2021-06-27, 16:06
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Han bestämmer = Löfven.

Löfvens beslut beror på vad jag just har sagt.

Ja, och jag ställer mig återigen frågande till varför han självmant skulle vilja ställa till med extraval, och således riskera att bli pekad på, som den som inte gav det en extra chans.

Istället för att överlämna det ansvaret till resten av partierna och låta de försöka samsas (för att sedan misslyckas), och sedan kan alla peka finger på de istället.

Resultatet blir ju detsamma, men man kommer kunna peka finger på olika parter. Ingen vill bli syndabock ju
Och nu har Löfven en chans att lämna över den "skamfyllda" bollen som heter "extraval" till övriga partier.... och de i sin tur har ju ingen chans att lämna ifrån sig bollen sen, utan den stannar ju hos dem
Citera
2021-06-27, 16:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Budgeten borde väl vara det viktigaste en regering gör eller?. Ska Löfven bara sitta kvar
För sakens skull

För pengarnas skull.
Citera
2021-06-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Konstigt. Undrar vart i regelverket det står att "en vecka framåt" innebär att man även får hela sista dagen trots att en vecka framåt faktiskt innebär till klockan 10:53 då han röstades ner.
Man räknar väl dagar och inte tidpunkt ungefär som när du får en räkning som förfaller ett visst datum.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är inte med i nått parti, men kommer att rösta på Vänsterpartiet eftersom dess nuvarande ledare, Nooshi Dadgostar, så klart och tydligt visat att hon är beredd att stå upp för Folkhemmet, den svenska förhandlingsmodellen och det starka samhället. Vänsterpartiet är enligt min mening det bästa man på riksnivå kan stöda under nuvarande politiska förhållanden.

Tack för din åsikt. Min åsikt är att vi behöver kapitalism för att få in tillräckligt med skattepengar för att få samhället att fungera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Vid vilken tid skulle ni gissa att beskedet kommer imorgon?
Jag gissar på klockan 10.58.

Om Löfven ska utlysa extraval låta det gå till talmansrundor så tror jag att hen kommer att ha en pressträff sent i morgon eftermiddag. Då kan han säga att vi arbetade in i det sista.

Det kan även vara en bra ide att vänta tills börsen stänger. Utlyser han extra val när börsen är öppen är det riska att den dyker. Väntar han tills efter att börsen har stängt så hinner de som handlar på börsen att fundera lite på vad beskedet innebär och då är det mindre troligt att börsen faller lika mycket.

Samtidigt så vill han nog ha ut beskedet till de stora nyhetssändningarna på kvällen.

Eftersom börsen stänger 17:30 och fyrans nyhetssändningar är 19:00 så lär väl en pressträff vara kring 18:00 imorgon.
Citera
2021-06-27, 16:08
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tror att dessa utspel i mycket är för att positionera sig gentemot gräsrötter och andra väljare, alltså att man kan tänka sig att det här var en ärlig invit ifrån V, men att C redan kände till den.

Partiledningarna bör ju inte ha några större problem att kommunicera med varandra utan att använda sig av media.

Så Vs utspel idag skulle jag säga är ett tecken på att vi är nära ett extraval, men vem vet.

Man skall nog inte ta Centerns nej för ett nej före Annie Lööf framträder i kvällens aktuellt och säger det, varefter hon får försvara att hon utlöser ett extraval.
Citera
2021-06-27, 16:11
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, och jag ställer mig återigen frågande till varför han självmant skulle vilja ställa till med extraval, och således riskera att bli pekad på, som den som inte gav det en extra chans.

Du frågar dig varför en politiker inte ger motståndaren regeringsmakten även om han kan undvika det.
Citera
2021-06-27, 16:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Självklart är det C som bär ansvaret i högre grad än alla andra.

De har lämnat borgerligheten för att samarbeta med vänstern, men de vägrar samarbeta med ett parti som ingår i vänsterns regeringsunderlag. Vad är det ens?

De agerar som ett sånt där tjurigt barn som hamnat i en rundgång av demonstrativt gråtskrikande och tappat kontakten med verkligheten. De är hungriga och får en meny med 50 rätter att välja på, men vill inte ha något av alternativen utan fortsätter bara gråtskrika medan övriga gäster biter sig i armen för att hålla sig från att gå fram och slå ungjäveln med en bräda.

Ja, exakt så är det ju.

Vad jag frågar mig själv hela tiden, men som jag inte får svar på, är varför i helvete folk röstar på ett sådant idiotparti? Är de lika dumma i huvudet själva eller? Måste de nästan vara.

De är ju helt obegripliga i deras agerande, och förstör hela politiska landskapet.
Inte ens vänsterpartiet är så jävla tjuriga! T.o.m de tog hjälp av SD nu för att fälla Löfven. Lööf är en skam för hela mänskligheten. Hur kan en så störd människa röstas fram som partiledare? Kan ju bara ske i ett idiotland. Bortom all sund förnuft.
Citera
2021-06-27, 16:14
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Du frågar dig varför en politiker inte ger motståndaren regeringsmakten även om han kan undvika det.

Fast det där kan ju ingen veta, eller hur? Det där vet vi ju först när vi väl har fått ett extraval.

Ett extraval kan likväl betyda att hela vänsterblocket sjunker åt helvete tack vare att MP åker ut, och högersidan äntligen kan komma till makten.
Då är ju Löfven körd på riktigt

Inget säger ju att Löfven har att vinna på ett extraval, menar jag.
Citera
2021-06-27, 16:14
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Vid vilken tid skulle ni gissa att beskedet kommer imorgon?
Jag gissar på klockan 10.58.
Fast om beskedet kommer i form av en pressträff så är pressträffen prick 11.00.
Men jag gissar på att den kommer vara 1 minut försenad. Så 11.01 om beskedet kommer med en pressträff.
Citera
2021-06-27, 16:16
Medlem
Citat:
Fast om beskedet kommer i form av en pressträff så är pressträffen prick 11.00.
Men jag gissar på att den kommer vara 1 minut försenad. Så 11.01 om beskedet kommer med en pressträff.
Klockan 16:01 är det som gäller tror jag.
Citera
2021-06-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Socialt har C & Mp snarlika värderingar, ekonomiskt är de långt ifrån varandra. Jag tror definitivt många skulle hoppa till Mp om C sket ned sig eller gick tillbaka till högersidan.

Du har säkert rätt där.
Fortfarande så förknippar jag centerväljare med den "gamla stammen". Men de blir nog allt färre.
På något vis känns det falskt att Lööfs parti kan använda namnet Centerpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in