2021-07-01, 18:15
Medlem
Varför håller sig dessa gäng huvudsakligen i sina "egna" områden, varför tar de inte över hela städerna, inklusive de sk. välbärgade områdena? Varför ska en del komma undan?
Citera
2021-07-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Eftersom det snart gått 20 timmar och vi inte fått så mycket ny information så börjar jag undra vad det egentligen är som hänt.

De har ju rannsakat massvis med lägenheter och spärrat av väldigt stora områden. Med tungt beväpnad polis på plats dessutom. Så något händer det, man kan väl inte förvänta sig att de ska livestreama liksom.
Citera
2021-07-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.

Jag har säkert helt fel men...men...

Jag har vänner inom både polis och åklagarmyndigheten, och det är mer regel än undantag att man kastar om sitt namn på sociala medier.

Orsaken kan du säkert räkna ut med den lena stjärten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noovichook
precis, bättre med poliser som knäböjer, går ut i media och gråter eller tycker synd om kriminella. bättre att de spelar pingis med varandra, kärlekshjärtan och saft och pedagogiska saffransbullar.

Jag skrev ingenting i mitt inlägg om att poliser ska knäböja eller bjuda på fika eller hur? Jag gav en teori att en relativt nyutexaminerad polisman med möjlig Dirty Harry/översittaregenskaper kanske var just måltavla på grund av eventuellt eget beteende gentemot boende i området. Jag gav ingen vikt som helst över om poliser är eller ska vara varken mer eller mindre aggressiva i sitt utövande.
Ramla inte av stolen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Va fan snurrade snuten runt på en moped för?? Hade de inga bilar inne igår?
Bilar är inte lämpliga om polisbilar parkeras så lär de bli vandaliserade så fort de parkerats.
Moped,cykel motorcykel är lämpligast om polis ska beblanda sig med invånarna i ett bostadsområde,
han hade uniform-syns på bilden så alla förstod att det var polis i tjänst.
Antar att de som han stod o pratade med mycket väl såg vem som sköt, om det vatr en fälla för polisen eller inte
vet ingen ännu-
men så klart finns vittnen som såg vilka gärningsmännen är-
får se om vittnena har stake eller om det är klanmähän
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Ett tidigare rykte i tråden talade om att man idag funnit en övergiven EU-moppe i närheten av Lidl. Samt att rykten gör gällande att MGM färdats på ett dylikt fordon...
Var ingen moped där när jag var där men den har nog förflyttats då av polisen.
Lite märkligt ställe och dumpa mopeden på då det är typ mitten på en lång raksträcka, hade ju kunnat svängt in på Lidl eller kört några sekunder till för och komma fram till kyrkan.
Citera
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Vad jag hört är det en 35-årig göteborgare som röstat på SD genom åren som tröttnat på snuten

Okej om det är så då trodde jag fel, där av att jag skrev ”tror”.
Citera
2021-07-01, 18:17
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Först sköt man varandra i smygundan. Sen nattetid. Sen mitt på dagen bland folk. Släkt, vänner och oskyldiga är inte längre fredade.
Varför är det så svårt att inse att i den våldstrappan så står ordningsmakten på tur.

Mitt på dagen utanför en träningslokal vägg i vägg med Willys i Vasa, Södertälje, för några veckor sedan. Det finns inga hämningar kvar.
Citera
2021-07-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Eftersom det snart gått 20 timmar och vi inte fått så mycket ny information så börjar jag undra vad det egentligen är som hänt. Försöker våra politiker med påtryckningsmedel mot polisen nu? För att dölja sanningen?
Kan polisen ha kommit åkande under pågående bönestund och stört för mycket så han blir avrättad?
Vet vi att det är skjutvapen? Kan det ha varit slangbella?
Kan de kvinnliga poliserna (som inte bär korrekt uniform, huvudbonad saknas) ha skjutit ihjäl sin kollega?
Kan polisen skjutits för att ha levererat torra bullar? Finns det någon pressbyrån i närheten?
Var det kanske pizzaonsdag som glömts bort? Och därför fick polisen betala med sitt liv?

Kan anses som longshots, men alla teorier bör vara aktuella tills vi vet mer. Vi ska inte låsa oss för tidigt.
Vi får hoppas att detta sprider sig till övriga förorter i landet.

Det small tre gånger av slangbellan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Av dig, faktiskt. Och ja, du var en av de jag refererade till efter ditt märkliga inlägg om BO.

Att be folk lugna sig med spekulationer samtidigt som man påvisar det värsta exemplen och ger dom en rimlig mental bedömning ser jag inte som en motsägelse.

Du ber folk på FLASHBACK lugna sig med spekulationer på ett dagsfärskt mord på en polis, där det dessutom inte finns ETT ENDA vettigt spår att tillgå just nu.

Grym mental bedömning av dig kissen.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Okej om det är så då trodde jag fel, där av att jag skrev ”tror”.
Det är inte så, det är inte vad han hört, utan det är ett s.k skitinlägg - ingenting annat. Lägg ingen energi på sånt där, sneerv.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Taskigt om det stämmer att ledningen avslagit 4-5 ansökningar av ev nationalistisk stridspitt, blivit anmälda till DO, antagit och satt den nationalistiska stridspitten på en moped i Biskopsgården.
Finns mkt varningstecken runt denna snut tyvärr, pappans åsikter som han fick uttala sig om är skrämmande också. Polisen är desperat på folk och ev ser mellan fingrarna. Skulle vilja läsa alla tidigare avslag han fått. Men fel person på fel plats är nog en av orsakerna. Tragiskt hur som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in