Citat:
Ursprungligen postat av
noixdecoco
Satt precis och funderade på detta. Har senaste tiden kännt mig förstoppad rätt många dagar i vecka och haft litta tankar om att det kan vara kratom som spökar. Samtidigt jag har ändrat fiberintag och kost sista tiden också.
Googlar jag kratom constipation så säger internet drick mkt vatten.
Citat:
Ursprungligen postat av
köttkvarnen
Det är ingen slump jag har också blivit förstoppad flera gånger det kommer då och då men det släpper. Sen när man slutar får man världens influensa och diareé. Men värst för mej är de rastlösa benen som håller en vaken om nätterna.
Det är 110% kratomet som gör oss förstoppade, har googlat och sett att det är en mycket vanlig företeelse. Fanns lite olika alternativ vad jag har hittat.
Antingen magnesium tillsammans med en hel del vatten, eller någon form av laxermedel (skippa detta om ni brukar varje dag).
Det tredje alternativet skulle vara Husk faktiskt, och konstigt nog har jag ett helt paket husk hemma då jag testade på ketogen kost förra året och fick mig en jävla hemorrojd (glöm aldrig fiberersättning om ni går på en fiberlös kost).
Tog mig precis en matsked av det vilket är ganska mycke men ska testa husk nu morgon och kväll iallafall så ser vi om magen blir normal eller inte. Dock borde inte husken egentligen bidra till att de blir bättre, känns som fiberr i detta ändamål borde förvärra läget. Jag återkommer till er med hur det gick iallafall.
Testade en enda matsked idag i kaffekoppen. Väldigt energisk och inte alls så dåsig, hur länge skulle ni säga att effekten håller i för er om ni bara tar runt 2.5 - 3 gram?
För mig runt 6h har jag en väldigt bra effekt! Intensivt 3 första timmarna men sedan avtar det men inte så att man märker. Är även min andra dag utan cannabis idag!