Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-30, 10:49
Medlem
McMakrills avatar
Tog två matskedar senast igår förmiddags, inget på eftermiddagen som jag brukar göra, då jag skulle köra bil. Trodde jag hade abstinens i morse för en timme sen (kallsvettades o så) o tog två matskedar, men det gick inte över så det beror på nått annat. Blir till att sjukskriva sig istället, så kan jag ta ännu mer...

Sen en grej till...
Är det någon som tagit så mycket (behövs rejält, typ 30-40 g) så att man inte man stå, men ändå är ganska klar i huvudet? Man skakar så att man endast kan krypa fram annars ramlar man, men att t.ex prata nyktert i telefon är inga problem... Fenomenet märktes på Grön Borneo, jag brukar köra Röd Meang Da.
Citera
2021-06-30, 13:21
Medlem
Hej, jag har använt kratom dagligen i cirka 6 veckor och tänkte här beskriva min upplevelse lite kort.

Bakgrund:
Hade testat kratom ett par enstaka gånger, noll tolerans. Hade en tuff period och behövde hålla mig produktiv trots ångestfyllda dagar, därför gav jag mitt hopp till kratom.

Metod:
I början tog jag ca 1 tesked pulver, 2-3 gånger per dag, torrt rätt in i käften (mums), skölj ner med vatten. Har ingen våg så vet inte hur mkt det är i gram. Jag hade köpt tre strains, green maeng da, red maeng da, och Gold maeng da. Dessa varierade jag såsom jag kände för. I slutet tog jag ca 1.5-2 teskedar pulver, 2-3 gånger per dag.

Tankar:
Jag föredrog helt klart Gold, rekommenderar den starkt. Vart både eufori och energi. Kunde emellanåt bli lite sänkt av grön eller röd. Av dessa tre var det bara en strain som gjorde att jag hade svårt att sova om jag intog den ett par timmar innan säng, och det var grön. Alla strains funkade bra för att få bort ångest och göra något tråkigt roligare, vilket var mitt syfte med att ta kratom.
Jag tyckte det var väldigt trevligt att blanda med alkohol vid fester och tillställningar, dessa gånger tog jag ännu mer kratom. Kratomet gjorde att jag aldrig dippade även framåt småtimmarna, utan jag höll en positiv energi tills jag gick och lade mig. När jag vaknade upp så var det dags för kratom, som lindrade min bakfylla väsentligt. Mirakel-pulver har jag tänkt allt för många gånger.
Som allt annat gott så avtog effekterna allt mer, och jag har nu haft paus i två veckor efter mina sex veckors bruk. Jag märkte ingen at eller liknande alls, inga negativa besvär av att gå av, utan allt var som vanligt. Detta kändes väldigt tacksamt, vet att flera här innan har upplevt annat.
Kommer nog använda kratom i framtiden främst vid sociala tillställningar, då jag av någon anledning tycker att det tar fram mitt bästa jag. De negativa tankarna kommer inte upp, och jag känner att jag har roligare samt slappnar av mer. Jag kommer dessutom fortsätta använda det som bakfylle-kur, ta det inte på tom mage dagen efter alkohol bara, då vänder det fort.
Citera
2021-06-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Ungefär varje dag i 4 månader, med några små uppehåll bara Låg på ca 20g om dagen.

Ja jag fick influensalilnande symptom i 3 dagar ungefär, men hade frossa som satt i en vecka. Men psykiskt mådde jag rätt okej

Okej okej tackar! Det låter fan riktigt milt! Slängde i mig 10g idag redan på 2 gånger, knappt hålla ögonen vissa gånger de är ju rena rama morfinet de här. Mår riktigt jävla gött också. Får ni också en bra jävla stark effekt av det? Noddar till ibland också som en jävla heroinist.

Ska dock minska på det redan imorgon och försöka skaffa en våg och dosera upp det. Max 10g per dag men även det tycker jag låter mycket.
Citera
2021-06-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Okej okej tackar! Det låter fan riktigt milt! Slängde i mig 10g idag redan på 2 gånger, knappt hålla ögonen vissa gånger de är ju rena rama morfinet de här. Mår riktigt jävla gött också. Får ni också en bra jävla stark effekt av det? Noddar till ibland också som en jävla heroinist.

Ska dock minska på det redan imorgon och försöka skaffa en våg och dosera upp det. Max 10g per dag men även det tycker jag låter mycket.

Nog har man suttit i soffan å myst på högdos
Citera
2021-06-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Nog har man suttit i soffan å myst på högdos

Riktigt starkt ändå, över min förvåning, och folk pratar om placebo osv. Kör förresten 2 teskedar nu (teskedsmått a la 5 ml) så det ska vara ungefär 2.6g per tesked. Har dock bara testat vit strain och grön, blir en 5a röd ikväll så ser vi om jag noddar ännu hårdare.
Citera
2021-06-30, 18:45
Medlem
Citat:
Riktigt starkt ändå, över min förvåning, och folk pratar om placebo osv. Kör förresten 2 teskedar nu (teskedsmått a la 5 ml) så det ska vara ungefär 2.6g per tesked. Har dock bara testat vit strain och grön, blir en 5a röd ikväll så ser vi om jag noddar ännu hårdare.

För mig var det att första 4-5 ggr stort frågetecken om det gav något. Sen något år senare annan strain 7-8g en kväll och satan vad den slog. Sen dess är det bra effekt alltid. Vet inte om min dumma jävla kropp är slow learner på att lära sig ny drog eller det varit skitstrain innan.
Citera
2021-06-30, 19:06
Medlem
Citat:
För mig var det att första 4-5 ggr stort frågetecken om det gav något. Sen något år senare annan strain 7-8g en kväll och satan vad den slog. Sen dess är det bra effekt alltid. Vet inte om min dumma jävla kropp är slow learner på att lära sig ny drog eller det varit skitstrain innan.
Kan förstå det! Jag har också varit i en ganska dålig period i livet där inte weed eller annat har hjälpt heller, vet inte vad det berott på så kanske har "bättre förutsättningar" för att känna av ett rus, eller något, ingen aning faktiskt. Kul att du testade igen!

Ska inte dricka något imorgon på förmiddagen, ska hålla mig till kvällen och se hur jag mår. Vill så gärna fylla på skulle kunna ta 5 sådana här koppar om dagen men tvivlar på att de är något för mig. Då blir det bara pannkaka.
Citera
2021-06-30, 22:33
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:

Visst kan man bli mysig om man tar rätt mängd av bra kvalitet. Men att skriva "rena rama morfinet" och "nodda som en heroinist" är väldigt väldigt överdrivet. Sånna påståenden som gör att folk får en skev bild av vad kratom är och vad man ska förvänta sig. Ifrågasätter inte dina upplevelser men är väldigt ovanligt att folk får sånna effekter som du beskriver. Är man ute efter nodd är kratom fel vara.
Citera
2021-07-01, 10:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har fått hem Maeng Da den fungerar riktigt bra. Har haft en litet uppehåll på över en vecka och jag kände inte av någon AT, fast jag brukar sällan få AT vilken drog jag än tagit.
Citera
2021-07-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Visst kan man bli mysig om man tar rätt mängd av bra kvalitet. Men att skriva "rena rama morfinet" och "nodda som en heroinist" är väldigt väldigt överdrivet. Sånna påståenden som gör att folk får en skev bild av vad kratom är och vad man ska förvänta sig. Ifrågasätter inte dina upplevelser men är väldigt ovanligt att folk får sånna effekter som du beskriver. Är man ute efter nodd är kratom fel vara.

Absolut, nu menade jag inte bokstavligt talat som en heroinist men det kanske var lite fel att använda i detta sammanhang, det är mer som en väldigt väldigt svag version av morfin, om man skulle slå i sig 5 mg oxycontin t. ex.
Tack för rättning, var nog jag som var lite för påverkad av det igår och nästan fick ett uppvaknande.

ONT: Är det bevisat att röda blad är mer "sederande och lugnande" än vita blad? Tyckte mig bli mer dåsigare av vit maeng da än vad röd gjorde mig. Men ska testa igen idag.
Citera
2021-07-01, 15:33
Medlem
Citat:
ONT: Är det bevisat att röda blad är mer "sederande och lugnande" än vita blad? Tyckte mig bli mer dåsigare av vit maeng da än vad röd gjorde mig. Men ska testa igen idag.

Nej, det finns inget sådant bevis. Om något så är det mer troligt att "färg" är helt irrelevant.

Eventuellt är dosering också utan betydelse för vilken effekt som fås. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10826084.2019.1645178
Citera
2021-07-01, 15:42
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget sådant bevis. Om något så är det mer troligt att "färg" är helt irrelevant.

Eventuellt är dosering också utan betydelse för vilken effekt som fås. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10826084.2019.1645178

Där ser man! Misstänkte det!

Förövrigt blir ni förstoppade av kratomet? Sket tegelstenar idag med hög densitet som fan, några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in