Citat:
Ursprungligen postat av
Jannetreiber93
Nej det betyder samma oavsett skälet till att AK uttryckte sig så, att HO minns fel är uppenbart när de andra två motsäger samtalet är uppenbart, sluta cherrypicka nu. Om dem önskar honom trevlig semester i farten har han ju gått direkt ut så därför är AK och SE versioner helt samstämmiga. Tillskillnad från dig kan jag tänka logiskt. De med blå jacka blir också logiskt eftersom SE hade mörkblå rock och vittnen säger mörk rock eller mörkblå jacka.
Argumenten angående att HO minns fel har jag dragit förr men eftersom han regelbundet pratade med SE så är det inget konstigt med att han minns fel när han förhörs flera månader senare.
Alla vittnen vid palmemordet blev kändisar så att SE skulle ljuga och neka om samtalet för att komma närmare platsen är så extremt krystat och långsökt, antagandet att HO minns fel när AK och SE version är samstämmiga är 10 gånger troligare även om det är svårt för dig att ta in något såpass logiskt och enkelt.
Ok. Så om man får frågan "varför var din kollega på jobbet" och du svarar "han var där för att han skulle på semester, det vet jag för att jag hälsade glad semester", då betyder det att du inte samtalade med din kollega på hela dagen? Ologiskt.
Så AK kan absolut inte minnas fel och SE kan absolut inte ljuga? Ologiskt.
Ingen har sagt att
de hälsade honom trevlig semester i farten. Lögn.
AK är mer samstämmig med HO än hon är samstämmig med SE. SE motsäger ju att de ens utbytt hälsningsfraser om trevlig semester.
Nej, det är ologiskt. De som stod närmast har sagt blå jacka, de som har stått långt bort säger rock. Det logiska är att blå jacka stämmer, och mörk rock är fel.
Ok,vilken dag är det HO blandar ihop med? Du har ALDRIG svarat på det. Men så brukar det va när man inte har en susning.
Som sagt, AK och SE är inte samstämmiga. AK och HO är samstämmiga. Alla vittnen blev inte kändisar, det är ren lögn. Först vid rättegångarna 1989 blev merparten av namnen kända. Det är enkelt att se anledningen för SE som vittne att ljuga om samtalet. När allt fler vittnesmål kommer ut så blir det tydligt för SE och alla som följer media att SE inte kan ha varit framme 5-6 sekunder efter mordet. För som han beskriver mordplatsen så matchar den perfekt verkligheten ca 30 sekunder efter mordet. Något som GM inte kan ha en aning om. SE som berättat för hundratals att han kom 5 sekunder efter mordet måste därför komma fram snabbare till mordplatsen för att folk inte ska se det uppenbara - att han kom ut precis efter skotten, så han suddar ut samtalet med väktarna. Ett samtal som var 30-120 sekunder långt.
Min favoritgrej av alla dina idiotiska tankegångar är att SE, som du anser är mördaren, är den som slår fast att han själv hade blå rock och att ett samtal inte ägde rum. Den du säger ljuger om allt, pratar sanning så fort det inte finns någon annan som stödjer dina teorier. Lektion 1 i cherrypicking. "Ljuger om allt", haha.