så ska jag gladeligen lämna ett bidrag till detta. Jag tar för givet att hon i det läget kommer att göra rätt för sig, till skillnad mot Johann Binninge som efter 15 år ännu inte betalat sin skuld till Brottsofferfonden.
2021-06-05, 09:18
Medlem
Hur kom det sig att denne slempropp skulle föra gubbens talan?
Kan det inte helt enkelt vara så att han hade en dold agenda och såg sin chans att bli någon?
Jag har sällan skådat en mer misslyckad människa, ingen jag skulle vilja ha att försvara mig..
Jag tror att han såg en chans att bli den som räddade en stackars harmlös man som blivit lurad av stora stygga vargEbba?
En känd politiker, omtyckt, mänsklig , med det inte sagt att jag röstar på kd eller någonting annat.
Men hon har genomgått en skilsmässa, tagit SDs Jimmie i försvar, mm
Jag tror att Binningemasken trodde han skulle bli en hjälte och dessutom tjäna en hacka.

Hur kom det sig att gubben överhuvudtaget ångrade sig? Han har blivit itutad att Ebba skulle förstöra hans älskade hus och omgivning.
Kanske hans barn ligger bakom valet av Binningemask? Att de såg att de skulle kunna fått ut mer av framtida arv?

Hur kom Binningemasken in i bilden? Vem kontaktade honom?
Med hans register, så är det en gåta att han får ha med människor att göra, han borde sitta på Helix.
2021-06-05, 10:07
Medlem
Citat:
Du har rätt dålig verklighetsuppfattning om du inte förstår hur dessa lögner i media ökar hotbilden mot en politiker. Hela narrativet om en stackars förvirrad farbror som lurats på sin släktgård hade detta som syfte. Utan Cantwell och Oscarssons avslöjanden om sanningen så hade hatet och hoten bara eskalerat.

I ljuset av den storm som Binninge och övriga RO patrasket försökte frammana mot Ebba Busch så är i alla fall jag glad att lite av skiten som träffade fläkten även hamnade i munnen på Johann Binninge.

Han har själv satt sig i den situation där han nu befinner sig, den som gräver en grop åt andra....

Om Ebba Busch döms att betala skadestånd för förtal så ska jag gladeligen lämna ett bidrag till detta. Jag tar för givet att hon i det läget kommer att göra rätt för sig, till skillnad mot Johann Binninge som efter 15 år ännu inte betalat sin skuld till Brottsofferfonden.

Sen... vad har detta med Ebbas rädsla för Binninge?
"Du har rätt dålig verklighetsuppfattning om du inte förstår hur dessa lögner i media ökar hotbilden mot en politiker."

Hot baserat på detta finns säkert, men de hade förekommit oavsett vad som framkommit från Esbjörn.
Min med fleras uppfattning handlar ju om att hon fick/kunde köpa huset överhuvudtaget, att man reagerar på genomförande ur en mer moralisk ståndpunkt.
De mest avgörande punkterna om det är det ord mot ord på.

Juridiskt har de flesta här iallafall insett att det mesta pekar på att Ebba har lagen på sin sida.

Avslöjanden? Det scoop som Oscarsson för fram var hopklippta delar av en intervju där Esbjörn visserligen för fram uppseendeväckande detaljer, men också framstår som rätt okunnig avseende fastighetsaffärer vilket motsäger värdet av detta scoop. Vilket alltså inte talar för Ebbas sak.

Sedan uppgifter om släktingar med egna ekonomiska syften, arv..... är inget annat än spekulationer.
2021-06-05, 20:41
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det fina i kråksången om Ebba döms, är att hon kan betala in ett eventuellt skadestånd direkt till kronofogden, och på så vis kommer de pengarna då att gå till att täcka upp de skulder Binninge har.

Så till och med då kan Ebba vinna ännu fler pluspoäng hos svenska folket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in