2021-07-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.

Jag har säkert helt fel men...men...

Det skulle förmildra omständigheterna tänker du? Det är väl precis så poliser i yttre tjänst ska vara. Jag var själv kriminell i yngre år och har haft mycket att göra med poliser, och jag kan erkänna att jag har hyst agg mot dom. Men jag har alltid haft förståelse för deras beteende. Jag har blivit nedtryckt i marken i snöblask, avsläppt i skogen flera mil från närmsta bebyggelse, punktmarkerad, hånad och tillomed fått en käftsmäll av en polis. Men aldrig har jag ens tänkt tanken på att skada en polis, är man kriminell får man ta att polisen inte behandlar en som nån jävla duvunge.

Nä må han vila i frid och hoppas att det görs nått åt de där patetiska jävla förorterna snart.
Citera
2021-07-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Håller med detta inlägg. Låter som konstigt att det inte skett tidigare och "nu rann bägaren över". Synd att ngn fick sätta livet. Antingen detta eller av misstag. Men man vet aldrig
Så antingen förtjänade han att dö eller så var det bara en olyckshändelse? Ja, men då kan vi ju bara ignorera detta.
Citera
2021-07-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Antog att den här tråden skulle degenerera till ursäktstävlingar. De 4-5 aktiva från vänsterrörelsen som brukar kommentera kör nu racet "det var inte meningen", och tveksamma miljö- och centerpartister hänger på.

Kan ni inte sluta gapa om misstag, felsiktat, vådaskott och andra bortförklaringar tills vi har NÅT mer att gå på? Som det ser ut just nu förefaller det organiserat, den kampanj för att dels bortförklara skottet och dels att hävda att BO var nån slags elak rambo som några idioter driver.

Bara lugna er, låt oss återgå till informationssökande, inte kampanjer eller smutskastning!

Du uppmanar att folk ska lugna sig medans du kallar folk för idioter i samma inlägg.
Grym retorik. Vart lärde du dig den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Mordvapnet, kanske.

Något kanske hittat i skogen alltså.
Rätt många sidor att leta på, men var exakt i Biskopsgården skedde mordet?
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Håller med detta inlägg. Låter som konstigt att det inte skett tidigare och "nu rann bägaren över". Synd att ngn fick sätta livet. Antingen detta eller av misstag. Men man vet aldrig
Väldigt tragiskt, men att skicka in en nationalistisk stridspitt känns väldigt naivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Såg för några timmar sedan att det var avspärrat i mitten av sommarvädersgatan, gångbanan plus en bra bit upp i skogen, någon som vet varför?
Det är perfekta flyktvägar i ⁸skogen bakom ok q8 tappen..Lidl affären det går massvis med stigar genom skogen ner mot jättesten skolan och därfrån kan man komma ut åt flera håll..hundar har säkert hittat nåt där.
Citera
2021-07-01, 18:07
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Du uppmanar att folk ska lugna sig medans du kallar folk för idioter i samma inlägg.
Grym retorik. Vart lärde du dig den?
Av dig, faktiskt. Och ja, du var en av de jag refererade till efter ditt märkliga inlägg om BO.

Att be folk lugna sig med spekulationer samtidigt som man påvisar det värsta exemplen och ger dom en rimlig mental bedömning ser jag inte som en motsägelse.
Citera
2021-07-01, 18:07
Medlem
Citat:
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.

Rätt många poliser har så.
Av den enkla anledningen att det inte är så jävla kul när man har ert utsatt jobb att kunna bli hittad enkelt på fejjan.

Men du verkar ju lida av nån form av polishat så du kanske har lite svårt att förstå den verklighet folk med utsatta yrken lever i.

Så kliv in i din bubbla igen.
Citera
2021-07-01, 18:08
Medlem
arbetets avatar
"Vi jobbar väldigt brett", säger polisen i SVT Rapport:

Man har inte en susning.

"Det är en av teorierna" (Om "felskjutning")

Vi ber på våra bara knän att detta inte är en riktad attack mot polisen. Det blir dålig stämning då.
Citera
2021-07-01, 18:08
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
"De senaste tio åren har ca 450 personer dött på jobbet i Sverige. Önskar att vi tog allas död på lika stort allvar. Ingen har mer än ett liv att ge. Varje förlust är en tragedi som hade kunnat förebyggas."

https://twitter.com/Nonemo/status/1410476806487134210

Vilket jävla arsle! Som om mord och olycka går att likställa…
Citera
2021-07-01, 18:09
Medlem
IanBradys avatar
Tror vi att polisen kommer göra några ändringar i och med detta? Efter Malexandermorden vet jag att polisen ställde till med ett jävla helvete för diverse kriminella och gick långt utanför vad protokoll och föreskrifter tillät som straff.
Citera
2021-07-01, 18:09
Medlem
Citat:

precis, bättre med poliser som knäböjer, går ut i media och gråter eller tycker synd om kriminella. bättre att de spelar pingis med varandra, kärlekshjärtan och saft och pedagogiska saffransbullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in