2021-06-30, 00:27
Medlem
MrSkargards avatar
Sverige-gör-bättre-från-sig-utan-Zlatan-trenden håller i sig.
Citera
2021-06-30, 00:28
Medlem
Med det mästerskapet gjort är det bara att tacka Berg, S. Larsson och Granqvist för sina trogna tjänster i blågult, möjligtvis även Lustig, Svensson och M. Olsson.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/weMXoM/em-ar-slut-och-flera-spelare-slutar-i-landslaget

Blir spännande att se vad höstens blågult har att erbjuda.
Citera
2021-06-30, 00:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Med det mästerskapet gjort är det bara att tacka Berg, S. Larsson och Granqvist för sina trogna tjänster i blågult, möjligtvis även Lustig, Svensson och M. Olsson.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/weMXoM/em-ar-slut-och-flera-spelare-slutar-i-landslaget

Blir spännande att se vad höstens blågult har att erbjuda.

Ett spel som kretsar kring en 40 år gammal latmask. Om den 40 år gamla latmasken vill det det vill säga.
Citera
2021-06-30, 00:40
Medlem
Hur ser vi på rankingen kring mittbackarna efter Lindelöf?

Jag anser att en 32 åring i kinesiska ligan inte bör vara en startspelare före spelare som spelar i Premier League, Bundesliga, Ryska ligan och skotska ligan.

Tycker vi borde hitta en stabil mittback bredvid Lindelöf och efter detta EM är jag väldigt tveksam till Danielson. Däremot har vi redan testat Jansson och han är inte direkt stabil han heller. Men däremot har jag tyckt Helander gjort det bra bredvid Lindelöf men vi har också Nilsson och Starfelt som är i princip oprövad men som har gjort det bra när de väl fått spela.
Citera
2021-06-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Alltid och alltid, VM 2010 VM 2014 var vi inte med och det är tuffare att ta sig vidare nu.

Det är bara bra att det blir svårare, vilket vittnats om i detta EM. Lag som Nord Makedonien och Finland har naturligtvis ingenting att göra i fotbolls-EM.
Citera
2021-06-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Japp, lite måste man väl ändå våga gå för det. Särskilt Isak traskade runt helt vilsen ett bra tag i slutet av matchen. Joggade väl cirka 30 sekunder av förlängningen innan han var slut igen.

Tyvärr visar sig också den svenska förlorarmentaliteten så tydligt när det gäller som mest i såna här matcher. Att en spelare som Quaison får komma in och jogga runt i stället för att springa arslet av sig i 20 minuter eller vad det nu var, det är obegripligt. Det är elitidrottare vi snackar om.

Nä, visa att det betyder något och få spelarna att ge 110%, annars kommer vi aldrig att kunna gå långt i turneringar. Ukraina... Jisses, direkt pinsamt att åka ut mot det där rövgänget.

Antar att han satt och väntade på att dom skulle visa lite av sin individuella spets, men dom såg som sagt riktigt möra ut det kunde ju vem som helst se och då skulle han ha bytt, när han inte bytte blev det riktigt energifattigt och det tog udden av vårt anfallsspel, det kändes i princip som att båda lagen gick och väntade på förläggningen i 10-15 minuter.
Citera
2021-06-30, 00:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jisses, direkt pinsamt att åka ut mot det där rövgänget.

Att åka ut mot Ukraina är inte pinsamt i sig. Majoriteten av spelarna kommer från Dynamo Kiev och Shaktar Donetsk som ständigt tar sig till gruppspel (som minst) i de europeiska cuperna. Det är definitivt inte ett rövgäng vi snackar om.
Citera
2021-06-30, 00:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Olsson behöver man inte ens kommentera.

Forsberg har precis som du sa höjt sig rejält och gått från menlös , splattra till ibland till nyckelspelare som producerar poäng.

Önskar att kommentatorerna tänkte som dig angående Olsson.

Bara att hoppas att Forsberg kan bibehålla sin höga nivå ett antal år till medan den yngre kärnan växer sig starkare.
Citera
2021-06-30, 00:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Jag anser att en 32 åring i kinesiska ligan inte bör vara en startspelare före spelare som spelar i Premier League, Bundesliga, Ryska ligan och skotska ligan.

Tycker vi borde hitta en stabil mittback bredvid Lindelöf och efter detta EM är jag väldigt tveksam till Danielson. Däremot har vi redan testat Jansson och han är inte direkt stabil han heller. Men däremot har jag tyckt Helander gjort det bra bredvid Lindelöf men vi har också Nilsson och Starfelt som är i princip oprövad men som har gjort det bra när de väl fått spela.

Kinadegen som latebloomer har verkligen maxat sin karriär borde vara slut nu.
Hur vi ser på det är skitsamma det är hur Janne Aspie ser på det han hoppas väl fortfarande på Granen...
Citera
2021-06-30, 00:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kinadegen som latebloomer har verkligen maxat sin karriär borde vara slut nu.
Hur vi ser på det är skitsamma det är hur Janne Aspie ser på det han hoppas väl fortfarande på Granen...

Var det inte du som trodde att Granen skulle få speltid?
Citera
2021-06-30, 00:58
Medlem
Citat:

Nilsson och Starfelt är ju lite yngre, Nilsson blev 27 i år och Starfelt 26 så i teorin har dom inte nått sin fotbollsmässiga peak, förhoppningsvis kan dom ta ytterligare något eller några steg, båda spelar ju i bättre ligor än Helander, så rent sportsligt ställs dom ju på större prov i sina klubblag. Starfelts gäng skall väl spela i Europa nästa säsong också.

Danielson gör mycket bra men sedan har han kryddat varje match i detta EM med 1-2 riktigt saftiga misstag och det kan ju bli matchavgörande.

Jansson verkar vara en skön typ men det är väl lite Danielson varning på honom, gör också en del misstag.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-06-30 kl. 01:00.
Citera
2021-06-30, 01:10
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Var det inte du som trodde att Granen skulle få speltid?

Nej jag tyckte att det var skandal att han var med. Men visst kunde det uppstått ett scenario där han hade behövt slänga in honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in