Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-27, 21:42
Medlem
Besticks avatar
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV nyss.

Stämmer detta?

Det måste finnas bevis där ute på internet där man kan höra/se när hon säger detta?

Tänk om hon aldrig sa det där om skon? Är detta Mandela-effekten?

Jag blir tokig!
Citera
2021-06-27, 21:44
Medlem
GeleZachas avatar
Jag är då 99 % säker på att hon personligen sa det. Politikernas lögner har inga gränser
Citera
2021-06-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod att en partikamrat hade sagt det.

Stämmer detta?

Det måste finnas bevis där ute på internet där man kan höra/se när hon säger detta?

Jag blir tokig!
Mandela ? Du menar väl Bagdad Bob effekten….. Jag såg o hörde samma. Om hon ljög och någon påvisar att hon faktiskt sagt det så får hon problem 👿
Citera
2021-06-27, 21:46
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Mandela ? Du menar väl Bagdad Bob effekten….. Jag såg o hörde samma. Om hon ljög och någon påvisar att hon faktiskt sagt det så får hon problem 👿
Haha! Ja, kanske är ett bättre, mer passande, namn det... Men Mandela-effekten är ju när alla (många) har gemensamma minnen. "Luke, I'm your father!" är ju en klassiker.
Citera
2021-06-27, 21:48
Bannlyst
Citat:
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV nyss.

Stämmer detta?

Jag blir tokig!

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-svarar-pa-mufs-skohan/

Enligt den länken förberedde hon lite skämtsamt en skopytt, så hon ljuger rakt upp och ner. Kärringen ska avgå och tvångsmatas med en högersko.
Citera
2021-06-27, 21:49
Medlem
Citat:
Haha! Ja, kanske är ett bättre, mer passande, namn det... Men Mandela-effekten är ju när alla (många) har gemensamma minnen. "Luke, I'm your father!" är ju en klassiker.
Ok ! Har faktiskt inte hört detta om Mandela effekten…. men hoppas någon nitar Annie ordentligt. Nu måste jag lyssna på Jimmie !!!😊
Citera
2021-06-27, 21:50
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Står ju i alla artiklar jag hittar att Lööf har sagt detta. Man har väl raderat alla videor på detta för att ingen ska kunna bevisa att hon ljuger.

Precis som Morgan Johansson när han går in och raderar tweets som är flera år gamla och sedan hävdar att han aldrig har sagt det som stod i tweeten
Citera
2021-06-27, 21:51
Medlem
Segments avatar
Jag har någon minnesbild av att hon sagt detta i en partiledardebatt (som då alltså finns i videoform). Men jag kan såklart ha fel.
Citera
2021-06-27, 21:51
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Står ju i alla artiklar jag hittar att Lööf har sagt detta. Man har väl raderat alla videor på detta för att ingen ska kunna bevisa att hon ljuger.
Sagt eller skrivit det?

Om hon sagt det i någon debatt eller intervju på TV så borde man ju kunna leta upp den.
Citera
2021-06-27, 21:52
Medlem
KansasCityFagots avatar
Oj, oj, oj!

Det här ska bli spännande. Jag har faktiskt aldrig sett en källhänvisning till hennes påstående, men det reder säkert historikerna upp ganska snart.

Vi poppar popcorn och väntar på stormen och vreden.
Citera
2021-06-27, 21:53
Medlem
” Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.
– Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa hon i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år.”

https://www.expressen.se/nyheter/alliansledarna-sagar-stefan-lofvens-utspel/

Här är en text av marmorstein från oktober det året där citatet nämns. Men själva intervjun hittar jag inte.

https://www.expressen.se/nyheter/alliansen-vill-visa-upp-en-enad-front/
Senast redigerad av meetthefockers 2021-06-27 kl. 21:58.
Citera
2021-06-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-svarar-pa-mufs-skohan/

Enligt den länken förberedde hon lite skämtsamt en skopytt, så hon ljuger rakt upp och ner. Kärringen ska avgå och tvångsmatas med en högersko.
Ett skämtsamt svar på ett utspel från MUF i form av ett instagraminlägg är alltså bevis på att det ursprungliga citatet har yttrats?

Originalkällan är vad jag kan se den här Expressenartikeln; Där anges att det är Annie Lööf som yttrat frasen, men man ska ju inte utesluta att artikelförfattaren misstagit sig på detta. Hursomhelst ganska larvigt, partiet har skiftat position i frågan sedan alliansåren och det är uppenbart, att det är viktigt om Lööf personligen har sagt det eller inte beror ju bara på att hon har blivit högerpopulisternas hatobjekt.
Senast redigerad av Disciplina 2021-06-27 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in