2021-07-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte den kollen. Men äldsta dottern står fortfarande skriven där. Vem som står för huset som ägare får man nog rota i hos myndigheterna om man är intresserad.

Jo, så är det. Tänkte om det varit uppe i tråden tidigare. Bör synas i deklaration. De efterlevande till LW har skadeanspråk på den dömde men ev finns det andra tillgångar hos gm om huset inte skulle vara skrivet på honom.
Har för mig att åklagare/polis ska ”låsa” tillgångar för den tilltalade före rättegång för att inte tillgångar ska kunna föras över eller säljas.
Citera
2021-07-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Jo, så är det. Tänkte om det varit uppe i tråden tidigare. Bör synas i deklaration. De efterlevande till LW har skadeanspråk på den dömde men ev finns det andra tillgångar hos gm om huset inte skulle vara skrivet på honom.
Har för mig att åklagare/polis ska ”låsa” tillgångar för den tilltalade före rättegång för att inte tillgångar ska kunna föras över eller säljas.
Han satt häktad i nio månader och därefter tingsrättsförhandlingar. Den friande domen vann inte laga kraft innan överklagande. Men jag tror inte man låst tillgångar - då hade inte SD kunnat resa land och rike kring som han gjorde. Men det är ju bara spekulation från min sida. Han hade ett år på sig att pyssla runt med allting. Å andra sidan var han nog övertygad om en friande dom även från HR - så frågan är om han ens tänkte sig möjligheten att överföring av tillgångar, till HD eller annan, en skulle behövas.
Citera
2021-07-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har missförstått detta som gällde den lådan som en person observerade fastsatt på SD:s cykel/pakethållare då han var på väg bort från JG på Måndags kvällen den 14 Maj 2018.

Det handlar inte om själva lådan som SD hade på pakethållaren utan det handlar om vad SD lånade av JG den aktuella kvällen då han gjorde sin så kallade trappinspektion.

Jag återkommer till tråden om detta när jag vet mer.

Tillägg: Att något slags mordvapen eller tillhygge skulle vara inmurat eller undangömt i JG:s trappa någon kort tid efter mordet begånget på L*na Wesstr*m och som vissa trådmedlemmar tidigare har spekulerat i har jag inte den blekaste aning om, själv har jag mycket svårt att kunna föreställa mig något sådant.

Mvh/JM.

Inmurat i en trätrappa… du är roligt du Jokermannen 🤓
Citera
2021-07-01, 21:31
Medlem
Citat:
Som du bör känna till med anledning av att du under en längre tid har följt med detta fallet: Mordet på L*na Wesstr*m (2018).

Sven Erik Ahlhem deklarerade för allmänheten för ett tag sedan att ... i och med att domen inte vunnit laga kraft, skall SD betraktas som oskyldig.

Mvh/JM.

So what!? Vi andra betraktar honom som en mördare, precis som HR gör i sin dom. Sedan kan juridiken betrakta honom som oskyldig . Han är likväl en mördare.
Citera
2021-07-01, 23:16
Medlem
Joker,Mannen, vad tror du (vet) om allt som hänt från början och fram till dags datum?
Citera
2021-07-02, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
So what!? Vi andra betraktar honom som en mördare, precis som HR gör i sin dom. Sedan kan juridiken betrakta honom som oskyldig . Han är likväl en mördare.

Var vänlig och läs mitt tidigare skrivna inlägg på sidan 12.011 (2021-06-30) 16:28 så förstår du vad jag ansåg om Sven Erik Ahlhem:s uttalande till allmänheten gällande att domen på 18 års fängelse för SD inte, enligt honom hade vunnit laga kraft och sålunda skulle SD betraktas som oskyldig.

Enligt mig, så var, och är SD en mördare, någon tvivel om det finns inte hos mig.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-02, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Joker,Mannen, vad tror du (vet) om allt som hänt från början och fram till dags datum?

Det som verkligen är intressant i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) är själva grunden, det vill säga, den egentliga anledningen till att L*na Wesstr*m mördades.

Vidare sagt, så är det av intresse att förstå hur, och på vilket sätt som SD kontaktade LW under den aktuella Måndagskvällen en kort tid före det att LW sedan därefter lämnade sin bostadsrätt för att ta sig fram till Rättar*vägen.

Jag är av den sortens tänkare som anar att det låg minst tre personer bakom mordet på L*na Wesstr*m.

Bara för att en enda person (SD) har blivit dömd till 18 års fängelse för ett mord i en Hovrätt betyder ej att det inte var flera personer som låg bakom mordet på L*na Wesstr*m.

För mig är det fortfarande många pusselbitar som inte har fallit in på sina rätta platser än. Många tankar som fortfarande cirkulerar samt flera frågor som ännu inte har fått sina svar.

Enligt mig så hände något mycket speciellt den 16:e Mars 2017, vid detta tillfället var L*na Wesstr*m överdrivet (enormt) aktiv på Facebook, det var även SD och JG vilka båda hade kontakter med LW, bara åtta dagar därefter förflutna började egendomlig saker att hända, det vill säga, den 24:e Mars 2017.

Det måste finnas en egentlig orsak till att L*na Wesstr*m plötsligt mördades och den vill jag försöka ta reda på efter som den ligger i mitt intresse.

Mordet på L*na Wesstr*m var mycket speciellt och döljer fortfarande många obesvarade frågor för min del, jag tänkte framför allt på den ursinniga attacken som offret råkade ut för bakom bullerplanket med ett tillhygge.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-02, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn

Om du är vänlig och tar dig tid att sakta läsa igenom det så av mig kallade tillägget på sidan 12.013 #144.156 så kan du se att jag bland annat skrev "inmurat ...... eller ! ..... undangömt i JG:s trappa"

Jag skrev även där, "som andra trådmedlemmar tidigare spekulerat i"

Läs även särskilt vad jag skrev i slutet av det inlägget så skall du förstå vad jag menade.

Jag vet att jag emellanåt uttrycker mig skriftligt på ett egendomligt sätt och att det sålunda kan vara svårt att förstå vad jag egentligen menade med vad jag skrev.

Slutligen sagt så har jag aldrig trott att någon form av mordvapen (tillhygge) skulle vara undangömt i JG:s trappa en kort tid efter det att L*na Wesstr*m mördades.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-02, 06:27
Medlem
Citat:

Citat:
Det som verkligen är intressant i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) är själva grunden, det vill säga, den egentliga anledningen till att L*na Wesstr*m mördades.

Vidare sagt, så är det av intresse att förstå hur, och på vilket sätt som SD kontaktade LW under den aktuella Måndagskvällen en kort tid före det att LW sedan därefter lämnade sin bostadsrätt för att ta sig fram till Rättar*vägen.

Jag är av den sortens tänkare som anar att det låg minst tre personer bakom mordet på L*na Wesstr*m.

Bara för att en enda person (SD) har blivit dömd till 18 års fängelse för ett mord i en Hovrätt betyder ej att det inte var flera personer som låg bakom mordet på L*na Wesstr*m.

För mig är det fortfarande många pusselbitar som inte har fallit in på sina rätta platser än. Många tankar som fortfarande cirkulerar samt flera frågor som ännu inte har fått sina svar.

Enligt mig så hände något mycket speciellt den 16:e Mars 2017, vid detta tillfället var L*na Wesstr*m överdrivet (enormt) aktiv på Facebook, det var även SD och JG vilka båda hade kontakter med LW, bara åtta dagar därefter förflutna började egendomlig saker att hända, det vill säga, den 24:e Mars 2017.

Det måste finnas en egentlig orsak till att L*na Wesstr*m plötsligt mördades och den vill jag försöka ta reda på efter som den ligger i mitt intresse.

Mordet på L*na Wesstr*m var mycket speciellt och döljer fortfarande många obesvarade frågor för min del, jag tänkte framför allt på den ursinniga attacken som offret råkade ut för bakom bullerplanket med ett tillhygge.

Mvh/JM.

Så vad var det som hände 24e Mars? Om du vet det, berätta då det. UTAN hemlighetsmakerier.
Citera
2021-07-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske ett tänkbart scenario, men om SD gick ut ensam för att ta emot beskedet, som han inte visste hur det skulle bli - hade han då med sig självmordsprylar? Det låter inte helt troligt. Han måste i så fall ha fått beskedet innan han gick ut och då tog med sig sådana.

Nu förstår jag inte riktigt hur Du tänker.

Om SD var ute för sig själv för att ta emot en dom som han inte var säker på hur den skulle utfalla... fri eller lång tid i finkan.

Det räcker väl att ha med en (förhoppningsvis) skarpslipad kniv ut om han hade bestämt sig innan för vad som måste ske vid fällande dom. Eller en yxa och hugga av sig en hand...

Spekulation så klart.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-02 kl. 08:23.
Citera
2021-07-02, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men det är ingen trätrappa. Den är gjuten:

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ23072_1822112826#bilder

Dessutom ska en firma lagat trappen innan mordet, så någon gjutning eller undandgömmande av mordvapen där kan inte vara aktuellt.

JG skulle gjuta något på landet, men efter att ha läst på flashback om liknande misstankar, avvaktade han gjutningen till senare under sommaren. Minns inte längre den exakta tidpunkten, men det kan ha varit i augusti.
Citera
2021-07-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är ingen trätrappa. Den är gjuten:

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ23072_1822112826#bilder

Dessutom ska en firma lagat trappen innan mordet, så någon gjutning eller undandgömmande av mordvapen där kan inte vara aktuellt.

JG skulle gjuta något på landet, men efter att ha läst på flashback om liknande misstankar, avvaktade han gjutningen till senare under sommaren. Minns inte längre den exakta tidpunkten, men det kan ha varit i augusti.

Håller med Dig!

Jag tror fortfarande att mordvapnet blev kastad i en container på byggarbetsplatsen Backahallen som bara ligger något 100-tals meter från Gustavsvik. Hade SD kommit på något bra vapen att använda som fanns vid Backahallen (tänker att han var där i närheten även klämdagen... G-viksbad även då).

Kan SD ha varit där och hämtat något innan han cyklade vidare till JG efter att i princip ha plankat in på badet? Tog en bild på Vattentornet för att visa att han varit i krokarna ifall hans kort inte blev ordentligt draget i G-viks kortläsare... alibi ggr 2 för att visa hur upptagen/normal han var?

Dagen efter mordet frågade han en arbetskamrat att följa med ut till samma arbetsplats (Backahallen), för att få alibi att han inte åkte till någon annan plats?
Hade denne arbetskamrat koll på SD varje minut, var SD ute för att bara kissa någon minut och hämtade mordvapnet (ryggsäck i bilen) och passade på att kasta det (i en container, inget som avvek utan något som kom från bygget)?

Dessutom valde SD att jobba denna dag trots att chefen trodde att han hade semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in