Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Hur ser vi på rankingen kring mittbackarna efter Lindelöf?
Jag anser att en 32 åring i kinesiska ligan inte bör vara en startspelare före spelare som spelar i Premier League, Bundesliga, Ryska ligan och skotska ligan.
Tycker vi borde hitta en stabil mittback bredvid Lindelöf och efter detta EM är jag väldigt tveksam till Danielson. Däremot har vi redan testat Jansson och han är inte direkt stabil han heller. Men däremot har jag tyckt Helander gjort det bra bredvid Lindelöf men vi har också Nilsson och Starfelt som är i princip oprövad men som har gjort det bra när de väl fått spela.
Nilsson och Starfelt är ju lite yngre, Nilsson blev 27 i år och Starfelt 26 så i teorin har dom inte nått sin fotbollsmässiga peak, förhoppningsvis kan dom ta ytterligare något eller några steg, båda spelar ju i bättre ligor än Helander, så rent sportsligt ställs dom ju på större prov i sina klubblag. Starfelts gäng skall väl spela i Europa nästa säsong också.
Danielson gör mycket bra men sedan har han kryddat varje match i detta EM med 1-2 riktigt saftiga misstag och det kan ju bli matchavgörande.
Jansson verkar vara en skön typ men det är väl lite Danielson varning på honom, gör också en del misstag.