• 2
  • 3
2021-07-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
varför ingå ett förhållande då , om man ändå inte kommer vara trogen sin partner ?
som singel får du knulla vem du vill när du vill

ganska lätt mattematik i mina ögon

nej otrohet är det absolut värsta man kan göra någon annan människa och enbart ett tydligt täcken på egen svaghet /dumhet

de kanske inte kan tända ordentligt om de inte är otrogna? tanken på att partnern blir så sårad att hen begår självmord om sidknullandet avslöjas kanske ger dem orgasmer så att det svartnar för ögonen?
Citera
2021-07-03, 15:35
Medlem
Kan du inte bli privatspanare och leta rätt på lite smygslynor? Det finns en marknad.
Citera
2021-07-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Verkar som TS har cuck-fantasier och fantiserar om att en dag ha en sambo som smyger ut och blir påbangad av välhängda män, TS känner kanske rentav en "rättfärdig" vrede och förnedring över detta, och runkar hårdare? I alla fall, bekymra du dig inte om detta, TS, utan fortsätt du blackpilla på incel.co eller var du nu håller till
Jag är en kvinna i mina bästa år (+50) som är säker i min sexualitet och har en man som jag har varit gift med sedan 80-talet då vi träffades i USA på 80-talet när jag bodde i USA på 80-talet. Jag har icke några som helst fantasier om att min man ska smyga ut och bli "påbangad" av någon som helst.

Däremot så har jag länge under alla år som vi varit gifta sedan vi gifte oss på 80-talet när vi träffades på 80-talet i USA när jag bodde i USA på 80-talet och min man är 10 år äldre än mig och länge varit en framgångsrik person som arbetade på Wall Street på 80-talet så har jag alltid levt med farhågan att min framgångsrike bättre hälft som varit både VD och suttit i styrelsen för flertalet Fortune 500-företag någon gång på någon affärsresa varit otrogen och det tyngde mig väldigt mycket när jag var yngre men nu när vi båda har blivit äldre och vi har funnit kärleken till varandra både två och tre gånger på nytt så har jag lagt det bakom mig men många gånger när jag satt ensam i vår våning på Manhattan när vi bodde i USA på 80-talet så var jag väldigt svartsjuk och jag tänkte på det väldigt mycket vilka kvinnor han kunde ha träffat och vad han gjorde med dem i den stunden när jag satt ensam i vår designerlägenhet och arbetade på min Ph.D.
Citera
2021-07-06, 07:00
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittningDrolvia
Problemet är väl snarare att de flesta av oss har blivit ibankade att sex med andra än vår partner alltid är ”otrohet” och väldigt, väldigt fult.
Tack och lov så börjar synen på detta så sakat att förändras. Världen vi lever i förändras och vi med den. Vi lever inte längre i en värld där ”tills döden skiljer oss åt” fungerar för majoriteten. Det visar väl skillsmässotalen väldigt tydligt?
Monogami är säkert bra för vissa men absolut inte för alla och det bästa vore om folk kunde vara lite anständiga och visa andra tolerans för hur de väljer att leva sina liv. När vi kommit så långt, så kommer nog färre att känna ångest över s.k. ”otrohet”, likt TS.
Har du varit tydlig med att du kommer att knulla runt om tillfälle erbjuds inför din partner? Eller ska han/hon vara "anständig" och "tolerant" när du plötsligt kommer ut som swinger? Alla känslor av svek eller "ångest" verkar i alla fall inte vara ditt fel, eller?

Du verkar vara seriöst rubbad.
Citera
2021-07-06, 11:50
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Delar din uppfattning om ovan. Jag tror de allra flesta kan vara otrogna om rätt tillfälle ges. Skillnaden ligger dels i hur lätt man faller för det men även hur många tillfällen man erbjuds.

Ovan förklarar varför kvinnor i antal är mer otrogna än män medan män som är otrogna är färre i antal men är det fler gånger.

// CC

Visst, en kvinna som vill vara otrogen har inga problem att hitta en villig man. Så fler kvinnor än män har varit otrogna, men kanske inte speciellt ofta.

Den lilla gruppen av åtråvärda alfamän (dit räknas VD-ar, fotbollsproffs, rockstjärnor mfl) de kan vara otrogna hur mycket de vill eftersom de har möjligheterna och är eftertraktade.

Otroheten styrs definitivt mer av möjligheter än av moral. En brevbärare är inte lika otrogen som en affärsman som ofta åker på konferensresor och bor på hotell och där träffar kvinnliga kollegor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in