2021-07-03, 07:46
Medlem
negrofobens avatar
Gillar inte fittan men måste hålla med om att man borde få säga sanningen utan att det ska kallas förtal!
2021-07-03, 07:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Ebba är en rättshaverist, inte en god egenskap för en politiker och kanske framtida minister.

Ebba borde tagit en för laget, pudlat för längesedan, istället drar hon det här i långbänk och riskerar att fjärma även partiets kärnväljare - de gamla eller förvirrade.

Ebba har hög lön, hon hade kunnat lösa bostad på annat sätt. Även om hon "har rätt" så kan hon inte vinna den här historien. Den kommer att ge henne många sparkar i baken framöver, och då inte motiverande sådana.

Anser ni att Anders Ygeman är en rättshaverist och olämplig på sin post som statsråd?

Vi får se hur det slutat. Det är fullt möjligt att denna affären bli hennes politiska fall. Affären har ju inte direkt vinklats till hennes fördel bland medierna, dock med vissa undantag som Oisín Cantwell som till skillnad från många andra journalister har fördjupat sig inom juridik.

Från början var jag själv starkt kritiskt mot Ebbas agerande i affären, men så här när mera information har framkommit så anser jag att Ebbas version är verkar vara den som stämmer, både till förfaringssätt och köpeskillingens storlek.

Det är även fullt möjligt att hon klarar sig politiskt. Kanske hon förlorar en del pensionärer, fullt möjligt, men hennes parti kommer med stor sannolikhet kunna räkna med stödröstande personer ifall KD närmar sig riksdagsspärren i opinionen.
2021-07-03, 07:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det var inte jag som startade utseendediskussionen. Det var nog någon smutsdemokrat tror jag.

Att benämna sina politiska motståndare för smuts, låter inte särskilt filantropiskt. Låter mera misantropiskt.
2021-07-03, 07:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är bara hycklerskan avgår så kommer allt Ebba av i hastig takt.
Nu vet säkerligen hycklerskan att eftersom hon är en kristen högerpolitiker så går det bra
att sitta kvar som kriminell partiledare, utöver att det är okej med lite brottslighet-bara man själv inte tycker att det är brottsligt-trots att man erkänner brottet.
Anhängare på högerkanten tycker också i regel att det är okej med lite kriminella företrädare bara de företräder just deras åsikter och agenda.
Ungefär som alla vänsterblivna alltså!

Lägg ner ditt efterblivna sossetrams!
Hon är inte mer kriminell än regeringen!
2021-07-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Anser ni att Anders Ygeman är en rättshaverist och olämplig på sin post som statsråd?

Vi får se hur det slutat. Det är fullt möjligt att denna affären bli hennes politiska fall. Affären har ju inte direkt vinklats till hennes fördel bland medierna, dock med vissa undantag som Oisín Cantwell som till skillnad från många andra journalister har fördjupat sig inom juridik.

Från början var jag själv starkt kritiskt mot Ebbas agerande i affären, men så här när mera information har framkommit så anser jag att Ebbas version är verkar vara den som stämmer, både till förfaringssätt och köpeskillingens storlek.

Det är även fullt möjligt att hon klarar sig politiskt. Kanske hon förlorar en del pensionärer, fullt möjligt, men hennes parti kommer med stor sannolikhet kunna räkna med stödröstande personer ifall KD närmar sig riksdagsspärren i opinionen.
Gjorde en egen undersökning med 2 pensionärer som jag vet röstar KD och dom hade bara snappat upp polismordet. Kanske lite tur för Ebba. Oavsett så skulle dom rösta samma.
Folk är vanedjur, krävs att ens varda påverkas för att man skall byta parti.
2021-07-03, 07:59
Medlem
Citat:
Att benämna sina politiska motståndare för smuts, låter inte särskilt filantropiskt. Låter mera misantropiskt.

Ja du har rätt på sätt och vis. Men smutsdemokraterna påpekar ofta att det är viktigt att sanningen kommer fram. Man skall ta seden dit man kommer.
2021-07-03, 08:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Är då inte många uppgifter som skrivs här om EB just nedsättande? Tycker vänstersympatisörer har en sällsyn förmåga att kasta slägga i glashus.

"Det är rätt när vi gör det", som vänstern brukar anse och ibland även säga. T ex Lena Melin som förtalade Sven-Otto Littorin i Aftonblotet har aldrig varken anmälts, åtalats eller dömts. Det är detta jag menar med dubbelheten och att det är bra av Ebba att slå tillbaka även om det kostar.
2021-07-03, 08:30
Medlem
Citat:
Vem är det som vill avskaffa LAS och arbetsrätten? - jo Steffe Löfven

Vem är det som ville gå med på marknadshyror? - jo Steffe Löven

Vem är det som har varit fackpamp under större delen av sin karriär? - jo Steffe Löfven.

Så apropå hyckleri. Vem är det bildligt som drar ned gylfen och pissar på LO-kollektivet och säljer sin själ, bara för att rädda positioner, tjänster och förmåner åt sitt partis nomenklatura? - Jo Steffe Löfven

Så hyckleri finns hos flera partiledare. I Ebbas fall om en arg kommentar på Facebook, i Stefan Löfvens fall, sälja ut hela grundidén med socialdemokrati i utbyte mot regeringsmakt. Och ändå fortsätter sig att kalla partiledare för ett arbetarparti. Man bara vill storkna.

Nja, du har allt lite fel. S var varken sugna på LAS-uppluckringar eller marknadshyror i nyproduktion men i en förhandling får man ge och ta.
2021-07-03, 08:31
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacanne
Förstår inte hur hon kan sänka sig så mycket karriärmässigt för ett gammalt hus.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja det där är fan märkligt. Hon borde ju heller inte vara någon fattiglapp...
Instämmer.

Jag har alltid haft en idé om att majoriteten av alla svenska politiker (i alla fall högt uppsatta) är narcissister. Det här stärker nog den tesen.

Att syssla med det hon sysslar med och sedan inte försöka sopa undan det så fort som möjligt, utan låta det bli ett medialt jippo, visar på hur arrogant, girig och högfärdig man är.

Om vi inte hade levt i en clown-värld, så hade jag trott att hon skulle vara slut som politiker. Men när jag gick in på hennes Facebook-sida och såg alla törstiga män som skriver "du klarar det här vi står bakom dig!!!", så ändrade jag mig snabbt.
2021-07-03, 08:35
Medlem
Hon säger att det är tillåtet i en del andra länder att hänga ut folks brottshistoria på nätet som försvar.
Ok..det är fri fart på e del vägar i tyskland så om man åker fast här för fortkörning så är det uppåt väggarna då?
Som partiledare borde hon ha koll på vad lagar säger i Sverige.
Hon har visat jäkligt dåligt omdöme.
2021-07-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nja, du har allt lite fel. S var varken sugna på LAS-uppluckringar eller marknadshyror i nyproduktion men i en förhandling får man ge och ta.

Ja och det var inte Stefan som drog ner gylfen ! Det var Anders Borg. Den var inte att leka med !
2021-07-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud

Om vi inte hade levt i en clown-värld, så hade jag trott att hon skulle vara slut som politiker. Men när jag gick in på hennes Facebook-sida och såg alla törstiga män som skriver "du klarar det här vi står bakom dig!!!", så ändrade jag mig snabbt.

Jag har tidigare skrivit att om EB vore en gammal tant så skulle KD ha åkt ur för längesen. Istället räddas hon av en massa övermogna tonåringar som tycker hon är snygg (jag själv anser dock inte att hon ser bra ut).

Bra inlägg för övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in