2021-06-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Hallå där, punken kom för 45 år sedan, när du knappt var född får jag anta. Det stämmer inte att ungdomen bara blir värre, det har man sagt sedan Sokrates dagar. Ungdomar har alltid varit progressiva och utmanande. Medelålders kvinnor kan vara öppna och liberala eller tillslutna och konservativa. Dagens ungdomar är försiktigare än gårdagens generationer.

Den här arbetsgivaren mår inte psykiskt bra, så enkelt är det. Dåliga chefer nöjer sig med att skälla ut personalen. Här har man gått ett steg längre och skäller ut någon som inte ens kommer att börja jobba på företaget.

Nu skall vi inte vara arga på varandra. Det är den bittra sanningen när julgranarna skall ut och söka servicejobb, så är det!

De kan väl utbilda sig till att köra sl-tåg men nån tågvärd kan de inte förvänta sig bli, hörde förresten att en tågvärd blev nerslagen i Skåne och idag läste jag att en biljettkontrollant i Göteborg blev biten.
Oavsett om vad som hänt är det viktigt att ha personal som är självsäkra, att arbetsgivaren kan vara trygg i hur andra människor interagerar med din anställde, värden är tuff nog ändå speciellt om man blir biten och nerslagen trots att man är en självsäker anställd.

Det passar inte in att en kund skall häpna, tappa hakan och undra hur man kan spöka ut sig istället för att titta på företagets produkt.

Jämförelsen är bara en, det gäller nog de flesta serviceyrken.
Senast redigerad av amdrillo 2021-06-20 kl. 12:20.
Citera
2021-06-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det är sorgligt att läsa hur många i den här tråden som går efter utseendet hos människor.
Det är en ung kvinna ni trampar på och kalĺar hora, luder, WT mm.
Man skäms ju förfan över hur vuxna människor här i tråden beter sig!!

Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Bedömning kan man ju bara göra genom att se Ronja jobba, nu agerar man just som man är synsk och tror sig veta något man inte har någon aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Rent av sorgligt så många inskränkta surgubbar som hänger här.
Olämplig för ett jävla städjobb för att hon har stora läppar. Och inte nog med det, hon har tatueringar också! Det är ju bara kriminella och sjömän som har tatueringar.

Tror man att arbetsmoral kan avgöras av en bild på en person så har man troligtvis en ganska begränsad erfarenhet av arbetslivet och världen i stort.

Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Vad är det för fel på er som mobbar Ronja?
Det är fullständigt uppenbart för varje normal människa att städfirmemänniskan svarade på ett idiotiskt vis och med hög sannolikt är någon som man inte vill ha i sin närhet.

Håller med ovanstående!

Galet inskränkt att döma någons arbetsförmåga efter utseende, och att nedvärdera folk som är (och/eller ser ut) annorlunda än en själv.

I synnerhet som Ronjas typ av utseende (fillers, tatueringar osv) bara har ökat.

2021 borde vi ha kommit längre än att vara så dömande som många här i tråden.
Era inlägg säger mest något om er själva, och det är inte något smickrande, om man säger så.

Nu har ju också denna arbetsgivare, både i hur hon uttryckt sig och med tanke på mordhotsdomen, visat vad HON är för någon...
Och hon verkar ha hela sin trångsynta elaka släkt här i tråden.
Senast redigerad av vinter-natt7 2021-06-20 kl. 13:02.
Citera
2021-06-20, 12:47
Avstängd
Med tanke på arbetsuppgifterna så borde hon ju vara grym på att suga i alla fall.
Citera
2021-06-20, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Håller med ovanstående!

Galet inskränkt att döma någons arbetsförmåga efter utseende, och att nedvärdera folk som är (och/eller ser ut) annorlunda än en själv.

I synnerhet som Ronjas typ av utseende (fillers, tatueringar osv) bara har ökat.

2021 borde vi ha kommit längre än att vara så dömande som många här i tråden.
Era inlägg säger mest något om er själva, och det är inte något smickrande, om man säger så.

Nu har ju också denna arbetsgivare, både i hur hon uttryckt sig och med tanke på mordhotsdomen, visat vad HON är för någon...
Men hon verkar ha hela sin trångsynta elaka släkt här i tråden.

”Bla bla, 2021, vi borde ha kommit längre bla bla bla”.

Jag tänker inte säga något om hennes läppar eller utseende. Däremot är det lustigt att vi påstår oss vara världens mest ”feministiska” samhälle där vi inte gör skillnad på kön, samtidigt som hela samhället driver på unga kvinnor att göra skönhetsoperationer och lär de från tidig ålder att det viktigaste är utseendet.

Hycklare. Skönhetsoperationer bör inte uppmuntras.

Dessutom verkar personen i fråga ha en massa tatueringar över hals och händer. Någonstans måste någon ha berättat för henne att detta kommer att sätta käppar i hjulen på henne.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-06-20 kl. 13:04.
Citera
2021-06-20, 13:03
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Går du till intervjun i badbyxor, klappmongo?
Jag brukade ha kostym, skorta och slips på mig.

Misstänker att du har bajsdoftande mjukisbyxor på dig i detta nu.

Om jag hade vetat att den jag hade framför mig under en anställningsintervju använde ord som klappmongo, så hade det inneburit dörren ut direkt.
Senast redigerad av BIB3l 2021-06-20 kl. 13:55.
Citera
2021-06-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
”Bla bla, 2021, vi borde ha kommit längre bla bla bla”.

Jag tänker inte säga något om hennes läppar eller utseende. Däremot är det lustigt att vi påstår oss vara världens mest ”feministiska” samhälle där vi inte gör skillnad på kön, samtidigt som hela samhället driver på unga kvinnor att göra skönhetsoperationer och lär de från tidig ålder att det viktigaste är utseendet.

Hycklare. Skönhetsoperationer bör inte uppmuntras.

Detta handlar inte om att uppmuntra skönhetsoperationer.
Det handlar om att behandla människor rättvist.
Att inte döma ut någon beroende på utseende.
Och att inte vara elak.
Citera
2021-06-20, 13:08
Medlem
InnesIs avatar
Det är dumt att döma folk på förhand p.g.a. deras utseende och inte p.g.a. deras kompetens. Att dessutom skriva ut det som företaget gjorde är ett ganska bisarrt och vidrigt agerande.

Med det sagt kan utseende signalera vissa saker och enligt min erfarenhet finns det en större risk för att en person inte är arbetsvillig om de t.ex. är för självupptagna (vilket botox-tjejer tenderar att vara). Jag har en del erfarenhet vad gäller sådana saker och även om det inte alltid stämmer så finns det någon form av korrelation mellan hur man väljer att presentera sig och hur man presterar när man ställs inför uppgifter. Men att döma någon på förhand enbart p.g.a. en läppförstoring är såklart galet.
Citera
2021-06-20, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Detta handlar inte om att uppmuntra skönhetsoperationer.
Det handlar om att behandla människor rättvist.
Att inte döma ut någon beroende på utseende.
Och att inte vara elak.

Jag håller med om att vi inte ska vara elaka mot varandra. Dock ska vi vara ÄRLIGA. Vissa brukar förväxla ärlighet med elakhet. Någon måste berätta för unga kvinnor att de inte bör göra permanenta skönhetsingrepp. För det första så är det fult och onaturligt, för det andra så ger det bara upphov till mer psykisk ohälsa. Tror du att en ung tjej som fyller läpparna för att hon mår dåligt kommer att må bättre av det? Svar nej.
Citera
2021-06-20, 13:12
Medlem
Låter som om hälften här är arbetsgivare och andra hälften är arbetslösa och fortfarande inte förstår varför de inte får något jobb.
Citera
2021-06-20, 13:23
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Jag håller med om att vi inte ska vara elaka mot varandra. Dock ska vi vara ÄRLIGA. Vissa brukar förväxla ärlighet med elakhet. Någon måste berätta för unga kvinnor att de inte bör göra permanenta skönhetsingrepp. För det första så är det fult och onaturligt, för det andra så ger det bara upphov till mer psykisk ohälsa. Tror du att en ung tjej som fyller läpparna för att hon mår dåligt kommer att må bättre av det? Svar nej.

Och vem bestämmer vad man ska mästra om och inte?
Citera
2021-06-20, 13:25
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Synd att inte skönhetsindustrin har samma tänk kring kvinnors utseenden.
Hehehehehe.... "Allt är bra, du är redan tillräckligt vacker och behöver inte våra produkter."
Citera
2021-06-20, 13:27
Medlem
Citat:

Utan att veta något om Ronjas mående - du tror alltså att denna arbetsgivares svar till Ronja får henne att må bra?
Man kan hoppas att du inte är psykolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in