2021-06-24, 10:22
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Lol 😂🥇ja nu kommer arbetsgivarna stå på kö när de vet om att dem kommer bli anmälda när de inte gillar hennes anknäbb.

Konstigt att vissa tycker att anknäbb är snyggt, de är ju inte få heller.

En normalbegåvad arbetsgivare som inte vill anställa pga läpparna skriver inte det så det är ingen risk.

Sen har ju Ronja fått nytt jobb redan.
Citera
2021-06-24, 10:24
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
En normalbegåvad arbetsgivare som inte vill anställa pga läpparna skriver inte det så det är ingen risk.

Sen har ju Ronja fått nytt jobb redan.

Känner lite så också.
Har sett många som påstår sig vara "rekryterare", men som saknar vett helt och hållet.
Synd att de inte skriver vilken firma/företag det handlar om, så att man kan undvika slikt bröte.

Vad är det för nytt jobb hon fått?
Citera
2021-06-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Känner lite så också.
Har sett många som påstår sig vara "rekryterare", men som saknar vett helt och hållet.
Synd att de inte skriver vilken firma/företag det handlar om, så att man kan undvika slikt bröte.

Vad är det för nytt jobb hon fått?

Det var Yvonne, ägare av firman Fagers Hemservice som svarade Ronja.

Talande är att firman jämnt har arbetsannonser ute. Det ryktas om sena löner. För att par år sedan blev företaget av med avtal för hemtjänst och halverade antalet anställda. Ägaren är även dömd för grovt olaga hot med gevär. Hon verkar ju själv ha lite svårt med gränser och projicerar på tjejer som hon tycker signalerar gränslöshet. Tror jag då.

Hon fick provanställning på Renthus, ett annat städbolag.
Citera
2021-06-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det var Yvonne, ägare av firman Fagers Hemservice som svarade Ronja.

Talande är att firman jämnt har arbetsannonser ute. Det ryktas om sena löner. För att par år sedan blev företaget av med avtal för hemtjänst och halverade antalet anställda. Ägaren är även dömd för grovt olaga hot med gevär. Hon verkar ju själv ha lite svårt med gränser och projicerar på tjejer som hon tycker signalerar gränslöshet. Tror jag då.

Hon fick provanställning på Renthus, ett annat städbolag.

Det har inte slagit dig att anledningen till att dom har annonser ute är att företaget ständigt växer? Att ju fler kunder man får, desto fler medarbetare behövs?

Och sena löner? Man kan undra var du får allt ifrån. Ett mer noggrant och ansvarsfullt företag får du nog leta efter. Kan även upplysa dig om deras personal har den högsta lönen i Örebro län i sin bransch.

Gällande det ”grovt olaga hotet” (vars slutsats, som så många gånger förr, är att man inte ens får försvara sig i sitt eget hem) så handlar det för det första inte om ett riktigt gevär, utan ett luftgevär (vilket knappast krävde ett tränat öga för att se) som hon hållt i (märk HÅLLT, inte riktat) när Said var envis och skulle in. Han satte till och med foten i dörren, FASTÄN hon bestämt sagt ifrån och FASTÄN hon stod med ett ”gevär” i handen (som han påstår att han trodde var riktigt). Till sist fick hon nästintill putta ut honom från dörren för att han skulle gå.
När han då inte lyckades komma in i hennes hus så kom kom han på snilleblixten att ljuga och få skadestånd. Så han ringde helt enkelt polisen och sa att han blivit hotad att bli skjuten. Lätt som en plätt.

Lite underligt dock kan man tycka; om någon hotar att skjuta en och man fruktar för sitt liv - vill man då enträget tränga sig in hos denne? Lägger man inte benen på ryggen och springer därifrån? Den lilla detaljen missade tyvärr Said, som naturligtvis inte kommer få något skadestånd när allt är över, då Yvonne har överklagat.

Lögnare faller ofta på sina egna krokben.
Citera
2021-06-25, 09:35
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Konstigt att vissa tycker att anknäbb är snyggt, de är ju inte få heller.
Nya modet hos brudar, större läppar i ansiktet och mindre läppar på könet!
Citera
2021-06-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggachad
Det har inte slagit dig att anledningen till att dom har annonser ute är att företaget ständigt växer? Att ju fler kunder man får, desto fler medarbetare behövs?

Och sena löner? Man kan undra var du får allt ifrån. Ett mer noggrant och ansvarsfullt företag får du nog leta efter. Kan även upplysa dig om deras personal har den högsta lönen i Örebro län i sin bransch.

Gällande det ”grovt olaga hotet” (vars slutsats, som så många gånger förr, är att man inte ens får försvara sig i sitt eget hem) så handlar det för det första inte om ett riktigt gevär, utan ett luftgevär (vilket knappast krävde ett tränat öga för att se) som hon hållt i (märk HÅLLT, inte riktat) när Said var envis och skulle in. Han satte till och med foten i dörren, FASTÄN hon bestämt sagt ifrån och FASTÄN hon stod med ett ”gevär” i handen (som han påstår att han trodde var riktigt). Till sist fick hon nästintill putta ut honom från dörren för att han skulle gå.
När han då inte lyckades komma in i hennes hus så kom kom han på snilleblixten att ljuga och få skadestånd. Så han ringde helt enkelt polisen och sa att han blivit hotad att bli skjuten. Lätt som en plätt.

Lite underligt dock kan man tycka; om någon hotar att skjuta en och man fruktar för sitt liv - vill man då enträget tränga sig in hos denne? Lägger man inte benen på ryggen och springer därifrån? Den lilla detaljen missade tyvärr Said, som naturligtvis inte kommer få något skadestånd när allt är över, då Yvonne har överklagat.

Haha..Yvonne lilla..Jobbigt att bli busted?
Citera
2021-06-25, 12:32
Medlem
Citat:

Eller mer troligt med tanke på omsättning och antal anställda omräknad till heltidstjänster så skulle jag säga att det tyder på antagligen att ingen nappar på annonserna eller en extrem hög personalomsättning.

Citat:

Så ansvarsfulla att Örebro kommun säger upp avtalet och polisanmäler (även om den anmälan verkar ha lagts ner) på grund av oegentligheter.

https://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/8wBnOQ@ablokal

Citat:

Jäpp, och då borde jag vara försiktig med att posta i tråden då det kommer att hålla den vid liv. Den är allt annat än bra reklam för fru Fager...
Citera
2021-06-25, 18:33
Medlem
https://www.na.se/artikel/ronja-nekades-jobb-pa-grund-av-sina-lappar-nu-talar-stadforetagets-agare-ut-jag-kom-till-en-grans

Publicerades idag i Nerikes Allehanda, väldigt bra artikel.
Citera
2021-06-25, 20:26
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
https://www.na.se/artikel/ronja-nekades-jobb-pa-grund-av-sina-lappar-nu-talar-stadforetagets-agare-ut-jag-kom-till-en-grans

Publicerades idag i Nerikes Allehanda, väldigt bra artikel.

Betalvägg, idiot =)
Citera
2021-06-25, 20:51
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog

Jag tar det en gång till. Om en naturlig tjej som är glad och trevlig och verkar må bra. Idrottar och är självsäker söker samma jobb som någon som fyller läppar, eller på annat sätt modifierat sig själv så har jag ett val.
Med min erfarenhet så väljer jag en av dessa, om du kallar det en fördom så får det väll vara så men min erfarenhet är att en naturligt glad ung tjej kommer oftare dyka upp till sitt jobb och fungera bättre med sina medarbetare.

Kalla det fördom, kalla mig boomer. Kalla mig för vad du vill.
Ja, jag märker att du går helt efter dina egna fördomar när du nekar dessa tjejer en anställningsintervju.

Du drog dessutom argumentet om äkthet och jag synade din bluff där då de flesta kvinnor är fejk i någon mån, om det så rör sig kring smink eller påmålad vänlighet vilket kvinnor ofta får med sig i sin uppfostran att vara.
Citat:
Och Jo. Det är en klar majoritet av unga människor som mår bra på min arbetsplats. Allt är relativt men det är mycket glädje.

Edit: För att göra det än mer klart så kan vi göra en realistisk bild för en småföretagare. Du har 100 tjejer som är sociala, glada och naturliga.
Du har 100 modifierade tjejer, dom kan va glada dom med under anställningsintervjun.
Dom har knappa CV, samma betyg och du kollar inte deras sociala medier.

Gruppen ska funka ihop och väldigt sällan vara borta.

Om du under 10 års anställning får välja en av dessa grupper så vad väljer du?
Jag hade gått efter de jobbsökandes CV och även frågat en del kring detta. Naturligtvis också ett längre samtal med tjejerna för att på bästa sätt lära känna dem under den korta stund vi har på oss.

Det enda jag dömer i utseendeväg är om personen tycks ha en bristande hygien - smutsiga kläder, luktar illa och sånt som faktiskt skrämmer bort folk på riktigt.

Det mesta utöver detta handlar om estetik och yta. Något som säger väldigt lite om helheten hos en person.
Citera
2021-06-25, 23:19
Medlem
Yvonne påstår i betalartikeln att hon bara vill hjälpa unga tjejer som spökar ut sig. Därför elaka svaret till Ronja. Samtidigt påstår hon att tjejer med förstorade läppar arbetar sämre.

Så hon vill hjälpa tjejerna men inte anställa? Om det nu är lata individer kommer dom väl inte arbeta bättre om dom inte förstorar läpparna.

Borde ju vara klockrent hon kan sortera bort lata människor väldigt enkelt.
Citera
2021-06-25, 23:24
Medlem

Citat:
Ronja nekades jobb på grund av sina läppar – nu talar städföretagets ägare ut: ”Jag kom till en gräns”
Ronja Jakobsson nekades städjobb på grund av sina läppar. Nu väljer Yvonne Fager, som äger hemserviceföretaget, att ge sin bild av vad hon anser är överdriven skönhetsfixering.
– Det här har gått överstyr, säger hon.

För en vecka sedan kunde NA berätta om Ronja Jakobsson som hade sökt jobb på Fagers hemservice i Örebro. Ronja hade gjort en läppförstoring och det syntes tydligt på bilden hon skickade med i ansökan. Men istället för att bara få ett “tack för visat intresse” så skrev Yvonne Fager i ett mejlsvar att hennes erfarenhet är att en person som förstorat läpparna inte har någon arbetsmoral och inte tar jobbet på allvar.

Det här reagerade Ronja Jakobsson starkt på. Hon lade ut mejlkonversationen på sin Facebook. Sedan skrev NA om det och en rad andra tidningar.

Då ville Yvonne Fager inte ge någon kommentar till media. Men nu har hon tagit kontakt med NA för att ge sin version.

– Vi har fått väldigt mycket hatmejl. Jag vill inte i ordalag återge vad de skriver då de använder väldigt hemska uttryck. Men det finns också oerhört många som är positiva. De menar att det är på tiden att det äntligen är någon som vågar säga ifrån.

Men varför uttryckte du dig så hårt mot Ronja? Kunde du inte bara ha svarat “tack, men nej tack”?

– Jag vet inte hur jag skulle kunnat säga det snällt.

Ändå var du tvungen?

– Ja, jag kom till en gräns. Det är ju så synd. De här tjejerna är ju så söta ändå, och så gör de det här med sina läppar. De blir ju inte snyggare precis.

– Det har inget med Ronja som person att göra. Det hade kunnat vara vem som helst. Det blev helt enkelt för mycket.

Yvonne Fager berättar att hennes företag finns på Arbetsförmedlingens hemsida. De söker arbetskraft och får många svar. Alla måste skicka med en bild.

– Väldigt många tjejer har gjort läppförstoringar och läpparna är det enda man ser. Det har gått över styr. Det är så mycket utseendefixering. Till slut var jag bara tvungen att säga som det är.

Men har man verkligen sämre arbetsmoral om man gjort en läppförstoring?

– Ja, det är i alla fall vår erfarenhet. Vi har haft personal som haft förstorade läppar och det har inte gått bra. De lägger så mycket fokus på sitt utseende att det går ut över arbetet och kan skicka sms på morgonen att de inte kan jobba. Eller så kommer de på att “det här är inte min grej” efter bara några få städpass.

Är du lika mycket emot läppförstoringar som ansiktstatueringar och piercing?

– Ja, vi vill inte skicka någon till våra kunder som är utspökad, det inger inget förtroende och blir därmed inget bra ansikte utåt. Det gäller också alldeles för djupa urringningar.

Yvonne Fager menar att någon behöver sätta ner foten och säga som det är, att ingreppen gör att personen i fråga får det svårare att få ett jobb. Och hon hoppas att det här kan starta en debatt som gör att unga tjejer slutar göra ingrepp på sin kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in