2021-06-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Expressen läser Flashback...

https://www.expressen.se/nyheter/nekar-atta-ar-senare-det-har-jag-aldrig-sagt/

I en artikel som publicerades i Expressen den 9 oktober 2013 formuleras det hela så här:

– Jag äter hellre upp min högra sko än att bli ett stödhjul till S. Småföretagen, de unga och landsbygden skulle förlora stort med en S-styrd regering, säger Annie Lööf via sin presschef Anna-Karin Nyman.
Men Expressen länkar inte till originalartikeln? Varför?
Citera
2021-06-28, 00:00
Medlem
Citat:

I en artikel som publicerades i Expressen den 9 oktober 2013 formuleras det hela så här:

– Jag äter hellre upp min högra sko än att bli ett stödhjul till S. Småföretagen, de unga och landsbygden skulle förlora stort med en S-styrd regering, säger Annie Lööf via sin presschef Anna-Karin Nyman.
Om presschefen skriver partiledarens utallanden så kan man ju undra vem som styr i partiet.
Citera
2021-06-28, 00:07
Medlem
Citat:
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV nyss.

Stämmer detta?

Det måste finnas bevis där ute på internet där man kan höra/se när hon säger detta?

Tänk om hon aldrig sa det där om skon? Är detta Mandela-effekten?

Jag blir tokig!

Sko eller inte, Lööf har twittrat otaliga gånger om att C inte tänker samarbeta med S.

Finns ett antal listade här:

https://youtu.be/xw0S1XftXW8?t=925
Citera
2021-06-28, 00:20
Medlem
bregott911s avatar
Märkte detta när jag kollade på agenda och försökte genast hitta en artikel eller video där hon faktiskt sa det, men kunde bara hitta de tidigare artiklarna som länkats i tråden.

Citat:

Om man läser denna nya artikel från expressen så avslutas den såhär:

”Säger Annie Lööf via sin presschef Anna-Karin Nyman” ??

Har försökt leta men hittar ingen artikel där det formuleras på det sättet, att det är via presschefen uttalandet har gjorts, sitter visserligen på telefonen för tillfället så är lite svårt att djupdyka i ämnet men hur det än är så har hon flertalet gånger haft chansen att säg att det är inte jag utan en annan som har sagt detta genom åren utan att ha gjort det. Nu helt plötsligt när det är regeringskris så är det såklart att även det här ska rättas till.

Förövrigt ljuger hon som en häst travar vilket är passande när hon pratar som jag tänker mig att en efterbliven häst hade pratat om den nu hade kunnat prata. Jävla pedofil parti som vill ha någon slags diktatur i Sverige där man räknar bort 30% utav det svenska folkets röster.
Senast redigerad av bregott911 2021-06-28 kl. 00:23.
Citera
2021-06-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det går såklart inte. Men eftersom det aldrig verkar ha publicerats så får väl folk själva fundera över hur mycket de litar på journalister och main stream media. Litar man väldigt mycket på MSM så tror man såklart att Lööf sagt det utan att bevis behövs.
Litar man på en politiker bör man snarare omyndigförklaras.
Citera
2021-06-28, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Lööf ljuger. Är någon förvånad?

Gaslighting av Lööf. Riktigt j-a obehagligt.
Citera
2021-06-28, 00:50
Medlem
Citat:
I kvällens Agenda (2021.06.27) påstår Annie Lööf att hon aldrig sagt att hon "hellre äter upp sin sko än att stödja Stefan Löfven". Istället påstod hon att en partikamrat hade sagt det. Allt detta i direktsänd TV nyss.

Stämmer detta?

Det måste finnas bevis där ute på internet där man kan höra/se när hon säger detta?

Tänk om hon aldrig sa det där om skon? Är detta Mandela-effekten?

Jag blir tokig!

Kommer själv ihåg det när jag kollade live, har för mig att det var inför riksdagsvalet 2014. Vi alla kommer ju ihåg vad som hände ett halvår efter, när DÖ kom till, och självklart åt hon inte upp sin sko.
Citera
2021-06-28, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Det är ju utan tvekan hennes mest kända citat. Om det visar sig att det var en lögn från expressen så vill man ju veta det

Jag minns tydligt när hon hävde ur sig meningen, försöker komma på var jag hörde det.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Kommer själv ihåg det när jag kollade live, har för mig att det var inför riksdagsvalet 2014. Vi alla kommer ju ihåg vad som hände ett halvår efter, när DÖ kom till, och självklart åt hon inte upp sin sko.

Var det inte under en partiledardebatt?
Citera
2021-06-28, 00:53
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Konstigt att man aldrig har hört Lööf säga ifrån om att det inte var hon som uttalade sig så, i så fall
Det ser jag inte som konstigt. Det är inte hennes stil att tramsa med "nä, det har jag aldrig sagt".
Istället passar hon alltid på att hamra in sitt budskap.
Citera
2021-06-28, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är kanske konstigt men inte omöjligt. Folk kan bli felciterade av många olika anledningar. Journalisten kan höra fel, missuppfatta, förvränga, blir lurad, hitta på osv.

Jag minns att Lööf kläckte ur sig detta live.
Citera
2021-06-28, 00:59
Medlem
Ttoclaws avatar
Men Vafan. Jag är helt hundra att hon sade det i nån partiledardebatt av något slag. Sånt här är obehagligt...
Citera
2021-06-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag minns tydligt när hon hävde ur sig meningen, försöker komma på var jag hörde det.

Edit:

Var det inte under en partiledardebatt?

Hur kan du komma ihåg att du hörde det?

Det hela ska ju ha hänt under en intervju som inte spelades in (förutom eventuellt på journalistens bandspelare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in