2021-06-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Nej, 6 av 10 Centerpartister vill se Ulf Kristersson som statsminister, fast utan SD.
Lita inte på SVT 👮🏽‍♀️

Det är lika ointressant som att veta hur många centerpartister som vill ha en majoritetsregering bestående av enbart centerpartiet.
Citera
2021-06-27, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Hur tänker du då.. Centervilden har ju sagt att den kommer släppa fram Ulf. Vilket skulle betyda att det isåfall blir Ulf som statsminister förmodligen redan i första rundan.

C och V kommer smygförhandla om budgeten, det blir Löfven 2.0.
Citera
2021-06-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Blev väl ett av världens rikaste partier när de sålde mediekoncernen Centertidningar 2005.
Bonnier var det visst som gjorde C rika genom att köpa deras tidningar.
Citera
2021-06-27, 20:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Denna gången sa talmannen så känner partierna var dom står bättre. Man förstod på honom att detta får max ta en vecka eller två. Funkar det inte lägger han bara fram fyra förslag som röstas ner tex Åkesson, Löfven, Kristersson, Lööf.

Kan ha fel men har för mig jag hört dom siktar på 26/9 som datum.

Som jag uppfattade det, var den 26/9 den önskade valdagen givet att vi gick till extraval utan att passera talmansrundor.

Notera att denna datum är närmast exakt tre månader efter att extraval utlysts, men även den sista söndagen inom det maximala 3 månaders intervallet.
Senast redigerad av vanartad 2021-06-27 kl. 20:44.
Citera
2021-06-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTheRed
Men Vänstern vågar nyval och förtydligade bara för någon timme sedan att de kommer vilja ha något inflytande, så jag förstår inte varför du fortfarande är så inställd på att Vänstern bara kommer lägga sig efter allt som hänt.

Precis. Varför skulle V lägga sig helt platt nu, när de vet att de säkerligen kommer kunna bli mycket större än C i ett kommande val. Och därigenom få mer inflytande.
Citera
2021-06-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag förstår dem som röstar "som de alltid gjort"

Tycker dock många C röstar ute i landet ska granska vad C har blivit...
Det är inte snyggt, C kan vända sig hur som helst bara de får makt. Annie har pajat hela partiet...

Håller med dig, och det är väl det som kan hända om man håller på och ändrar sig hela tiden. Får fortsätta citera min far eftersom han är den med kontakterna i detta parti. Men enligt honom är det många gamla C väljare som väljer andra partier. Detta beror just på detta att ena stunden säger man A och sen i andra B. Men kommer nya väljare från storstäder nu, vilket enligt min far knappt aldrig hände för i tiden, då var det nästan varenda lantbrukare parti. (kanske smart när lantbruken minskar för varje dag i Sverige)
Citera
2021-06-27, 20:48
Medlem
JustZlatans avatar
Skulle vara intressant med en sammanfattning vad "experterna" tror kommer hända för att sen se vilka som fick rätt.

A. Lindberg och T. Ramberg tror på extraval om inte Löfven fixar situationen tills i morgon. Helle Klein tror på talmansrundor.
Citera
2021-06-27, 20:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Högersidan har inte fjäskat. De har tvingat Annie Lööf att välja sida och hon har valt vänstersidan. De kommande 15 månaderna kommer hon bombarderas från höger om att hon inte längre tillhör de borgerliga.

Att Annie Lööf inte såg Moderaternas 'invit' för exakt för vad det var tyder på att hennes grandiosa självbild kan inte tillåta henne att inse att hon inte är kungamakerska längre. Hon är bortkopplad.

hoppas du har rätt!
Citera
2021-06-27, 20:52
Bannlyst
Socialdemokraterna nobbar kvällens SVT agenda, Löfven kommer med ett uttalande i morgon..
Spännande 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️
Citera
2021-06-27, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och M har naturligtvis inget emot att sätta ihop en budget med V och S?

Precis. Folk fattar inte att C har beröringsytor mot både vänster- och högerblocket. Och har alltid haft det. Kolla Henrik Jönssons senaste video exempelvis.
Citera
2021-06-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Som jag uppfattade det, var den 26/9 den önskade valdagen givet att vi gick till extraval utan att passera talmansrundor.

Notera att denna datum är närmast exakt tre månader efter att extraval utlysts, men även den sista söndagen inom det maximala 3 månaders intervallet.

Enligt lag måste det ju hållas inom 3 månader. Hörde ngn intervju med valmyndigheten att dom hade beredskap för extraval. Så kanske du har rätt att det blir senare, men tror talmansrundorna blir väldigt korta denna gång mellan varje röstning. Dom valde väl 26/9 för 19/9 är ju kyrkoval och dom vill ej ha detta samma dag.
Senast redigerad av Frassekock 2021-06-27 kl. 20:55.
Citera
2021-06-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Socialdemokraterna nobbar kvällens SVT agenda, Löfven kommer med ett uttalande i morgon..
Spännande 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️

Alla sossar på semester sedan misstroendeomröstning då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in