2021-07-01, 17:05
Medlem
styrlunds avatar
När jag tittar på filmerna från platsen får fan inte ihop saker.
Han ligger ju mitt i bilvägen. Hans moppe ligger lite längre bort med motorn i gång. Det ser ut som det är bilar som stannat runt honom.
Jag tycker det ser ut som han blivit skjuten när han kom åkande. Folket runt ser ju i det närmaste förvånade ut. Tror inte de hade varit så där ”lugna” om de sett någon åka förbi och skjuta.
Skytten kanske befann sig på ett längre avstånd. Ett hustak eller dylikt.
Citera
2021-07-01, 17:06
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Riktigt tragisk olycka.

Har du information som ingen annan har? Hur vet du att det är en olycka? Är du inblandad i dådet?

Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Förlupen kula är de på riktigt var han i en krigszon? Det här landet alltså i alla andra länder hade polisen vänt upp och ner på hela området i jakt på gärningsmän.
Nej.
https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Polisen är utåt sett förtegen om den pågående mordutredningen, men enligt en polis med insyn var den 33-årige polismannen måltavlan för skottet. Det finns ingenting som tyder på att man exempelvis var ute efter någon annan men missade.
Mordet bedöms av denna polis som ”en avrättning”:
– Det jag kan säga är att man siktade rakt på den här polismannen. Det var som en avrättning. Det var alltså, som det verkar, inget vådaskott, misstag eller liknande, säger polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Fy fan vad tröttsamt och läsa sida efter sida med politik!

Som jag skrivit innan så hade dom förut spärrat av ett 50x 50 meter stort område vid sommarvädersgatan cykelbanan och upp i skogen, ungefär 100 m efter Lidl. Förmodligen har mördaren sprungit upp där eller slängt ifrån sig något då det är flera hundra meter från brottsplatsen och det var flera polisbilar där och tekniker.

Civilklädda poliser med hundar gick längs sommarvädersgatan

Ett tidigare rykte i tråden talade om att man idag funnit en övergiven EU-moppe i närheten av Lidl. Samt att rykten gör gällande att MGM färdats på ett dylikt fordon...
Citera
2021-07-01, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vållande till annans död blir det, om det faktiskt var ett misstag och en förlupen kula.

Nja, skjuter man in i en klunga på tre personer så kan man hävda likgiltighetsuppsåt och mord skulle jag kunna misstänka.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nord vet mer än vad vi gör, t ex vilka personer som poliserna stod och pratade med. Om kulan inte var avsedd för den nu döde polisen så var det sällskapet som de pratade med = gängkriminella/måltavlor. Vilka var det?

Teorin att polisen stod och pratade med någon när han sköts saknar stöd. I videoklippen ser man att hans moped ligger omkullkastad på gatan och han själv och hjälmen ett par meter därifrån. Sannolikt satt han på mopeden när han sköts.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Mattias Irwing som är politiskt sekreterare i Socialdemokratiska Tro & Solidaritet jämställer avrättningen av polismannen med en arbetsplatsolycka.
Citera
2021-07-01, 17:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj, den där Facebooken vittnar om en stridis - så den dödande kulan var nog inte ett misstag - om det är rätt Facebook. Ja inte väljer man väl börja skjuta när en polis råkar befinna sig i vägen. Nej, det luktar upptrappning av bilbränder m.m.

Äh, vad då stridis. En humoristisk remake av en ikonisk amerikansk bild.
Citera
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Den här bilden från hans Facebook säger en del. Han var nationalist, och älskade sitt fosterland. Alltså inte önskvärd i Biskopsgården.

http://filmaffischer.nu/shop/16450/art50/h0280/9260280-origpic-0d3de4.png Precis som Lars Åberg är nationalist då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj, den där Facebooken vittnar om en stridis - så den dödande kulan var nog inte ett misstag - om det är rätt Facebook. Ja inte väljer man väl börja skjuta när en polis råkar befinna sig i vägen. Nej, det luktar upptrappning av bilbränder m.m.

Modigt att ha den bilden när man jobbar i ett område där det säkert bor en och annan individ som inte uppskattar Sveriges militära insatser i deras forna hemländer ... inte så smart att flagga med att man varit på utlandsmission

Tyckte alltid det var lite naivt av folk att öppet framträda på bild i uniform på sina facebook sidor när vi trots allt har flera IS veteraner i landet
Citera
Medlem
EBTs avatar
Det bör tas i beaktning att Erik Nord säger att det är hans personliga spekulation. Själv tycker jag det är smaklöst och rent av korkat (mannen bar uniform för helvete).
Citera
2021-07-01, 17:09
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vållande till annans död blir det, om det faktiskt var ett misstag och en förlupen kula.

Du vet inte vad som menas med en förlupen kula. Det har du klart och tydligt skyltat för oss alla att se. Det här var ingen förlupen kula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in