2021-06-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
never say never again

"I oktober 2013 sa du till Expressen att du hellre skulle äta upp din högra sko än att bli ett stödhjul till Socialdemokraterna. Uttalandet fick nytt liv i sociala medier efter alliansens uppgörelse med regeringen. Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte. Jag har mina skor fast påknutna på bägge fötter. Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer att förhandla en budget med S. Jag kommer heller aldrig sitta i en regering tillsammans med S."

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loofs-ilska--mot-stefan-lofven/
Med det svaret så tar hon citatet till sitt eget. Den här pressekreteraren som får samtal mitt i natten återger vad Lööf sagt till pressekreteraren. Citatet kan således med all sannolikhet konstateras vara korrekt och riktigt. Av den anledningen har Lööfs utspel i kvällens Agenda en negativ påverkan på hennes förtroende.
Citera
2021-06-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Hur vet du det?
Expressen kan tex ha gjort en mejlintervju där en center-medarbetare har svarat i lööfs namn. Marmorstein kan också tagit sig en journalistisk frihet och fått uttalandet från tex en pressekreterare som närvarade vid intervju.

Det där är känsligt i mer än ett avseende...

Ska journalister från och med nu inte kunna ha mejlkonversationer, en skicklig imitatör kan också låtsas vara en politiker per telefon !

Om (vi bara säger om) det är så att hon MEDVETET låtit en förtrogen medarbetare göra en mejlintervju till expressen i hennes namn pga att hon själv inte har tid etc, alltså att hon i förtroende överlåter detta ansvar till sin kollega. Där journalisten också har anledning att anta att det verkligen är AL som svarar på hennes frågor till hennes egna emailadress som kräver lösen för att komma in (antar att det är jäkligt reglerat på högre politisk nivå) och att personen också utger sig för att vara AL. Då ÄR det också AL som svarar (via spökskrivare).

Bakom kulisserna kommer medarbetaren få sparken omgående, hon får dock stå för uttalandet. Viktigt att påpeka är att hon inte innan förnekat uttalandet. Hon har skojat om skopytt på sociala medier etc etc. Se länkar ovan från Expressen 2013

Nu helt plötsligt när det hettar till utav bara helvete i politiken så ska "misstaget" rättas till. Är ju sådär trovärdigt, det här uttalandet har ju valsats omkring i snart 8 år utan att hon förnekat det, snarast själv gjort en kul sak av det.
Citera
2021-06-27, 23:18
Medlem
Besticks avatar
Citat:
never say never again

"I oktober 2013 sa du till Expressen att du hellre skulle äta upp din högra sko än att bli ett stödhjul till Socialdemokraterna. Uttalandet fick nytt liv i sociala medier efter alliansens uppgörelse med regeringen. Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte. Jag har mina skor fast påknutna på bägge fötter. Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer att förhandla en budget med S. Jag kommer heller aldrig sitta i en regering tillsammans med S."

Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Det där får väl ändå ses som ett bevis på att hon faktiskt sagt sko-citatet. Varför sa hon inte ifrån då och förnekade citatet?
Citera
2021-06-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det där är känsligt i mer än ett avseende...

Ska journalister från och med nu inte kunna ha mejlkonversationer, en skicklig imitatör kan också låtsas vara en politiker per telefon !

Om (vi bara säger om) det är så att hon MEDVETET låtit en förtrogen medarbetare göra en mejlintervju till expressen i hennes namn pga att hon själv inte har tid etc, alltså att hon i förtroende överlåter detta ansvar till sin kollega. Där journalisten också har anledning att anta att det verkligen är AL som svarar på hennes frågor till hennes egna emailadress som kräver lösen för att komma in (antar att det är jäkligt reglerat på högre politisk nivå) och att personen också utger sig för att vara AL. Då ÄR det också AL som svarar (via spökskrivare).

Bakom kulisserna kommer medarbetaren få sparken omgående, hon får dock stå för uttalandet. Viktigt att påpeka är att hon inte innan förnekat uttalandet. Hon har skojat om skopytt på sociala medier etc etc. Se länkar ovan från Expressen 2013

Nu helt plötsligt när det hettar till utav bara helvete i politiken så ska "misstaget" rättas till. Är ju sådär trovärdigt, det här uttalandet har ju valsats omkring i snart 8 år utan att hon förnekat det, snarast själv gjort en kul sak av det.

Journalister har en del friheter när det kommer till sådant här och tex citat.
Forskare har betydligt mindre utrymme tex.
Citera
2021-06-27, 23:21
Medlem
I Slussen har det funnits under längre en uppspikad sko med namnet Annie vid ingången till bussterminalen. Fanns flera liknande skor utställda förr runt Slussen.. Smålustigt
Citera
2021-06-27, 23:22
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
never say never again

Det där har jag länkat till två gånger redan.

Konstigt att Lööf inte säger emot där att det inte var hon som sa det men kan ju vara så att expressen modifierar svaret.

Eller så kände hon helt enkelt inget behov av att
korrigera det eftersom hon höll med
Senast redigerad av .WhyAreYouGeh. 2021-06-27 kl. 23:25.
Citera
2021-06-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Det där får väl ändå ses som ett bevis på att hon faktiskt sagt sko-citatet. Varför sa hon inte ifrån då och förnekade citatet?

Hon kan mycket väl spela med. Det passar ju henne i den texten.
Nu passar det inte lika väl och då väljer hon en annan väg.
Citera
2021-06-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Kanske för att det där och då (2015) inte låg henne i fatet om hon skulle sagt så. 2015 gällde DÖ, dvs att oppositionen skulle avstå att rösta på sin egen politik, så att minoritetsregeringen skulle få igenom sin. Så just där och då var det inte aktuellt att äta skon.
Citera
2021-06-27, 23:24
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Kanske för att det där och då (2015) inte låg henne i fatet om hon skulle sagt så. 2015 gällde DÖ, dvs att oppositionen skulle avstå att rösta på sin egen politik, så att minoritetsregeringen skulle få igenom sin. Så just där och då var det inte aktuellt att äta skon.
Fair enough...
Citera
2021-06-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Arne Hegerfors har själv trott på det där om Kamerun, det bevisar ingenting.

Att hon inte förnekat det beror antagligen på att hon känt att hon kan stå för det, fram tills nu. Kul grej att ett så bevingat citat är feltillskrivet Lööf, men för oss väljare har det ingen betydelse. Det är uppenbart att hon har ändrat sig i frågan. Men det skedde ju egentligen redan i december 2014 så det är inte särskilt aktuellt. De väljare som bryr sig om den saken röstar förhoppningsvis redan på något annat, men somliga är ju tröga...
Citera
2021-06-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte

Ja det är en tydlig bekräftelse och det måste finnas någon måtta på hur mycket man kan ljuga även för Annie Lögn
Citera
2021-06-27, 23:50
Medlem
Besticks avatar
Expressen läser Flashback...

https://www.expressen.se/nyheter/nekar-atta-ar-senare-det-har-jag-aldrig-sagt/

I en artikel som publicerades i Expressen den 9 oktober 2013 formuleras det hela så här:

– Jag äter hellre upp min högra sko än att bli ett stödhjul till S. Småföretagen, de unga och landsbygden skulle förlora stort med en S-styrd regering, säger Annie Lööf via sin presschef Anna-Karin Nyman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in