2021-07-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det stämmer så är bostaden värd drygt 5 milj. https://www.booli.se/bostad/3250533. Är SD inte belånad upp till skorstenen så slipper kanske staten gå in med skadeståndspengarna. Fast dessa värderingar brukar vara lite överdrivna. Säg 3,5 milj?

Ok? Värdet på huset diskuterades av några trådisar för ett par veckor sen. Någon sa 4,5 miljoner eftersom värdet hade stigit mycket den senaste tiden. Själv har jag ingen aning.
Citera
2021-07-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ok? Värdet på huset diskuterades av några trådisar för ett par veckor sen. Någon sa 4,5 miljoner eftersom värdet hade stigit mycket den senaste tiden. Själv har jag ingen aning.
Så kan det absolut vara. Jag är definitivt inte någon värderingsman. Men tror det blir pengar över till skadeståndet i alla fall. Resten får Hannas flickor dela på. Om han inte testamenterat till Hanna också.
Citera
2021-07-01, 12:47
Medlem
Jag undrar om någon kan berätta vad SD´s föräldrar sagt i förhör? Hade de inte så mycket kontakt? Bodde de kvar i Västerås?
De verkar väldigt undfallande i den hemska familjefilmen där det framgår vilken omogen mupp SD är.
Om de vore normala borde de väl arbetat för att han inte skulle få ha vårdnaden om barn med sitt grovt avvikande beteende mot en underbar liten bebis tycker jag..
Citera
2021-07-01, 14:40
Medlem
Citat:
Grannens hus, nummer 14 a ligger snart ute till försäljning..
Citera
2021-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Jag undrar om någon kan berätta vad SD´s föräldrar sagt i förhör? Hade de inte så mycket kontakt? Bodde de kvar i Västerås?
De verkar väldigt undfallande i den hemska familjefilmen där det framgår vilken omogen mupp SD är.
Om de vore normala borde de väl arbetat för att han inte skulle få ha vårdnaden om barn med sitt grovt avvikande beteende mot en underbar liten bebis tycker jag..
Läs deras förhör, det säger allt om Stefan..
Citera
2021-07-01, 15:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Grannens hus, nummer 14 a ligger snart ute till försäljning..
Tänker HD med barn flytta till SD:s hus?
Grannarna kanske inte vill bo granne med henne?
Spekulation.
Citera
2021-07-01, 15:18
Medlem
Citat:
Läs deras förhör, det säger allt om Stefan..

Ja jösses! De saknar ALL insikt och verkar ha varit och är helt undfallande.
Att inte nämna någonting om hur störd SD är som person är ju obegripligt!
Citera
2021-07-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det absolut vara. Jag är definitivt inte någon värderingsman. Men tror det blir pengar över till skadeståndet i alla fall. Resten får Hannas flickor dela på. Om han inte testamenterat till Hanna också.

Finns det uppgifter på att SD fortfarande stod som ägare till huset?
Tänker på att huset kan ha skrivits över på döttrarna, SD bor kvar och betalar löpande utgifter och lån?
Då finns ju ingen tillgång till huset när det gäller skadeanspråk.
Obs! Endast fundering, har ingen information.
Citera
2021-07-01, 16:19
Medlem
Citat:
Denna låda med någonting som Stefan lånat av JG, varför är det inte utrett? Dessa uppgifter finns inte omnämnda överhuvudtaget.
Vad är det som får dig att tro att det var någonting som fick Lena att komma ut?

Du har missförstått detta som gällde den lådan som en person observerade fastsatt på SD:s cykel/pakethållare då han var på väg bort från JG på Måndags kvällen den 14 Maj 2018.

Det handlar inte om själva lådan som SD hade på pakethållaren utan det handlar om vad SD lånade av JG den aktuella kvällen då han gjorde sin så kallade trappinspektion.

Jag återkommer till tråden om detta när jag vet mer.

Tillägg: Att något slags mordvapen eller tillhygge skulle vara inmurat eller undangömt i JG:s trappa någon kort tid efter mordet begånget på L*na Wesstr*m och som vissa trådmedlemmar tidigare har spekulerat i har jag inte den blekaste aning om, själv har jag mycket svårt att kunna föreställa mig något sådant.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-01, 16:40
Medlem
Citat:
Lätt 4 miljoner!
Citera
2021-07-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Finns det uppgifter på att SD fortfarande stod som ägare till huset?
Tänker på att huset kan ha skrivits över på döttrarna, SD bor kvar och betalar löpande utgifter och lån?
Då finns ju ingen tillgång till huset när det gäller skadeanspråk.
Obs! Endast fundering, har ingen information.
Jag har inte den kollen. Men äldsta dottern står fortfarande skriven där. Vem som står för huset som ägare får man nog rota i hos myndigheterna om man är intresserad.
Citera
2021-07-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tänker HD med barn flytta till SD:s hus?
Grannarna kanske inte vill bo granne med henne?
Spekulation.
Tänkte samma sak.. lite olustigt. Det måste kännas osmakligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in