2021-06-27, 15:58
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Varför citerar du mig?
Blev fel användare, sorry....
Citera
2021-06-27, 15:59
Medlem
Snapcounts avatar
Jasså.., så "C" nobbade den sockrade olivkvisten ifrån "V".

Hybris eller de har bestämt sig för att sitta utanför de närmaste 4-5 åren ?

Begriper inte heller varför "tuffa uffe" var även på friarstrået med "C" häromdagen, han borde ju veta bättre vi detta laget..
Citera
2021-06-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Hela ansvaret för detta faller på Löövskan, hade hon förmått backa hade V accepterat och det fortsatt som tidigare. Nu har hon skapat en situation där JÖK har fallit och V kommer att kräva mer. Det var försent att backa på marknadshyror efter misstroendet. Om nu principfastheten ändå satt så löst kunde hon väl ha backat före.
Självklart är det C som bär ansvaret i högre grad än alla andra.

De har lämnat borgerligheten för att samarbeta med vänstern, men de vägrar samarbeta med ett parti som ingår i vänsterns regeringsunderlag. Vad är det ens?

De agerar som ett sånt där tjurigt barn som hamnat i en rundgång av demonstrativt gråtskrikande och tappat kontakten med verkligheten. De är hungriga och får en meny med 50 rätter att välja på, men vill inte ha något av alternativen utan fortsätter bara gråtskrika medan övriga gäster biter sig i armen för att hålla sig från att gå fram och slå ungjäveln med en bräda.
Citera
2021-06-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Vid vilken tid skulle ni gissa att beskedet kommer imorgon?
Jag gissar på klockan 10.58.
Nä, tror du är tidigt ute. Jag gissar på ungefär 11.02
Citera
2021-06-27, 16:01
Medlem
ErikTheReds avatar
Vänsterpartiet har nyligen vägrar vara dörrmatta genom att sänka statsministern, men nu ska hon bli dörrmatta igen? 🤔
Citera
2021-06-27, 16:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ibland måste man göra det enda man kan göra. Utsiktslösa talmansrundor är ju värdelöst ändå, för misslyckas det ett antal gånger blir det ändå extraval. Då kan han säga extraval direkt istället.

Jo, fast som du då märker, så blir det skillnad mellan att:

1. Löfven själv utlyser extraval = Löfven själv ställer till med "det fruktansvärda" som extraval innebär.
2. Löfven skickar vidare bollen till övriga partier att samsas, och partierna misslyckas = partierna bär således det yttersta ansvaret för att inte samsas och därmed orsaka extraval.

Resultatet blir exakt den samma, men olika parter kan skyllas för de olika alternativen.

Löfven vill nog inte vara den som andra pekar finger på, det visade han så fint nu när han lade över allt ansvar på C och L. Han hade ju självmant kunnat stryka punkt 44 om han hade velat, vilket i så fall hade lett till att han ställer till med kris. Men det överlät han så fint till C + L. Smart gjort av honom.
Citera
2021-06-27, 16:03
Medlem
Är det någon som sitter inne på något nytt? Det skulle kunna bli en riktigt härlig dag imorgon men jag är rädd att vi behöver dras med Löfven i 15 månader till.

Omvärlden skrattar åt Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Varför extraval? Jag tror det bli Löfven med en M+KD budget. Löfven är nog nöjd bara han får sitta kvar.
Budgeten borde väl vara det viktigaste en regering gör eller?. Ska Löfven bara sitta kvar
För sakens skull
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Självklart är det C som bär ansvaret i högre grad än alla andra.

De har lämnat borgerligheten för att samarbeta med vänstern, men de vägrar samarbeta med ett parti som ingår i vänsterns regeringsunderlag. Vad är det ens?

De agerar som ett sånt där tjurigt barn som hamnat i en rundgång av demonstrativt gråtskrikande och tappat kontakten med verkligheten. De är hungriga och får en meny med 50 rätter att välja på, men vill inte ha något av alternativen utan fortsätter bara gråtskrika medan övriga gäster biter sig i armen för att hålla sig från att gå fram och slå ungjäveln med en bräda.
Din metafor av Annie är lysande.
Har vi tur så tar väljarna upp den brädan i ev extraval eller 2022 och sänker Annie och Centern under 4% strecket.
Citera
2021-06-27, 16:04
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Känns som att det nästan bara kan bli en vinst för V, bara de inte säljer sig för billigt.

Man förstår varför du i ett tidigare inlägg lyfte fram att bollen nu är hos Lööf, om du nu är medlem i V eller röstar på V, men orden var bara sanning, och de flesta har nog uppfattningen att det är C som måste tillmötesgå andra.

Det hade varit roligt om V gick framåt i ett extraval och Lööfs förhandlingsposition blev sämre.

Jag är inte med i nått parti, men kommer att rösta på Vänsterpartiet eftersom dess nuvarande ledare, Nooshi Dadgostar, så klart och tydligt visat att hon är beredd att stå upp för Folkhemmet, den svenska förhandlingsmodellen och det starka samhället. Vänsterpartiet är enligt min mening det bästa man på riksnivå kan stöda under nuvarande politiska förhållanden.
Citera
2021-06-27, 16:06
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTheRed
Vänsterpartiet har nyligen vägrar vara dörrmatta genom att sänka statsministern, men nu ska hon bli dörrmatta igen? 🤔

Att vara kompromissvillig är inte att vara dörrmatta. Att vägra kompromissa är att släppa fram ett konservativt block som inkluderar fascister.
Citera
2021-06-27, 16:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jasså.., så "C" nobbade den sockrade olivkvisten ifrån "V".

Hybris eller de har bestämt sig för att sitta utanför de närmaste 4-5 åren ?

Begriper inte heller varför "tuffa uffe" var även på friarstrået med "C" häromdagen, han borde ju veta bättre vi detta laget..

Jag tror att dessa utspel i mycket är för att positionera sig gentemot gräsrötter och andra väljare, alltså att man kan tänka sig att det här var en ärlig invit ifrån V, men att C redan kände till den.

Partiledningarna bör ju inte ha några större problem att kommunicera med varandra utan att använda sig av media.

Så Vs utspel idag skulle jag säga är ett tecken på att vi är nära ett extraval, men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in