2021-07-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Där ser man! Misstänkte det!

Förövrigt blir ni förstoppade av kratomet? Sket tegelstenar idag med hög densitet som fan, några tips?

Satt precis och funderade på detta. Har senaste tiden kännt mig förstoppad rätt många dagar i vecka och haft litta tankar om att det kan vara kratom som spökar. Samtidigt jag har ändrat fiberintag och kost sista tiden också.

Googlar jag kratom constipation så säger internet drick mkt vatten.
Citera
2021-07-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Satt precis och funderade på detta. Har senaste tiden kännt mig förstoppad rätt många dagar i vecka och haft litta tankar om att det kan vara kratom som spökar. Samtidigt jag har ändrat fiberintag och kost sista tiden också.

Det är ingen slump jag har också blivit förstoppad flera gånger det kommer då och då men det släpper. Sen när man slutar får man världens influensa och diareé. Men värst för mej är de rastlösa benen som håller en vaken om nätterna.
Senast redigerad av köttkvarnen 2021-07-01 kl. 16:15.
Citera
2021-07-01, 18:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av köttkvarnen
Det är ingen slump jag har också blivit förstoppad flera gånger det kommer då och då men det släpper. Sen när man slutar får man världens influensa och diareé. Men värst för mej är de rastlösa benen som håller en vaken om nätterna.

Det är 110% kratomet som gör oss förstoppade, har googlat och sett att det är en mycket vanlig företeelse. Fanns lite olika alternativ vad jag har hittat.

Antingen magnesium tillsammans med en hel del vatten, eller någon form av laxermedel (skippa detta om ni brukar varje dag).

Det tredje alternativet skulle vara Husk faktiskt, och konstigt nog har jag ett helt paket husk hemma då jag testade på ketogen kost förra året och fick mig en jävla hemorrojd (glöm aldrig fiberersättning om ni går på en fiberlös kost).

Tog mig precis en matsked av det vilket är ganska mycke men ska testa husk nu morgon och kväll iallafall så ser vi om magen blir normal eller inte. Dock borde inte husken egentligen bidra till att de blir bättre, känns som fiberr i detta ändamål borde förvärra läget. Jag återkommer till er med hur det gick iallafall.

Testade en enda matsked idag i kaffekoppen. Väldigt energisk och inte alls så dåsig, hur länge skulle ni säga att effekten håller i för er om ni bara tar runt 2.5 - 3 gram?

För mig runt 6h har jag en väldigt bra effekt! Intensivt 3 första timmarna men sedan avtar det men inte så att man märker. Är även min andra dag utan cannabis idag!
Citera
2021-07-01, 18:55
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Absolut, nu menade jag inte bokstavligt talat som en heroinist men det kanske var lite fel att använda i detta sammanhang, det är mer som en väldigt väldigt svag version av morfin, om man skulle slå i sig 5 mg oxycontin t. ex.
Tack för rättning, var nog jag som var lite för påverkad av det igår och nästan fick ett uppvaknande.

ONT: Är det bevisat att röda blad är mer "sederande och lugnande" än vita blad? Tyckte mig bli mer dåsigare av vit maeng da än vad röd gjorde mig. Men ska testa igen idag.

Strains är bara ett marknadsföringstrick. Det finns bara olika batcher och därmed kvaliteter.

Bara att googla om du tvekar
Citera
2021-07-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av köttkvarnen

Hur mycket behöver du bruka för att få de rastlösa benen och hur länge håller e i? Hur stora är dina doser?
Citera
2021-07-01, 19:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Nej, det finns inget sådant bevis. Om något så är det mer troligt att "färg" är helt irrelevant.

Eventuellt är dosering också utan betydelse för vilken effekt som fås. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10826084.2019.1645178

Intressant! Fick bara upp conclusions i abstract men det verkar alltså vara stora individuella skillnader.
Citera
2021-07-02, 00:30
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Hur mycket behöver du bruka för att få de rastlösa benen och hur länge håller e i? Hur stora är dina doser?

Går jag igenom 100g under 1v och sen slutar. Redan då får jag kraftig RLS. Psykiskt och fysiskt utöver RLS är inte särskilt påfrestande.

Hatar RLS över hela mitt hjärta, de är en pers..
Citera
2021-07-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Går jag igenom 100g under 1v och sen slutar. Redan då får jag kraftig RLS. Psykiskt och fysiskt utöver RLS är inte särskilt påfrestande.

Hatar RLS över hela mitt hjärta, de är en pers..

Fyfan det låter inte så bra, hur länge håller det i sig? Hur lindrar man det? Bara plocka upp jointen igen sen när man får RLS då?
Citera
2021-07-02, 00:46
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Fyfan det låter inte så bra, hur länge håller det i sig? Hur lindrar man det? Bara plocka upp jointen igen sen när man får RLS då?

Två, tre dagar som det är som värst. Borta med 90% inom 1v.
Nu är jag en person som har väldiga problem med just RLS vid AT, värt att tänka på.
Citera
2021-07-02, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Strains är bara ett marknadsföringstrick. Det finns bara olika batcher och därmed kvaliteter.

Bara att googla om du tvekar

100% korrekt. Olika batcher, olika bönder, olika ekologin och platser, odlad och vild. Röd kratom görs av grön/vit kratom som jag förstått det. Läste ngt på nätet om det.
Citera
2021-07-02, 13:14
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Kan någon vänligen förklara för mig hur i helvete de blir pigga på det här? Fick det rekommenderat för arbetsmoral och testat en tesked vid två olika tillfällen. Att det funkar är det inget snack om, det har ju en svår nedåt-effekt. Testat RMD och GB. GB betydligt skönare men även den gör mig seg på ett otroligt skönt sätt.

Det här blir en lyxvara för mig som man unnar sig en gång i veckan. Känns på tok för farligt att leka med opioidreceptorer för att göra det oftare.
Senast redigerad av Doxycyklin87 2021-07-02 kl. 13:22.
Citera
2021-07-02, 14:42
Medlem
Citat:

Flera gånger per dag i en månad så kan man nog räkna med en mildare avtändning med rastlösa ben bland annat. Håller man sig till en gång per dag tror jag det är lugnt för det hinner gå ur kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in