2021-06-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Detta påstående är direkt felaktigt av dig

På vilket sätt?
Citera
2021-06-30, 19:36
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
På vilket sätt?
Det är klart ni tjänar pengar på Appleprodukter, tror du något annat är du direkt trög.
Citera
2021-06-30, 19:46
Medlem
Citat:
Det är klart ni tjänar pengar på Appleprodukter, tror du något annat är du direkt trög.
Nej du är trög
Enskilda butiker tjänar inga eller väldigt lite pengar på Apple produkter
Citera
2021-06-30, 19:52
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigKahuuna
Nej du är trög
Enskilda butiker tjänar inga eller väldigt lite pengar på Apple produkter

Jag har inte pratat om mariginalen som syns hos för er simpla försäljare.

Tror du verkligen att Apple sänker mariginalen på sina iPads och Mac air när Elgiganten Sverige bestämmer sig för att ha ”natt öppet”.

Gå och klipp dig!
Dem sänker inte mariginalen en Tum för det. Elgiganten kommer köpa lika mycket produkter av dem oavsett.

Däremot så lägger er egen grossist på ett påslag på produkterna så att ni i butikerna inte ska pruta på dem. Sen vid kampanjer reduceras detta påslag. Vips så sjönk ert ”inköpspris”.

Tänk till för fan.

ELGIGANTEN ÖPPNAR NYTT I VÄXJÖ.
tror du Apple bryr sig?

Likförbannat kör ni 7990kr för Mac air med 0kr marginal.
Citera
2021-06-30, 19:57
Medlem
Citat:

Om du läser mitt svar noggrant så kan du se att jag syftar på vår bonus. Vi som säljare förlorar i princip på att sälja apples produkter om vi inte kastar in varan i ett abonnemang osv. Sen har ju Elgiganten sitt avtal med Apple men den delen har jag ingen info om.
Citera
2021-06-30, 20:14
Bannlyst
8000:- för datorn, sedan lurar säljare på dej ett värdelöst säkerhetsmjukvara och sedan ett värdelöst support avtal, vips blev det en stor vinstaffär för elgiganten.

Citat:
Jag har inte pratat om mariginalen som syns hos för er simpla försäljare.

Tror du verkligen att Apple sänker mariginalen på sina iPads och Mac air när Elgiganten Sverige bestämmer sig för att ha ”natt öppet”.

Gå och klipp dig!
Dem sänker inte mariginalen en Tum för det. Elgiganten kommer köpa lika mycket produkter av dem oavsett.

Däremot så lägger er egen grossist på ett påslag på produkterna så att ni i butikerna inte ska pruta på dem. Sen vid kampanjer reduceras detta påslag. Vips så sjönk ert ”inköpspris”.

Tänk till för fan.

ELGIGANTEN ÖPPNAR NYTT I VÄXJÖ.
tror du Apple bryr sig?

Likförbannat kör ni 7990kr för Mac air med 0kr marginal.
Citera
2021-06-30, 20:31
Medlem
Neatlesss avatar
Hur arg skulle du som försäljare bli av detta scenario som hände mig förra hösten.

Jag går in och köper en tv för 25k. Egentligen kostar den 30k eftersom rabatten precis gått ut, något jag hade missat. Men jag påpekar för försäljaren att Mediamarkt fortfarande har den för 25k så jag får väl gå dit. Då säger han att det är ingen fara, vi kör på 25k. Jag väljer såklart inga extra försäkringar, men däremot hemleverans och installation.

Nästa vecka sitter jag och väntar på leverantören Smartify på angiven leveransdag. De kommer aldrig. Trots att jag ringer dem flera gånger under dagen så får de inte tag på teknikern och kan inte ge några svar. Till slut avbokar dem och föreslår en ny leveransdag för reducerat pris.

Sur och grinig som jag var den dagen så säger jag typ åt dem att dra åt helvete och nästa dag går jag in på Elgiganten och häver köpet. Köpte tvn på Mediamarkt istället.

Hur skulle du reagera när du får höra att Smartify fuckat upp din 25k försäljning på det här sättet? Hur mycket pengar skulle du förlora?
Citera
2021-06-30, 20:50
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Windows 7 var det minus marginal på. Samma sak med Windows 10. Minus minus.. inget roligt att sälja.
Tänkte köpa mig en windowsburk. Vilken ger mig som kund mest för pengarna? Har du någonting nu el senare som verkligen får dig att gråta blod? Ny i ospräckt kartong utan div pålagor.
Citera
2021-06-30, 21:09
Medlem
LinkBois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Tänkte köpa mig en windowsburk. Vilken ger mig som kund mest för pengarna? Har du någonting nu el senare som verkligen får dig att gråta blod? Ny i ospräckt kartong utan div pålagor.
Om du menar stationär dator är det bygga eget som gäller. Färdiga är alltid skit eller överpris
Citera
2021-06-30, 21:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinkBoi
Om du menar stationär dator är det bygga eget som gäller. Färdiga är alltid skit eller överpris
Tänkte bärbart, behöver bara en surfdator med ansl för rj45 och usb. Gärna något som inte är skit el överprisat. Om det finns öht...
Citera
2021-06-30, 21:25
Medlem
Karmans avatar
Felpost.
Senast redigerad av Karman 2021-06-30 kl. 21:28.
Citera
2021-06-30, 21:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Beror ju på vilken marginal man pratar om. Nu är inte jag insatt i hur Elgiganten har sitt upplägg, men förmodligen är det marginalen som säljaren ser han pratar om. De ser inte hela kostnadsstrukturen för artiklarna på en mer aggreggerad nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in