2021-06-30, 16:22
Avslutad
Jag har köpt en del appleprodukter via elgiganten, men apple har ju som en speciell "seal" på just sina paket. Denna bör ni inte kunna plasta om i ett fall om någon haft den hemma på öppet köp? Jag menar plasten är ju helt perfekt runt paketet.
Citera
2021-06-30, 16:56
Medlem
Haajibs avatar
Hur går det till när det kommer en PS5 till butiken? Köper personalen den, eller blir den såld på en gång?
Citera
2021-06-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Finns det något jag kan göra för att ta reda på om de är begagnade etc? Hur skulle du ha gjort?

Du kan fråga om säljhistoriken för den specifika varan. Det kan säljaren enkelt ta fram och det går inte att fiffla med systemet.
Citera
2021-06-30, 17:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Lite om min bakgrund:

Jag gick ut gymnasiet 2013 och var arbetslös fram till hösten 2014. Då fick jag ett jobb inom Elgiganten. Sedan dess har jag arbetat inom företaget och dessutom jobbat inom olika områden (kassa, lager och teknikavdelningen). Även varit en vända på Phonehouse.

Jag kommer svara helt ärligt på era frågor. Många vet att vår bransch är väldigt speciell och från mig får ni en verklighetsbild över arbetet. Kör på!

Min känsla är att ni är betydligt mer oseriösa än era konkurrenter. Historier om folk som köpt kylskåp med matrester i är bara ett exmpel. Hur ser du på det?
Citera
2021-06-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebby137
Jag har köpt en del appleprodukter via elgiganten, men apple har ju som en speciell "seal" på just sina paket. Denna bör ni inte kunna plasta om i ett fall om någon haft den hemma på öppet köp? Jag menar plasten är ju helt perfekt runt paketet.

Yes, det syns om man manipulerat med Apples förpackningar. Och skulle det framgå att vi sålde Apples produkter som nya när de är begagnade så är det bye bye med avtalet.
Citera
2021-06-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Hur går det till när det kommer en PS5 till butiken? Köper personalen den, eller blir den såld på en gång?

Vi har inte haft en enda PS5 fysiskt, tror inte många butiker har det, om ens någon. Allt har väl varit på nätet? Inte koll på PS, inte intresserad, kanske därför 😅
Citera
2021-06-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Min känsla är att ni är betydligt mer oseriösa än era konkurrenter. Historier om folk som köpt kylskåp med matrester i är bara ett exmpel. Hur ser du på det?

Förstår kritiken och kan hålla med. Men jag själv har dålig erfarenhet från Elgiganten då jag ser verkligheten. Jag hörde att en butik i landet sålde en tvättmaskin där det låg smutstvätt så som underkläder från kunden som hade den innan.
Citera
2021-06-30, 18:24
Medlem
Fick ett presentkort och beställde en sak från hemsidan..Fungerade som det skulle men har kvar pengar jag ej utnyttjat men Presentkortet fungerar inte längre på internet ? Behöver jag handla för resterande i butik eller hur funkar det ?
Citera
2021-06-30, 18:35
Medlem
Hur mycket tjänar du efter skatt inklusive OB osv?
Citera
2021-06-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul666
Fick ett presentkort och beställde en sak från hemsidan..Fungerade som det skulle men har kvar pengar jag ej utnyttjat men Presentkortet fungerar inte längre på internet ? Behöver jag handla för resterande i butik eller hur funkar det ?

Det låter väldigt konstigt. Du ska kunna utnyttja presentkortet trots att du redan använt det en gång. Sen vet jag inte om det är någon speciell summa man inte ska hamna under som sen kräver att man handlar i butiken, men kontakta kundtjänst.
Citera
2021-06-30, 19:20
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Att pruta på två iPad är nästan omöjligt att lyckas med om man inte köpt massa andrar varor i samma veva. Apples produkter har 0 marginal om inte minus t.om.

Detta påstående är direkt felaktigt av dig
Citera
2021-06-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Hur mycket tjänar du efter skatt inklusive OB osv?

Bruttolönen (utan provision) ligger på 19 500 kr och då jobbar jag 90%. Sen tillkommer provisionen och försäkringsdelen som skiftar månad efter månad. Så totalt sett snittar jag 24 000 kr efter skatt varje månad. Lönen hade kunnat vara högre om butiken nådde sina mål, om vi inte haft ett högt värde av gamla varor, om vi lyckas rekrytera antal kunder till kundklubben, om folk inte trycker röd gubbe på väg ut. Många delar som ska klicka för att jag ska få full bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in