2021-07-04, 14:18
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sverigedemokraterna hade fått en bra bit över 20 procent om vi hade haft anonyma val. De svenska vallokalernas utformning är en demokratisk skandal. Varken mer eller mindre. Läs gärna länkarna nedan

Förrförra valet så hade de en soffa tre meter från där röstsedlarna stod, förra valet så var det inte så längre.

Jag minns det för att jag är ganska snabb att rösta, jag skiter nämligen att gå bakom någon skärm om det är kö, så jag brukar få vänta tills båda röstat färdigt efter jag är klar.

Så en viss förbättring har skett (det var underhållande att sitta där en stund och se vilka röstsedlar folk tog, tror ingen tog en av varje sort bara för att dölja hur de röstade...
Citera
2021-07-04, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja ren konfiskation av all lön över 400,000 kr alltså men oklart vad hon menar när hon säger årsinkomster per månad.
Hon måste ju ha skrivit fel helt enkelt. Eller så är hon helt pantad.
Citera
2021-07-04, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Sådana som dig måste vara en dröm för dem som vill fuska, nu vill jag bara veta om du tror att valet i USA senast, gick helt okej till, för att avfärda dig helt...
Jag har ingen åsikt om valet i USA eftersom jag inte är insatt i deras valsystem och hur förfarandet går till där.
Citera
2021-07-04, 14:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
De liberaler som röstar mot partilinjen kommer inte stå på några listor 2022.

Jag antar att möjligtvis Barbro Westerholm som är 88 år kan skita i direktiven för hon kommer förmodligen inte ställa upp till återval.

Citat:
Det har spekulerats i att vissa L-ledamöter kan komma att rösta mot en Kristersson-ledd regering i protest mot beslutet. Men enligt Barbro Westerholm, som har varit djupt kritisk mot Liberalernas vägval, står riksdagsgruppen enade bakom partilinjen.

– Vi jobbar på det sättet. Jag förutsätter enighet, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/efter-sprickan-nu-enas--liberaler-bakom-sd-linjen/

Det är nog fullt möjligt att man har enats och att alla kommer följa partipiskan.
Citera
2021-07-04, 14:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
En regering som inte är rädd för EU, FN, Rädda Skäggbarnen, Röda Korset och andra aktivister som redan nu tycker att Sverige har en för stram migrations politik. Vi kommer att likställas med Ungern och de andra som ej vill ha några migranter alls då måste regeringen stå på sig, undrar om Uffe är kapabelt till det med det där flinet han har.
Det är frågan. Jag är tveksam. Då har vi inte ens berört L, vilka garanterat viker sig som asplöv.

Det positiva är att familjen Bonnier har vänt. Hur lång tid tar det att avaktivera aktivisterna de just nu har som anställda?
Citera
2021-07-04, 14:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur som helst lär Vs förändrade attityd påverka C. De kan inte längre föra fram samma paket. Att göra det kommer att medföra ett extraval.

Vad som är så konstigt är att C anser att det inte är möjligt att också ge ett bud till borgarna. Det måste vara så att de har interna undersökningar om att deras väljare verkligen hatar SD.

Så kan det mycket väl vara. Lööf har ju länge drivit polariseringen som centerns viktigaste fråga.
Citera
2021-07-04, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
En regering som inte är rädd för EU, FN, Rädda Skäggbarnen, Röda Korset och andra aktivister som redan nu tycker att Sverige har en för stram migrations politik. Vi kommer att likställas med Ungern och de andra som ej vill ha några migranter alls då måste regeringen stå på sig, undrar om Uffe är kapabelt till det med det där flinet han har.
Ja, den första tiden kommer bli stentuff för Ulf. Halva riksdagen, 80% av Media och Big Data kommer stå och skrika på honon som babianer. Han måste hålla fokus på att Sverige är ett extremfall och att länderna runtomkring är det normala, inte tvärtom som diskursen varit länge.
Citera
2021-07-04, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Varför skulle de under dagen inte kunna luska fram vart alla i en vallokal står politiskt? Varför måste detta ske överallt? Det räcker att det sker i förorterna runt våra tre-fem största städer. Vem har sagt att "alla icke-SD:are" är förespråkare för valfusk? Det räcker med väldigt få röstlokaler utanför de stora städerna jämfört med alla vallokaler som finns.

SD hade lätt kunnat få allt mellan 19-25% med tanke på vad OU:arna innan valet visade i flera veckor. Men bara 17,53%? ALDRIG! Det var därför jag skrev i underkant. Vad hade MP i samma mätningar innan valet? De låg i stort sett under spärren hela tiden. Hur kunde häxan Lööf locka till sig ytterligare 9 mandat sedan valet 2014? Hon var ju en psykopat redan då.
Vad har man för vinning att fråga varenda rösträknare vad deras politiska åsikter är? Även om alla skulle säga sig vara socialdemokrater som hatar SD så kan du fortfarande inte ta det för givet att de skulle gå med på fusk bara för det. Jag vet ärligt talat inte vad du vill komma fram till. Du har fortfarande inte kunnat förklara realistiskt hur ett valfusk ska gå till i en vallokal där alla är med på detta. Och för att det ska påverka valresultatet så måste samma systematik ske i flera vallokaler oberoende av varandra. Som sagt, du lever i en fantasivärld och det vet du också.

Vad opinionsundersökningar säger är inte intressant. Opinionsundersökningar har många gånger haft fel. Dessutom var SD:s valresultat i linje med flera opinionsundersökningar. TV4 valu gav SD 16 procent precis när vallokalerna stängde. Sifo gav SD 17,4 några dagar innan valet.

Ja hur kunde MP komma över spärren och häxan Lööf öka med 9 mandat? Kanske för att det faktiskt finns folk som har andra åsikter än vad du har? Har du tänkt på detta?
Citera
2021-07-04, 14:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur som helst lär Vs förändrade attityd påverka C. De kan inte längre föra fram samma paket. Att göra det kommer att medföra ett extraval.

Vad som är så konstigt är att C anser att det inte är möjligt att också ge ett bud till borgarna. Det måste vara så att de har interna undersökningar om att deras väljare verkligen hatar SD.

De röstade ju nej till Kristersson förra gången, om de röstat ja denna gång så borde de ju gjort det även förra gången...

De vill helt enkelt inte erkänna att de gjorde fel förra gången...
Citera
2021-07-04, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så kan det mycket väl vara. Lööf har ju länge drivit polariseringen som centerns viktigaste fråga.
Ja, C har inga TAN-väljare kvar, bara GALningar. Annie gör nog rätt ur ett valtaktiskt perspektiv.
Citera
2021-07-04, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Tidigare S-ledare har avgått innan misstroendeomröstningar, men Löfven valde att låta denna hållas - och tror jag, med baktanken att han därefter skulle kunna angripa Vänsterpartiet och sedermera tvinga partiet till underkastelse, en taktik som har misslyckats.

Intressant är att då man ser styrkeförhållandet mellan Socialdemokratin och Vänsterpartiet så är V idag ca hälften så stort i opinionsundersökningar. När SAP var på topp var det 10ggr större än det dåvarande kommunistpartiet.

Dadgostar har lagt in en stöt för att göra Vänsterpartiet större än Socialdemokraterna, en föresats som hon har hyfsade möjligheter att lyckas med. Den nuvarande utvecklingen är ett led i en strategi som skall leda till att Nooshi Dadgostar är vår framtida statsminister om sisådär 10år!

Ja vi hoppas att S och V blir två jämnstora partier runt 15 % vardera. Då är sossarnas makt i Sverige bruten.

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om du som rösträknare slänger en SD röst vid räkning och lägger till en MP, som jag starkt misstänker inträffade i Stockholm på valdagen så syns det inte. När man prickar av en person i röstlokalen som röstat så markerar man ju inte på vilket parti denna röstat på. Vad som sedan händer bakom stängda dörrar vet bara ett fåtal. Många i SD känner så men kan inte gå ut i MSM med det.

Det händer i vallokaler i områden där de rödgröna är väldigt dominerande. SD har få rösträknare i dessa distrikt och kan inte se vad som händer i varje liten vallokal. Om alla funktionärer hatar SD i samma vallokal så kan de göra det. man skall komma ihåg att dessa människor har förstört SDs valmöten, förstört deras demonstrationer, hotat och hängt ut enskilda personer. Det blir ju allt svårare när SD växer så det blir mindre valfusk för varje val. Vi har många funktionärer numera.

Här t.ex. är sannolikheten stor att alla funktionärer är anti-SD som tycker det är helt legitimt med vad som helst för att stoppa SD, i vallokalen. https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4122/index.html 92 % rödgröna. Det kan vara en vallokal med en centerpartistisk islamist som ju finns, en somalisk miljöpartist och resten AFA-aktivister. Du hittar inte många demokratiska valfunktionärer där.

Jag tror det är svårare i områden där alliansen är helt dominerande för det finns vissa smyg-SD-are bland moderata rösträknare som skulle motsäga sig det. I starka SD-kommuner är det omöjligt för SD har så många funktionärer.

Därför blir det också som dammöppning när SD blir starka i ett område; då ökar de exceptionellt i valresultat för det går inte fuska där längre. Det är det som hänt i de gamla sossekommunerna, bruksorter, där SD tagit över en stor del av sossarnas väljare.
Citera
2021-07-04, 14:29
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Vid senaste opinionsmätningen svarade 60 procent av C väljare att de hellre stödde en S-regering än en regering med Kristersson som kräver stöd av SD. Dessa väljare är förtappade själar. Jag skulle tro att resultatet hade blivit nästa det samma även om frågan ställts att de fått igenom all sin politik vid Kristersson alternativet. Dessa tomtar bryr sig inte om politik, de vill vara "goda människor"... hujedaej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in