2021-06-30, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Vad är fel på hennes man?

Hur kan han läsa om hennes sjuka påhitt varje dag i flera år och inte säga stopp alt kicka ut henne och hitta en frisk tjej?

Finns ett repotage om mannen att läsa här: https://www.svd.se/han-satte-allt-pa-spel-och-skapade-sin-varld

Citat:
I den privata framtiden finns andra drömmar, en av hans två bröder – båda jobbar på företaget – har fått barn. Legosamlingen ska inte bara stå och samla damm.

–Jag vill så småningom ha hela Svenssongrejen med villa och barn.

Notera att han hade en annan flickvän vid 35-års ålder. När det tog slut kände han förmodligen att klockan tickade. Känslan var kanske "nu eller aldrig" när han träffade Cissi (introducerad till henne via sin bror och dennes fru Lady Dahmer).

Finns mer skrivet om maken längre bak i tråden.
Citera
2021-06-30, 13:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Finns ett repotage om mannen att läsa här: https://www.svd.se/han-satte-allt-pa-spel-och-skapade-sin-varld

Notera att han hade en annan flickvän vid 35-års ålder. När det tog slut kände han förmodligen att klockan tickade. Känslan var kanske "nu eller aldrig" när han träffade Cissi (introducerad till henne via sin bror och dennes fru Lady Dahmer).

Finns mer skrivet om maken längre bak i tråden.
När den ena brodern gifter sig med Lady Dahmer & den andra med Cissi Wallin, så är det definitivt något allvarligt genetiskt fel i familjen.
Citera
2021-06-30, 13:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När den ena brodern gifter sig med Lady Dahmer & den andra med Cissi Wallin, så är det definitivt något allvarligt genetiskt fel i familjen.
Man undrar ju hur snacket gick och går i föräldrahemmet. Någon som vet förresten? Vad tycker släkten om Cissi?
Citera
2021-06-30, 20:39
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det existerar knappt någon kritik mot Cissi på hennes Insta. Har dessutom provat själv en gång och det blev block direkt.
Och ja, min kritik var städad, vuxen och välgrundad.

Det ante mig.
Detta verkar tyvärr vara ett ganska genomgående tema bland dessa små jagjagjag-människor.
Det går an att sitta och raljera om ditten och skräna om datten, men när det vankas mothugg så springer de små mössen och gömmer sig i sina hålor...
Likt de fega små kräk dom är!
Fasadmänniskor räddar hellre anseende än heder.
Citera
2021-06-30, 21:37
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är von Oben-grejen som stör mig mest. Hon är liksom ingen som har jobbat hårt* för att nå ditt hon nått. Hon har ju dessutom länge varit en del av mediaeliten och saknar helt perspektiv på knegarlivet.

*Alltså, hon har ju så klart jobbat hårt för att nå ditt hon nått, men inte jobbat-jobbat. Om man inte tänker på det äldsta yrket så klart. Hon får mig osökt att tänka på denna Uggla-klassiker.

Tack för låten! Den har jag aldrig hört. Hade nog inte gått upp på listorna idag när man kan bli diskriminerad för allt, däribland att vara rik 😄
Citera
2021-06-30, 21:52
Medlem
skitpennas avatar
Jag tycker det är sjukt hur mycket hat folk måste utstå enbart för att de har en snippa mellan benen. När ska vi komma längre?
Citera
2021-06-30, 22:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Problemet är väl att även förtalet kan utgöra en form av "våld" i den utvidgade bemärkelse jag uppfattar att du använder ordet. CWs förtal tog ifrån FV hans jobb (det var just drevet som gjorde det omöjligt att ha honom kvar), hans inkomst (förutom en kortsiktigt kompensation), skapade en otrygg situation för hans familj samt försvårade för honom att få andra jobb inom hans gebit.

CW använde sig av masshysterin, han använde sig av rättssystemet. Jag förstår inte varför du försvarar det förra men inte det senare.

När CW fick med sig så många så handlade det ju inte längre om han emot henne utan om han emot många. Det är väl därför en åklagare väger in graden av spridning i sitt beslut att driva ett förtalsmål.

Det finns ingen utvidgad eller överförd mening av våld i att Cissi Wallin får fängelse eller annan dom enligt brottsbalken för vad hon sagt eller skrivit.

Det är tvingande våld hon utsätts för då, om än det är dolt genom att det kommer efteråt. Om hon fortsätter yttra sin mening och berätta sin historia fritt kommer hon att utsättas för tvång.

Att yttra sig med ord är aldrig våld utan alltid motsatsen till våld och man kan alltså inte på något sätt påstå att Wallin utsatt Virtanen för våld.

Jag accepterar normalt inte i något fall eller några omständigheter att någon anser det berättigat att med våld och tvång försöker hindra någon att framföra sina åsikter eller sin berättelse om vad denne anser inträffat och jag tycker inte någon annan bör göra det heller. Skillnaden mellan ord och våld är den viktigaste distinktionen vi har.

Därför försvarar jag Cissi Wallins rätt att yttra sig, även om hon har fel. Det är det demokratiska och civiliserade sättet att bete sig. Vi diskuterar och bemöter felaktigheter med ord, inte med våld. Den som gör det är alltid det våldsverkande översättande svinet som försöker tvinga någon att tycka och säga något annat än vad denna person vill.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2021-06-30 kl. 22:10.
Citera
2021-06-30, 22:11
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När man har barn tillsammans så är det inte så lätt. Dessutom är han sannolikt hårt styrd & hjärntvättat av CW.
Antagligen livrädd. En skilsmässa från Cissi skulle inte bli rolig när den utspelas offentligt via hennes instagram och expressenkolumn, väl kryddat med nyupptäckta minnen om alla hemskheter som Daddy Blomberg utsatt henne för.

Värt att komma ihåg att hennes "våldtäkt" var något som fantiserades fram tillsammans med en sån där charlatan som sitter och terapipratar fram förträngda minnen* och trauman. Samma dumheter som med satanistpedofilhysterin på 80-talet och liknande.

*Finns mycket att läsa i det bluffämnet. Samma sorts tokjävlar som inbillade både Quick och sig själva att Quick var seriemördare och annat i den vägen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Borttr%C3%A4ngning
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sven_%C3%85._Christianson
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Kevin
Citera
2021-06-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Jag tycker det är sjukt hur mycket hat folk måste utstå enbart för att de har en snippa mellan benen. När ska vi komma längre?

Det måste vara skönt att lulla runt i sin egna lilla värld ibland, det fattar jag.
"Ignorance is bliss".
När började detta enbart handla om att CW har en fitta, enligt dig?
Citera
2021-06-30, 22:50
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Det måste vara skönt att lulla runt i sin egna lilla värld ibland, det fattar jag.
"Ignorance is bliss".
När började detta enbart handla om att CW har en fitta, enligt dig?
Hade hon varit en snoppbärare så hade ingen brytt sig. Det vet du.
Citera
2021-06-30, 23:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hade hon varit snubbe så hade hon inte hållit på som hon gör.
Citera
2021-06-30, 23:19
Medlem
Citat:

Nej, det vet jag inte!
Sluta bestämma vad jag ska tycka, eller tycker.
Tillskriv inte dina egna mentala tillkortakommanden på mig, bara för att du tycks behöva bygga fina små boxar av "verklighet" för att klara av existensen.
Din generaliserade verklighet är din och bara din, inte en objektiv sanning.
Kom in i matchen för helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in