2021-07-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Det skulle förmildra omständigheterna tänker du? Det är väl precis så poliser i yttre tjänst ska vara. Jag var själv kriminell i yngre år och har haft mycket att göra med poliser, och jag kan erkänna att jag har hyst agg mot dom. Men jag har alltid haft förståelse för deras beteende. Jag har blivit nedtryckt i marken i snöblask, avsläppt i skogen flera mil från närmsta bebyggelse, punktmarkerad, hånad och tillomed fått en käftsmäll av en polis. Men aldrig har jag ens tänkt tanken på att skada en polis, är man kriminell får man ta att polisen inte behandlar en som nån jävla duvunge.

Nä må han vila i frid och hoppas att det görs nått åt de där patetiska jävla förorterna snart.

Vart någonstans i det jag skrev nämnde jag eller ens insinuerade jag att det skulle vara någon slags ursäkt för det som drabbade polismannen? Just det, ingenstans. Sluta fabulera ihop saker. Jag gav en outlandish teori, inget annat.
Citera
2021-07-01, 18:10
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Väldigt tragiskt, men att skicka in en nationalistisk stridspitt känns väldigt naivt.
Taskigt om det stämmer att ledningen avslagit 4-5 ansökningar av ev nationalistisk stridspitt, blivit anmälda till DO, antagit och satt den nationalistiska stridspitten på en moped i Biskopsgården.
Citera
2021-07-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ett antal dokumenterade händelser som kan ses på till exempel Youtube där ett visst klientel visar sin bristande respekt för polis och rättsväsende, och om jag inte minns fel finns det även dokumenterat hur det här klientelet i princip hotar polis med våld.

Så varför är det osannolikt att den här polisen blev avsiktligt beskjuten?

Vad det gör för klientelets affärer är ett dåligt argument tycker jag då det här klientelet inte alla gånger tycks vara våra framtida nobelpristagare.

Det finns lite respekt. Men dom skjuter inte en polis medvetet som vissa i denna tråden och media vill göra gällande. Detta är en felskjutning, men det förminskar inte dådet. Men jag är 100 detta inte va medvetet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.

Jag har säkert helt fel men...men...
Problemet är isåfall inte han, problemet är alla som INTE sätter emot, alla sossekärringar till lärare, socionomer och offentliganställda som lägger huvudet på sned och gullar. De som behandlar arabdrägget med "respekt" (fast de aldrig visar någon tillbaka) vilket verkar vara undfallenhet och rädsla. Fy fan. Nej, hårda tag, indragna bidrag, vräkning vid förseelser. Ont ska med ont fördrivas.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vilket jävla arsle! Som om mord och olycka går att likställa…
Relativisterna samlar sig för att förminska det mord som skett.

"Hur många mördas i jobbet" hade varit ett bättre jämförelsetal, men det ligger inte i migrationsmaffians intresse att hålla sig till saken, risken finns att importen av vänsterväljare helt stoppas och då trillar dom ur riksdagen strax.

Men återigen, det vore bättre om vi kunde hålla oss till informationssamling. Postande av helt felvisande s.k statistik måste dock motarbetas, lixom vänsterkampanjen att smutskasta en familjefar och polis helt utan minsta orsak.
Citera
2021-07-01, 18:13
Medlem
Hegamons avatar
Poliser kan hamna i situationer. Uniformen i sig är ett hot mot polisen i vissa situationer. Ponera att en polis kommer med en moped till en knarkuppgörelse. Av en slump vill någon hämnas på inblandade individer. Polisen är där på sin moped. Element i situationen gillar ej polisen och polisen får smaka på sleven också.

Vem som tänkt ut att polisen ska köra moped i Biskopsgården, det övergår mitt förstånd hur den tänkt. Oavsett så har jag inför mitt inre visualiserat hur en polis dödas i ett utanförskapsområde. En livlös polis. Ungefär ganska exakt som jag förväntade mig att det skulle se ut, det som Youtube-klippet illustrerade.

Ni som klagar på den kvinnliga polisen som skriker "vakna Andreas" och "min kollega har blivit skjuten". Skulle ni hållit er lugna? Den kvinnliga polisen klarade av att larma samt ge HLR. Att hon bröt på rösten är enligt mig inget viktigt.

Men det är klart, ni (som klagar), ni hade varit som Swatzernegger, give me your boots, your cloths, iskalla, isballa. Kvinnodjuren är också känslomonster, det måste ni tänka på.
Citera
2021-07-01, 18:13
Avslutad
Eftersom det snart gått 20 timmar och vi inte fått så mycket ny information så börjar jag undra vad det egentligen är som hänt. Försöker våra politiker med påtryckningsmedel mot polisen nu? För att dölja sanningen?
Kan polisen ha kommit åkande under pågående bönestund och stört för mycket så han blir avrättad?
Vet vi att det är skjutvapen? Kan det ha varit slangbella?
Kan de kvinnliga poliserna (som inte bär korrekt uniform, huvudbonad saknas) ha skjutit ihjäl sin kollega?
Kan polisen skjutits för att ha levererat torra bullar? Finns det någon pressbyrån i närheten?
Var det kanske pizzaonsdag som glömts bort? Och därför fick polisen betala med sitt liv?

Kan anses som longshots, men alla teorier bör vara aktuella tills vi vet mer. Vi ska inte låsa oss för tidigt.
Vi får hoppas att detta sprider sig till övriga förorter i landet.
Citera
2021-07-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusnio
Folk går bara rakt förbi utan att ens stanna upp????

Jag vet inte om det har rapporterats om huruvida någon har hört skott avlossas eller inte. Om skottet kom från långt avstånd eller med ljuddämpare. Spårvagnar, mopeder ect kan ihop med detta göra att ingen har hört något och tänker att någon har fått en hjärtinfarkt tex.
Sen är frågan vad man ska göra om polisen redan är där och har påbörjat HLR.
Sen får man tänka på att även skötsamma människor i området vet att människor dör där ibland i skottlossningar. Har man inte sett något eller hört något så behöver man inte vittna och så slipper man själv leva i livsfara förhoppningsvis.
Polisen har ju varit ganska öppen med detta i tårar nyligen, dom kan inte skydda vittnen eller människor i dom här områdena på ett tillfredsställande vis.
Människor vill inte bli inblandade eller så fattar dom inte ens att en skottlossning nyligen ägt rum.
Citera
2021-07-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det finns lite respekt. Men dom skjuter inte en polis medvetet som vissa i denna tråden och media vill göra gällande. Detta är en felskjutning, men det förminskar inte dådet. Men jag är 100 detta inte va medvetet.

Men sluta nu.

Du måste ju själv förstå vad upptrappningen i våld som vart dom senaste 10-15åren leder till.

Först sköt man varandra i smygundan. Sen nattetid. Sen mitt på dagen bland folk. Släkt, vänner och oskyldiga är inte längre fredade.
Varför är det så svårt att inse att i den våldstrappan så står ordningsmakten på tur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Såg för några timmar sedan att det var avspärrat i mitten av sommarvädersgatan, gångbanan plus en bra bit upp i skogen, någon som vet varför?

GM kanske har dumpat mordvapnet där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

Hur fan kan du vara så jävla säker, då? Bara en till fåtölj-gissare som alla andra här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billyboyo
Varför denna enorma uppståndelse för en enstaka ihjälskjuten polis? Snarare mycket konstigt det inte händer oftare

Därför det inte är vanligt i sverige att poliser skjuts. Därav mer uppmärksamhet i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in