Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Sorry. Jag kan inte förklara det bättre än jag redan har gjort, eller än som den här författaren förklarar det i texterna jag länkade till nu. Skulle tro att det som står i vägen här, inte bara för dig utan också för t.ex. LL, TP och KP, är en gammal och djupt rotad föreställning om att SE helt enkelt måste ha sett Lars J. Jag tror att det här med "SE:s iakttagelse av Lars J" med tiden blev en vedertagen dogm, och så har man helt enkelt glömt bort sedan att ifrågasätta den då och då, utifrån ny information som har tillkommit senare. Kan det möjligen vara så att du av någon (kanske även för dig själv okänd) anledning anser dig kunna utesluta att det har gått till så som författaren beskriver det på bloggen?
Men.. Du har inte på något enda sätt förklarat hur du resonerar när du menar att din version är mer sannolik än den version jag delar med KP. Varför är din version mer sannolik? Jag förstår hur du menar att det gått till. Men du har inte med ett enda ord förklarat varför det är mer sannolikt än att SE beskrev LJ.
A: SE beskriver GM utifrån det han hört på nyheterna 04:00
B: SE beskriver LJ
Varför är A mer sannolikt än B är det jag frågar. Du kan inte mena allvar med att du förklarat hur du resonerar om varför scenario A är rätt. Du har bara förklarat vad scenario A går ut på. Tro mig, vi har inga problem att första vad A går ut på. Men varför skulle A vara mer sannolikt?
Jag däremot har talat om exakt varför jag tycker B är mer sannolikt. Och nej, jag utesluter inte A. Men rent objektiv så stämmer mannen SE ser 100% med LJ.