2021-06-28, 00:59
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag minns att Lööf kläckte ur sig detta live.
Jag är inte helt säker på att hon sagt det live, faktiskt. Jämför med Arne Hegerfors och "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".
Citera
2021-06-28, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hur kan du komma ihåg att du hörde det?

Det hela ska ju ha hänt under en intervju som inte spelades in (förutom eventuellt på journalistens bandspelare).

Hon kan ha sagt det via presschefen, men också under debatten. Har för mig det var SVT.
Citera
2021-06-28, 01:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Det där får väl ändå ses som ett bevis på att hon faktiskt sagt sko-citatet. Varför sa hon inte ifrån då och förnekade citatet?
Man behöver kunna läsa rätt.

"– Definitivt inte."
Hon ångrar inte vad hon sagt. Notera nu: Vad Hon Sagt.

"Jag har mina skor fast påknutna på bägge fötter."
Inte aktuellt med något skoätande.

"Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer att förhandla en budget med S. Jag kommer heller aldrig sitta i en regering tillsammans med S."
Detta är vad hon sagt. Nu repeterar hon det. Det har inget med några skor att göra.

Notera också pratminus. Inte citat. Hon behöver inte ha formulerat sig exakt som det står.
Därför blir det direkt fel att lite aspigt försöka dra indirekta slutsatser ur det. Det är inte säkert att hon sa exakt som det står.

-----------------------------------------
Notera en sak. Media vet naturligtvis om att hon aldrig sagt detta.
Men repeterar det ändå som papegojor.

Apropå att Lööf skulle behandlas snällt. I verkligheten ljuger media om vad hon sagt i syfte att skada henne.
Men det är i verkligheten det.
Citera
2021-06-28, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Men Vafan. Jag är helt hundra att hon sade det i nån partiledardebatt av något slag. Sånt här är obehagligt...

Tack! Jag minns det också så. Under en partiledardebatt. Minns det tydligt, har ej drömt. Finns det i SVTs arkiv tro?

Edit: Tror det var när Löfven sa något om att Centern var välkomna att samarbeta bla bla bla och att Lööf replikerade på detta. Har för mig hon hade vit kavaj (men är ej säker på klädseln).
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-28 kl. 01:13.
Citera
2021-06-28, 01:14
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tack! Jag minns det också så. Under en partiledardebatt. Minns det tydligt, har ej drömt. Finns det i SVTs arkiv tro?
Förmodligen har vi bara fått för oss att vi sett det (sjukt nog). Som med hegerfors klassiska citat. Men jag hoppas på att bli motbevisad!
Citera
2021-06-28, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Kommer själv ihåg det när jag kollade live, har för mig att det var inför riksdagsvalet 2014. Vi alla kommer ju ihåg vad som hände ett halvår efter, när DÖ kom till, och självklart åt hon inte upp sin sko.

Då är vi tre som minns att vi sett det live. Var det på SVT, TV4 eller någon annanstans? Hur rota vidare i detta?
Citera
2021-06-28, 01:35
Medlem
Sperssons avatar
.
En trippellögn av Annie Lööf som bör äta en sko för varje lögn.
Citera
2021-06-28, 01:49
Medlem
Draken55s avatar
Hon har sagt det, men ljuger och kommer undan med det då det var hennes pressekreterare som förmedlade det.
Citera
2021-06-28, 01:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV ....!

Här är flera källor som hävdar att Annie Lööf ljuger om skon.

https://youtu.be/mNP4IXERweM

https://youtu.be/ujyiEo3gIy8

Hon har tidigare även ljugit om sin juristexamen.

https://youtu.be/v2EBxTRum1M
Citera
2021-06-28, 01:55
Medlem
varfors avatar
Vid en sökning på "Elisabeth Marmorstein" stödhjul i google finns denna upplysning med:
"Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Läs mer"
Kan det vara Mogge som varit framme med hotline luren i högsta hugg?

Jag tror inte intervjun gavs i Expressen utan att den endast utfördes av Marmorstein för en annan platform. Facebook kanske?
Citera
2021-06-28, 01:58
Avslutad
Citat:
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV nyss.

Stämmer detta?

Det måste finnas bevis där ute på internet där man kan höra/se när hon säger detta?

Tänk om hon aldrig sa det där om skon? Är detta Mandela-effekten?

Jag blir tokig!

Kanske jag minns fel med partiledardebatten, men här bekräftar Lööf att uttalandet har kommit från henne själv. Hon skryter till och med om att det är "raffinerat". Så, nu har vi svart på vitt att Lööf är en gaslightande psykopat. Fy f-n vad creepy! Varför ifrågasatte inte Hedenmo i Agenda ikväll att Lööf blåljuger.

Intervju med Lööf (TV4, Nyhetsmorgon, 2014-09-18). Ämnet tas upp 0:50 in i filmen. https://www.youtube.com/watch?v=mTrmHngSY6g

Citat:
Intervjuare: Mmm, och du har ju sagt, det var ett år sen i en intervju i Expressen så sa du "Jag äter hellre upp min högra sko än sitter i regeringen med Stefan Löfven".

Lööf: Ja, jag var ju [ohörbart]

Intervjuare: [avbryter] ångrar du det eller ..

Lööf: Nä men det var väl lite väl i överkant när man tog i, men samtidigt hade jag fått frågor under ganska lång tid, om jag kan tänka mig att samarbeta med Löfven, och det bara fortsatte och fortsatte och då markerade jag på det här mycket raffinerade sättet att det är ett nej, och det är det idag också.
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-28 kl. 02:04.
Citera
2021-06-28, 02:05
Medlem
allt.o.ingets avatar
Säger sig stå bakom breda politiska lösningar, men har samtidigt krav på marknadshyror som långt ifrån alla ställer sig bakom, vilket då leder till att det inte blir någon bred politisk lösning. Voila, regeringskris à la Lööf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in