2021-06-25, 23:29
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Hon kan väl söka jobb i ankdammen på Kolmården.
Där borde hon vara direktkvalificerad för en anställning.
Citera
2021-06-25, 23:33
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Hon kan väl söka jobb i ankdammen på Kolmården.
Där borde hon vara direktkvalificerad för en anställning.

Vilken tur att hon redan har ett jobb.
Citera
2021-06-25, 23:35
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vilken tur att hon redan har ett jobb.
Var, på Skansen?
Citera
2021-06-27, 08:03
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
https://www.na.se/artikel/ronja-nekades-jobb-pa-grund-av-sina-lappar-nu-talar-stadforetagets-agare-ut-jag-kom-till-en-grans
Tack för att du la in texten för oss som inte har Plus.

"Är du lika mycket emot läppförstoringar som ansiktstatueringar och piercing?

– Ja, vi vill inte skicka någon till våra kunder som är utspökad, det inger inget förtroende och blir därmed inget bra ansikte utåt. Det gäller också alldeles för djupa urringningar."

Då tycker jag att hon ska skriva det i sin annons att de har krav på de som ska representera företaget och ingen modifikation är accepterad.
Och jag kan förstå att man inte är så sugen att slösa sin tid på folk man har erfaren av att inte prioritera jobbet men har de en CV och goda vitsord så ska inte fyllda läppar som Ronjas vara ett problem. Ägaren låter lite väl gammal och konservativ.
Citera
2021-06-27, 13:45
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Läs tråden hör enbart. 90 procent av inläggen visar sin förståelse för arbetsgivaren här. Det rör sig om 1000 inlägg.

Dessutom är det väl sunt förnuft. Som anställd ska du se representabel ut. Dvs hela kläder, helst inga synliga tatueringar, inga piercingar i näsan. Detta gällde när jag gick i småskolan och det gäller nu med.
Du får tro vad du vill, men sånt här ger inte förtroende. Du kan förneka sanningen för dig själv men det hjälper dig icke

Och hur många som kommenterar i tråden är 30+ eller är företagare? Här huserar nog mestadels incels ska du se, Flashback kryllar av dem på senare år.

Angående ditt snack om tatueringar och piercings så måste jag fråga hur ofta du är ute i verkligheten och rör dig?
Citera
2021-06-28, 09:18
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Då tycker jag att hon ska skriva det i sin annons att de har krav på de som ska representera företaget och ingen modifikation är accepterad.
De beskriver lämpliga sökande som bl.a. ”enkel” och ”välvårdad”. Även om man inte vet vad det betyder så är det i varje fall uppenbart att utseendet spelar roll.

Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Och hur många som kommenterar i tråden är 30+ eller är företagare? Här huserar nog mestadels incels ska du se, Flashback kryllar av dem på senare år.
Ad hominem.
Citera
2021-06-29, 02:45
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hehehehehe.... "Allt är bra, du är redan tillräckligt vacker och behöver inte våra produkter."
Fast det är ju inte en omöjlig idé för skönhetsindustrin att försöka kränga sina produkter utan att pracka på specifika ideal som får många kunder att må dåligt över sitt utseende.

De kunde ju marknadsföra t.ex. läppstift med fokus på egenskaper som färg och glans och sen ge fasen i att komma med diverse tips på köpet om hur man målar läpparna så att de ska se större ut.

De behöver ju inte kränka och förolämpa folks utseenden bara för att få sålt sina produkter tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Du får skriva på familjeliv i stället, snowflake!

Vi talar om flertalet kunder i kanske 80 års-åldern! Kan du inte förstå ett många av dom kan känna osäkerhet av ankläppar och framför allt tatueringar på halsen etc???!!

Din dumma jävla gås, det du skriver om förr, ovan, är ju exakt den uppfattning som firman kunder har!

Du är ju så jävla inskränkt att du inte fattar att saken gäller att ludret skall knacka på hos kunder som KANSKE inte är bekväma med hennes utseende!

Ta din jävla generalitetsdiskussion till ett forum där någon bryr sig!
Aldrig i livet. Jag skriver på de forum som passar mig. Gå och göm dig bakom en mossbefäst sten istället med dina lika mossiga åsikter ditt skumtroll.

Varför skulle människor i 80-årsåldern bry sig om en städare har tatueringar eller fylliga läppar?
Tror du inte att de själva levt såpass länge att de hunnit träffa tillräckligt många vanliga personer på sin resa som redan har dessa yttre attribut?

Nej, det är DU som är helt jäkla blåst här som tror att äldre människor automatiskt alltid utgår ifrån vad som sågs som normalt när de var unga och sen struntar i hur tiden har utvecklats sen dess.

Och hon är inget luder. Du och dina misogyna lågpannor till meningsfränder är de enda ludren här.

Losers är ni som spyr ur er sura rönnbär hela tiden. Något ni verkligen inte hade kunnat stå för i verkliga livet heller för ni vet att folket där inte har någon respekt för era unkna fördomar och usla kvinnosyn.
Försvinn från forumet själv och lär dig veta hut istället ditt svagsinta mähä.
Citera
2021-06-29, 07:45
Bannlyst
Horan har väl mognat lite nu. Folk kan ställa krav på henne och avfärda henne. Tänk va. Det är möjligt.
Citera
2021-06-29, 12:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
De beskriver lämpliga sökande som bl.a. ”enkel” och ”välvårdad”. Även om man inte vet vad det betyder så är det i varje fall uppenbart att utseendet spelar roll.

Ad hominem.
Allt är relativt och jag tycker hon ser ut att vara enkel och vårdad på sin bild.
Citera
2021-06-29, 22:52
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Allt är relativt och jag tycker hon ser ut att vara enkel och vårdad på sin bild.
Synonymer till ”välvårdad” är ”välskött, vårdad, snygg, proper, prydlig, ordentlig, ren, fin, putsad; välklädd, chic, parant, elegant, soignerad”. Ett visst tolkningsutrymme finns, Ronja är tveklöst mån om sitt utseende, men givet sammanhanget är det uppenbart att det som eftersöks är mindre av hennes extravagans och mer slätstruket. Jehovas Vittnen-looken.

Synonymer till ”enkel” är ”anspråkslös, spartansk, torftig, simpel, flärdfri, okonstlad, konstlös, rustik, opretentiös”. Inget av det tycks stämma in på Ronja, i synnerhet inte ”okonstlad”.
Citera
2021-06-30, 03:30
Medlem
Låt mig gissa, kärringen röstar på SD.

Hon såg ju inte riktigt klok ut själv så jag förstår varför den avundsjuka och groteskt fula monsterkärringen nekade Ronja jobbet. Då fick hon känna sig själv lite duglig i en minut eller två. Brukar vara så med narcissister, man trycker ner andra för att känna att man själv duger och är bra.

Jag lider med kärringens dotter som inte kan ha haft en lätt uppväxt med den där psycho-morsan.
Citera
2021-06-30, 11:20
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Synonymer till ”välvårdad” är ”välskött, vårdad, snygg, proper, prydlig, ordentlig, ren, fin, putsad; välklädd, chic, parant, elegant, soignerad”. Ett visst tolkningsutrymme finns, Ronja är tveklöst mån om sitt utseende, men givet sammanhanget är det uppenbart att det som eftersöks är mindre av hennes extravagans och mer slätstruket. Jehovas Vittnen-looken.

Synonymer till ”enkel” är ”anspråkslös, spartansk, torftig, simpel, flärdfri, okonstlad, konstlös, rustik, opretentiös”. Inget av det tycks stämma in på Ronja, i synnerhet inte ”okonstlad”.
När man bifogar en bild så väljer man oftast som kvinna en bild av sig med fixat hår och makeup. Hon är ung och snygg och bryr sig om sitt yttre. Men söker man jobb som städare så antar jag att man är redo att arbeta, såvida det inte var tvång från AF eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av surethingbabydoll
Låt mig gissa, kärringen röstar på SD.

Hon såg ju inte riktigt klok ut själv så jag förstår varför den avundsjuka och groteskt fula monsterkärringen nekade Ronja jobbet. Då fick hon känna sig själv lite duglig i en minut eller två. Brukar vara så med narcissister, man trycker ner andra för att känna att man själv duger och är bra.

Jag lider med kärringens dotter som inte kan ha haft en lätt uppväxt med den där psycho-morsan.
Vet inte vad vilket partitillhörher har med tråden att göra. Men jag skulle i så fall gissa batikhäxa eller allmänt vänsterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in