Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Jo, tiden förstod jag att du menade. Om vi bortser från sannolikheten för en stund och leker med tanken att SE är Grandmannen vilket inte är min favorithypotes som sagt.
Vilken medelhastighet menar du att makarna Palme hade och vad grundar du det på? Vilken medelhastighet skulle SE kunna ha?
Vilken sträcka gick makarna Palme respektive den SE skulle behöva gå?
Slutligen när startade makarna Palme sin färd från bokhandeln bredvid biografen? När skulle SE tänkas starta?
Är det möjligt att SE som Grandman skulle kunna vara den man som befinner sig bakom makarna Palme vid norra reklampelaren tidsmässigt utan att gångtiderna blir överdrivna och att utstämplingstiden blir trovärdig?
När dessa frågor är någorlunda troligt besvarade/uppskattade kan man utesluta om SE är Grandmannen eller inte ur en tidsaspekt.
Man kan ju som utgångspunkt t ex leka med tanken att SE gått dubbelt så fort som makarna Palme dörröppningar etc inkluderat. Då hinner t ex SE gå 420 m då makarna Palme gått 210 m enligt matematikens lagar om man kvittar stoppet vid Sari mot att SE startade senare.
Normal gånghastighet är 5 km/h. Om du menar att SE sprang i 10 km/h så får du problem. Ingen såg en springande man. LJ hade definitivt sett SE komma springandes på Luntmakargatan.
Jag har redan visat en uträkning på att SE måste minst jogga för att ta sig från Grand, via Skandias bakdörr och till mordplatsen.
Men framförallt varför? Varför skulle han ta den omvägen? Och ska han jänta ett vapen på sitt kontor, då är det inte jogging längre, det är springa som gäller.
Det är helt osannolikt att SE var vid Grand.
Men tror man att SE är mördaren så har man bara valt att bortse från den uppmärksamhetsväckande palmeintresserade man vid Grand. Vissa kommer man runt genom att inte låtsas om dom...