2021-07-02, 08:03
Medlem
tuggishs avatar
Just dem där tankarna kan vara förtärande, svartsjuka och kontrollbehov.

Bland normala människor så dubbelmackas det inte så mycket. Man är lojal mot sin partner. Funkar inte förhållandet så är risken för otrohet mycket större. Men ett sånt förhållande kommer haverera ändå.

Svårt att förklara. Men att du behöver inte ens tänka på sånna här saker med rätt partner.
Citera
2021-07-02, 08:04
Bannlyst
bara så jävla sorgligt att människor som ingår förhållanden med varandra inte kan vara trogna varandra , det va ändå det som va meningen med partnerskapet från grunden

så vem kan man lita på i dagens samhälle ?
en spiral ner i avgrunden som bara skapar massa lidande , främst om det också är barn inblandat

detta handlar bara om ren svaghet i det mänskliga sinnet
Citera
2021-07-02, 08:30
Medlem
Problemet är väl snarare att de flesta av oss har blivit ibankade att sex med andra än vår partner alltid är ”otrohet” och väldigt, väldigt fult.
Tack och lov så börjar synen på detta så sakat att förändras. Världen vi lever i förändras och vi med den. Vi lever inte längre i en värld där ”tills döden skiljer oss åt” fungerar för majoriteten. Det visar väl skillsmässotalen väldigt tydligt?
Monogami är säkert bra för vissa men absolut inte för alla och det bästa vore om folk kunde vara lite anständiga och visa andra tolerans för hur de väljer att leva sina liv. När vi kommit så långt, så kommer nog färre att känna ångest över s.k. ”otrohet”, likt TS.
Citera
2021-07-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittningDrolvia
Problemet är väl snarare att de flesta av oss har blivit ibankade att sex med andra än vår partner alltid är ”otrohet” och väldigt, väldigt fult.
Tack och lov så börjar synen på detta så sakat att förändras. Världen vi lever i förändras och vi med den. Vi lever inte längre i en värld där ”tills döden skiljer oss åt” fungerar för majoriteten. Det visar väl skillsmässotalen väldigt tydligt?
Monogami är säkert bra för vissa men absolut inte för alla och det bästa vore om folk kunde vara lite anständiga och visa andra tolerans för hur de väljer att leva sina liv. När vi kommit så långt, så kommer nog färre att känna ångest över s.k. ”otrohet”, likt TS.

Sex med andra än sin partner är otrohet per definition. Förutsatt att vi inte pratar om någon form av sk öppna förhållanden där sex med andra är helt ok. Det är inte otrohet.

För de flesta personer är trohet i förhållandet en självklarhet i så motto att skulle partnern vara otrogen så missbrukas fötroendet i förhållandet. Ett sådant agerande uppfattar många, däribland jag, som moraliskt fel och respektlöst gentemot partnern.

Förhållanden kan vara dåliga. Man kan vara olycklig i ett förhållande. Man kan bli kär i någon annan. Det finns då alla möjligheter att separera från ett förhållande. Enligt min uppfattning bör man i så fall göra det istället för att vara otrogen. Därefter är man inte otrogen om man är med någon annan. Var och en bör självklart få ha hur många partner man vill i livet. Det bör ingen annan ha synpunkter på. Dock inte samtidigt om inte båda i relationen tycker det är ok.

Otrohet förekommer definitivt men jag ser inte logiken i att försvara agerandet. Skulle snarare definiera agerandet som tecken på att vi människor är långt ifrån fulländade.

Avslutningsvis tycker jag man ska vara försiktig med att alltför hårt döma personer som varit otrogna. Men att försvara otrohet förstår jag inte.
Citera
2021-07-02, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittningDrolvia

varför ingå ett förhållande då , om man ändå inte kommer vara trogen sin partner ?
som singel får du knulla vem du vill när du vill

ganska lätt mattematik i mina ögon

nej otrohet är det absolut värsta man kan göra någon annan människa och enbart ett tydligt täcken på egen svaghet /dumhet
Citera
2021-07-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Så jag har liksom tänkt på det hur mycket otrohet som liksom händer i vardagen som aldrig kommer upp till ytan, som aldrig avslöjas, som tystas ner. Är inte det skrämmande !? Att folk i förhållanden och äktenskap har SEX med andra personer och det kan pågå hur länge som helst och med hur många personer som möjligt och det finns inget som hindrar dom från att ha SEX hela tiden. Varje dag. Med flera olika personer. I olika ställningar. Suga kuk så saliven rinner ned för hakan, ta den i röven under ljudligt knullsmackande, bli dubbelmackad på ett hotellrum under en konferensresa. Samtidigt som den bättre hälften helt ovetande i lycklig okunskap nattar barnen, bokar semesterresan, dammsuger golvmattorna i Volvon.

Tänker inte folk på detta hela tiden? Varför gör inte det folk galna?

Man kan inte tänka på det hela tiden men det är uppenbart att du gör det. Störst sannolikhet att undvika detta är att man väljer sin partner med omsorg baserat på dens karaktär som man har studerat ett bra tag (mer än 3 månader).
Citera
2021-07-02, 09:56
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Avslutningsvis tycker jag man ska vara försiktig med att alltför hårt döma personer som varit otrogna. Men att försvara otrohet förstår jag inte.

Delar din uppfattning om ovan. Jag tror de allra flesta kan vara otrogna om rätt tillfälle ges. Skillnaden ligger dels i hur lätt man faller för det men även hur många tillfällen man erbjuds.

Ovan förklarar varför kvinnor i antal är mer otrogna än män medan män som är otrogna är färre i antal men är det fler gånger.

// CC
Citera
2021-07-02, 10:18
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Så jag har liksom tänkt på det hur mycket otrohet som liksom händer i vardagen som aldrig kommer upp till ytan, som aldrig avslöjas, som tystas ner. Är inte det skrämmande !? Att folk i förhållanden och äktenskap har SEX med andra personer och det kan pågå hur länge som helst och med hur många personer som möjligt och det finns inget som hindrar dom från att ha SEX hela tiden. Varje dag. Med flera olika personer. I olika ställningar. Suga kuk så saliven rinner ned för hakan, ta den i röven under ljudligt knullsmackande, bli dubbelmackad på ett hotellrum under en konferensresa. Samtidigt som den bättre hälften helt ovetande i lycklig okunskap nattar barnen, bokar semesterresan, dammsuger golvmattorna i Volvon.

Tänker inte folk på detta hela tiden? Varför gör inte det folk galna?

Du ska inte vara missunnsam. Det är ingen fin egenskap.
Citera
2021-07-02, 10:48
Medlem
Svenska tjejer är väldigt otrogna. Vet inte hur många gånger jag har legat med tjejer som sedan visat sig ha en pojkvän/man/sambo hemma. Ibland är dessa varelser såpass hänsynslösa att det t.om avslöas i förväg, typ "bara så att du vet så är jag i ett förhållande, detta stannar mellan oss".
Citera
2021-07-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Sex med andra än sin partner är otrohet per definition. Förutsatt att vi inte pratar om någon form av sk öppna förhållanden där sex med andra är helt ok. Det är inte otrohet.

För de flesta personer är trohet i förhållandet en självklarhet i så motto att skulle partnern vara otrogen så missbrukas fötroendet i förhållandet. Ett sådant agerande uppfattar många, däribland jag, som moraliskt fel och respektlöst gentemot partnern.

Förhållanden kan vara dåliga. Man kan vara olycklig i ett förhållande. Man kan bli kär i någon annan. Det finns då alla möjligheter att separera från ett förhållande. Enligt min uppfattning bör man i så fall göra det istället för att vara otrogen. Därefter är man inte otrogen om man är med någon annan. Var och en bör självklart få ha hur många partner man vill i livet. Det bör ingen annan ha synpunkter på. Dock inte samtidigt om inte båda i relationen tycker det är ok.

Otrohet förekommer definitivt men jag ser inte logiken i att försvara agerandet. Skulle snarare definiera agerandet som tecken på att vi människor är långt ifrån fulländade.

Du har rätt i definitionen av otrohet, det är jag som har väldigt svårt för att acceptera den och ej förstår varför folk lägger sån vikt vid själva sexet. Det är sån dubbelmoral i samhället angående sex. Dels är det så heligt att man anses otrogen om man utövar det utanför ett förhållande och samtidigt så känsligt att det sällan uppstår en vettig och öppen debat gällande sex. Och det har vi bara oss själva att skylla, som skapat detta som kallar otrohet istället för att t.ex. uppmuntra öppen kommunikation och acceptans rörande sex.
Citera
2021-07-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
varför ingå ett förhållande då , om man ändå inte kommer vara trogen sin partner ?
som singel får du knulla vem du vill när du vill

ganska lätt mattematik i mina ögon

nej otrohet är det absolut värsta man kan göra någon annan människa och enbart ett tydligt täcken på egen svaghet /dumhet

Jag har uttryckt mig alltför otydligt. Visst, ifall bägge gått in i förhållandet med inställningen att det är helt oacceptabelt att ha sex med någon annan, då är det jättedumt med otrohet.
Fast detta är ju en djävligt dum inställning eftersom det är så många som ej klarar att hålla sig till den.
Kanske dags för samhället att ändra inställning litegrann och inte stigmatisera så hårt? Ifall vi inte hela tiden blivit matade med hur jobbigt det är att bli utsatt för otrohet, så kanske det inte känts så jobbigt?
Citera
2021-07-02, 23:22
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Verkar som TS har cuck-fantasier och fantiserar om att en dag ha en sambo som smyger ut och blir påbangad av välhängda män, TS känner kanske rentav en "rättfärdig" vrede och förnedring över detta, och runkar hårdare? I alla fall, bekymra du dig inte om detta, TS, utan fortsätt du blackpilla på incel.co eller var du nu håller till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in