Citat:
Ursprungligen postat av
Oksai79
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.
Jag har säkert helt fel men...men...
Det skulle förmildra omständigheterna tänker du? Det är väl precis så poliser i yttre tjänst ska vara. Jag var själv kriminell i yngre år och har haft mycket att göra med poliser, och jag kan erkänna att jag har hyst agg mot dom. Men jag har alltid haft förståelse för deras beteende. Jag har blivit nedtryckt i marken i snöblask, avsläppt i skogen flera mil från närmsta bebyggelse, punktmarkerad, hånad och tillomed fått en käftsmäll av en polis. Men aldrig har jag ens tänkt tanken på att skada en polis, är man kriminell får man ta att polisen inte behandlar en som nån jävla duvunge.
Nä må han vila i frid och hoppas att det görs nått åt de där patetiska jävla förorterna snart.