2021-07-04, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Varför inte?
Dom har säkert filat på ett "Juniavtal" som är inprincip Jöken utan marknadshyror.
Budgetproblemet kommer skjutas på.
I så fall hade det läckt till media vid det här laget att ett sådant avtal var färdig.

Imorgon kommer Löfven säga att han inte ser någon förutsättning att bilda regering. Inte mer än så.
Citera
2021-07-04, 18:47
Medlem
LadySwedens avatar
Har det bestämts tid när SL senast ska ge besked imorgon?
Citera
2021-07-04, 18:47
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men Lööf har ju sagt att ett nytt januariavtal måste inkludera L. En regering som hon på något sätt stöder får ju inte vara beroende av ytterkantspartierna.
Tror du att L kommer att stå fast vid sitt beslut att verka för en borgerlig regeringen eller faller de för pressen (och rädslan för ett extraval) och återkommer till januariavtalet?
Citera
2021-07-04, 18:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Jag tror att han ska träffa talmannen redan på morgonen, 9 eller 10.
Citera
2021-07-04, 18:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det är jag inte men som siffrorna ser ut just nu är ett extraval inte heller attraktivt för C.
Du tror inte de med sin massiva valbudget hoppas kunna vända det? Lööf påpekade ju i Agenda att "de har egna mätningar" som visar att deras alternativ "den breda mitten" har stöd.
Citera
2021-07-04, 18:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Tror du att L kommer att stå fast vid sitt beslut att verka för en borgerlig regeringen eller faller de för pressen (och rädslan för ett extraval) och återkommer till januariavtalet?
Då får de sparka Sabuni först. Under henne är jag helt säker på att det inte kommer att ske.
Citera
Medlem
Citat:
Men Lööf har ju sagt att ett nytt januariavtal måste inkludera L. En regering som hon på något sätt stöder får ju inte vara beroende av ytterkantspartierna.
Detta hat hon släppt på, numera är det bara ett ytterkantsparti som inte får vara med.
Vilket i den riktiga verkligheten alltid varit fallet.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

De kan ju använda det som stomme för ett nytt rödgrönt avtal. Det är säkert något de förhandlar om just nu.
Citera
2021-07-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Jag har inte hittat tid.
Det står "måndag" så jag gissar att Röfven har fram till midnatt!!

Om Röfven dock redan vet att han får röst emot sig så kan han säga det så snart som möjligt! Finns ingen anledning att spela spel!
Det drar bara ut på tiden!
Senast redigerad av Sine-metu 2021-07-04 kl. 18:53.
Citera
2021-07-04, 18:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Detta hat hon släppt på, numera är det bara ett ytterkantsparti som inte får vara med. Vilket i den riktiga verkligheten alltid varit fallet.

Nej, hon är fortfarande bestämt mot varje samarbete med V. Men hon kan tolerera en regering som är beroende av stöd från V, ilket gällde även tidigare.
Citera
2021-07-04, 18:54
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Då får de sparka Sabuni först. Under henne är jag helt säker på att det inte kommer att ske.
Jag hoppas att du har rätt. Sabuni ska ha en guldstjärna för att hon är principfast till skillnad från kappvändaren Annie Lööf.
Citera
2021-07-04, 18:54
Moderator
Tinuviels avatar
Nu Almedalstalar snart Ebba Busch:
https://www.svtplay.se/video/31543662/almedalen-partiledartal/almedalen-tal-av-ebba-busch-kd-4-juli-19-00?id=KyE3m7L

Ger hon Lööf några tjuvnyp tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in