2021-06-24, 09:55
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Njae, jag menar precis det som jag skrev, att PK i tråden har skrivit att han såg PU gå i riktning mot Trädgårdsskolans parkering efter det att Stadt hade stängt, när PK satt i stadsparken med sina polare. Jag har för mig att PK menade att PU gick utmed Nygatan mot Trädgårdsskolans parkering. Men om PU skulle ha gått mot Trädgårdsskolans parkering via torget, öppnar ju helt andra möjligheter upp sig. Marieholmsbron är då inte långt borta.

Jag kan inte hitta något belägg för att PeKr sett PU på stan efter Stadt, men väl ett belägg för att han inte sett PU efter Stadt. Citat 1 nedan. Nu hävdade jag själv häromdagen att PeKr visst sett PU efter Stadt, men det var en misstolkning av Citat 2 nedan. Jag tror dessvärre att du kan ha gjort samma misstag. Om du har rätt, hur kommer det sig då att PeKr så tydligt säger att han inte sett PU på stan (av sammanhanget framgår att han menar efter Stadt).

Citat 1, min fetning
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Du vill göra gällande att vi umgicks, Ja fram till denna dag. JA. sen sporadiskt men det var inte som förr, jag vet, du vet , att det låg något i luften efter det här, Sen en sak, vart tog du vägen efter statt. du stod alltid och kollade in brudar. hängde med mig. vi satt ju i statts parken. alla dina vänner. eller många av dom. Jag såg inte dig på stan. tror ingen annan gjorde det heller. Man ser från statts parken in till torget. det är max 75 meter dit.
vet du om du ville åka med oss ner till stan med TA. Eller tog ni din bil ner??

Citat 2
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
JA GODMORGON A.L och du kom precis när vi skulle åka. Fredr....on skjutsade oss. Vi ville inte ha A.l med oss i bilen så vi gjorde så det inte såg ut som att ni skulle få plats, då diskuterade ni om att ta din bil. Kommer du ihåg. ??? Vem körde bilen av er, var det inte du, var ställde du bilen, Du kom ju till oss i kön från trädgårdsskolans håll. kommer du inte ihåg det heller. Fan vad packad du måste varit. En sak är fantastisk med dig, Det är att du minns allt utom dom viktigaste partierna i en brottsutredning, nämligen hur du tog dig ner. Viktigt, för den kan du ha använt till att plocka upp helena med efter statt. Eller har jag fel, du kommer ju inte ihåg, så det kan ju ha varit så. Sen minns du inget efter statt stängdes fram till taxi resan. Kan det ha varit så att du tog henne och frågade om hon ville ha skjuts, sen ville mer än hon ville. ?? sen gick allt snett, sen parkerade du bilen med henne i , tog dig ner till stan och helt PLÖTSLIGT SÅ MINNS DU IGEN Du kan inte säga att jag har fel. För du minns ju inte Kanske den stora lögnaren peter har rätt. Rätt har jag när det gäller ALIBI SOM DU VILLE HA..Men jag kan alltid tala med A.l, ser ju honom ibland. Tror att om ni tog bilen ner så kommer det komma fram, Tro mig. Framtiden får utvisa. Konstiga är att ingen har sett dig storvuxna karl på stan vid den tidpunkten som är känsligast.
Citera
2021-06-24, 14:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ganska bra inlägg från 2012...finns mkt bra som sagt!

Jag skrev tydligen detta inlägg 2012, och jag står för dessa tankar än i dag.

OM PU skulle vara Helenas baneman, och han delade taxi med JJ (?) samt att han gjort Helena något fatalt innan taxifärden (efter taxifärden kan han ju inte ha gjort det) till PK, så borde han ha haft märken efter detta redan då. Hade han inte spår efter "strid", och han hade det när han kom upp till PK:s lägenhet, så borde han ha ådragit sig dessa mellan taxifärdens slut och när han steg in i PK:s lägenhet. Detta, tillsammans med JJ:s vittnesmål och om detta är/var sant, kanske har gjort att polisen inte (?) har honom som misstänkt. Om taxifärden/vittnesmålet stämmer, så får jag inte riktigt ihop när PU skulle ha kunnat utföra denna (miss-)gärning.

PK säger sig ha befunnit sig i Stadsparken efter Stadt, och påstår sig också ha blivit hemskjutsad av polis någon gång under natten. Att gå ut offentligt med den senare uppgiften hade varit väldigt dumt, då polisen säkert läser här och skulle ha kunnat dementera denna uppgift. Därför tror jag på detta uttalande.
Citera
2021-06-24, 15:23
Medlem
Verkar sannolikt att P.K var i Stadsparken..en kamrat till mig var oxå där!
Vad beträffar taxiresan (P.U samt tjej/tjejer jag ej är bekant med, troligen ska tilläggas) kanske den ej ens ägt rum. Detta är en efterkonstruktion som P.U iscensatt för att dölja andra aktiviteter!
Hon J.J bör korsförhöras ordentligt🤔
Citera
2021-06-24, 16:52
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Verkar sannolikt att P.K var i Stadsparken..en kamrat till mig var oxå där!
Vad beträffar taxiresan (P.U samt tjej/tjejer jag ej är bekant med, troligen ska tilläggas) kanske den ej ens ägt rum. Detta är en efterkonstruktion som P.U iscensatt för att dölja andra aktiviteter!
Hon J.J bör korsförhöras ordentligt🤔

Sannolikt var P.U där.
Taxiresan är ett mysterium men det är ju hela historien. Den enda som verkar ha svar men vill vara hemlig är ugglan.
Citera
2021-06-24, 17:01
Medlem
P.U var inte i parken...däremot P.K med flera+en akustisk gitarr🤓
Citera
2021-06-24, 17:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
... I många MÅNGA år så har det rådit en tystnadskultur om Helenafallet. Ingen vill tala. Polisen har bett folk vara tysta.

1. Det har vi förstått. I privatsamhället.
2. Vad menar du med polisens agerande?

Läste även ditt andra inlägg med viss behållning.
Citera
2021-06-24, 17:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Igår postade jag inlägget nedan, men jag blev en aning förvånad när ingen hakade på. Tråden har funnits sedan 2007, och fram till 2012 - när bataljen mellan PK och PU rasade i tråden - hade det gått bara fem år. PK hävdar alltså att polisen hade sagt till honom att de har två misstänkta som PK menade har figurerat i den här tråden "genom åren" (alltså bara fem år). Är det någon eller några av er andra som med ledning av detta kan tänkas ha en åsikt om vilka två personer som avses? Konstigt att tråden mer eller mindre stannade av efter detta.

I dag, år 2021, vet vi att polisen hade MMPG som misstänkt år 2012 (men höll det för sig själva). Vi vet också att Leif GW inte har/hade MMPG som misstänkt. Polisens och GW:s syn på gm sammanfaller inte. MMPG:s namn hade år 2012 - vad vi vet - inte nämnts i tråden.

Kan det vara så att PK talat/fått uppgiften om de två misstänkta männen av en enskild polis, som talade utifrån egen åsikt/tro? Jag har själv fått uppgiften om två gm från en polis (med en källa som "mellanhand"). Jag har nämnt detta tidigare. Den polisen skulle ha varit nära pensionsåldern, enligt källan, och det var den polisens personliga åsikt. Källan hade träffat denne polis genom sitt jobb, och de hade kommit att tala om fallet. Och - eftersom frågan kommer att komma - om jag inte missminner mig helt, så hade denne polisman PU och BW som "sina" gm. (Tror dock inte att det var de två tillsammans, utan dessa två enskilt, som han trodde två.) Dessa två hade nämnts i tråden. Kan det ha varit så även för PK, att han fick en enskild polismans åsikt och inte en syn gemensam för polisen generellt?

Jag tror inte att polisens åsikt om gm nödvändigtvis behöver sammanfalla med Leif GW:s två män.
Citera
2021-06-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
I dag, år 2021, vet vi att polisen hade MMPG som misstänkt år 2012 (men höll det för sig själva). Vi vet också att Leif GW inte har/hade MMPG som misstänkt. Polisens och GW:s syn på gm sammanfaller inte. MMPG:s namn hade år 2012 - vad vi vet - inte nämnts i tråden.

Kan det vara så att PK talat/fått uppgiften om de två misstänkta männen av en enskild polis, som talade utifrån egen åsikt/tro? Jag har själv fått uppgiften om två gm från en polis (med en källa som "mellanhand"). Jag har nämnt detta tidigare. Den polisen skulle ha varit nära pensionsåldern, enligt källan, och det var den polisens personliga åsikt. Källan hade träffat denne polis genom sitt jobb, och de hade kommit att tala om fallet. Och - eftersom frågan kommer att komma - om jag inte missminner mig helt, så hade denne polisman PU och BW som "sina" gm. (Tror dock inte att det var de två tillsammans, utan dessa två enskilt, som han trodde två.) Dessa två hade nämnts i tråden. Kan det ha varit så även för PK, att han fick en enskild polismans åsikt och inte en syn gemensam för polisen generellt?

Jag tror inte att polisens åsikt om gm nödvändigtvis behöver sammanfalla med Leif GW:s två män.
Kan du fötydliga vad du menar? Dessa två som olika alternativ till ensamma gärningsmän? En av dem tillsammans med okänd med- gm, för inte kan väl båda två samtidigt vara gm var för sig
Citera
2021-06-24, 18:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kan känna att man blir lite Bing bong av detta.
I många MÅNGA år så har det rådit en tystnadskultur om Helenafallet. Ingen vill tala. Polisen har bett folk vara tysta.
Kräm@er är en reko kille som kommer in och bryter den tystnaden och kastar sken av misstanke emot sin ovän, tidigare nära vän, Pe@r Ullber@g.
Schysst att han vill hjälpa till kan tyckas men det är lite märkligt tycker jag.
Kräme@r är ingen duvunge och vet att man inte pratar bredvid mun men väljer att göra det av någon anledning.
Märkligare är att polisen skulle gett honom information när det är han som är ditkallad för att ge dem information och när de satt munkavle på alla som vet något. Hur rimmar detta. DE snackar och tror att stans största rötägg ska tiga? Nog för att de skött utredningen piss men är de verkligen så jävla dumma med?
Eller är det så att vi ska vara dumma nog att inte ifrågasätta detta?
I allt Kräme@r säger så tänker jag "Vad har han att vinna på att säga det?" eftersom han är den personen som inte gör osjälvisk saker utan slugt likt räven behöver en egen vinst av det hela.
Det är iallafall min åsikt om honom.
Polisen visste redan då mycket väl vem Kräme@r var, varför i helvete skulle de sladdar till honom?
Den frågeställningen, kommer inte den till dig herr Uggla?

Tro mig, jag tänker mycket om just detta. Men det kan ju faktiskt vara så att PK är besviken på polisen som i hans tycke inte gjorde tillräckligt och därför lade han ut sitt "vittnesmål" här i tråden?
Citera
2021-06-24, 18:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
En hyvens kille men en räv och en egennyttig sådan ...

Hur länge dröjde det efter Helenas försvinnande innan de,.Peter och Per, bröt upp som vänner? Var det samma vecka, två år senare eller vad?

Enligt PK hände det i praktiken direkt efter det att Helena försvann. Läs PK:s inlägg från sidan 437 och fram till kanske 470, så hittar du svar. PK menar att PU drog sig undan, stängde in sig och så vidare.
Citera
2021-06-24, 18:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det har andra säkert koll på men inte jag. Mitt minne är skit där MEN de var oskiljaktiga de där två innan uppbrottet kom.
Jag är väldigt nyfiken på varför de bröt med varandra.
Jag var ironisk när jag skriver hyvens kille alltså. Inte så man minns bilden av honom utan raka motsatsen. Han vill ge sken av sig som en och det verkar som om en del köpte hans hemmasnickrade bild av sig själv här på FB.
Någon som kände honom och har en annan bild här kanske?
Någon som har en susning om vad som gick snett dem emellan? Och då när?

Som alltid när dessa två herrar kommer på tal så fastnar man vid dem känns det som.
Personligen tycker jag som sagt att båda två är rötägg. Störst rötägg är Kräm@er enligt min åsikt då han var den av dem två som var den dominanta. De var som stor och lillebror.
Däremot så tror jag att deras osämja är en anledning till att Kräme@r tar tillfället i akt att göra livet svårt för Ullber@g. Hömndlystnen.
Han känner sig trygg i det och därmed tror jag han är oskyldig. Han känner sig trygg i att Ullber@g inte minns vad han gjorde den kvällen men jag tror inte att det har någonting med Helena att göra utan snarare att Kräme@r vill Ullber@g illa. Ullber@g i sin tur är dum, rent ut sagt, och vågar inte stå upp emot Kräme@r. (inte många gjorde det)

Men det är min åsikt alltså. Om dessa gubbar. Tycker att de tagit för stor plats.
Snuten skulle ALDRIG anförtro någon av dem något och OM de bar skuld så hade de vetat och som ni ser i uttalanden i tråden så hade de lätt kållrat bort Ullber@g i förhör. Vill tro att snuten är duktigare på det än Kräme@r trots allt.

GM i detta står troligtvis Helena nära. Dessa herrar stod inte i hennes närhet och skulle inte attrahera henne. Ytterligare en personlig åsikt. Dessa gubbar drog till sig tjejer från en lägre klass än den Helena rörde sig i om man säger så, bråten/lockerudklass och liknande.

Kan du utveckla det som intresserar dig med dem @ugglan ?

Min fetning under "Visa mer": Du pratar om gärningsmannen, men jag pratar om minst två, kanske tre personer! En person nära Helena är sannolikt inblandad, men det finns högst troligt en eller två personer till som var med när katastrofen inträffade. Vi måste hålla isär gärningsman och inblandade!
Citera
2021-06-24, 18:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag skrev tydligen detta inlägg 2012, och jag står för dessa tankar än i dag.

OM PU skulle vara Helenas baneman, och han delade taxi med JJ (?) samt att han gjort Helena något fatalt innan taxifärden (efter taxifärden kan han ju inte ha gjort det) till PK, så borde han ha haft märken efter detta redan då. Hade han inte spår efter "strid", och han hade det när han kom upp till PK:s lägenhet, så borde han ha ådragit sig dessa mellan taxifärdens slut och när han steg in i PK:s lägenhet. Detta, tillsammans med JJ:s vittnesmål och om detta är/var sant, kanske har gjort att polisen inte (?) har honom som misstänkt. Om taxifärden/vittnesmålet stämmer, så får jag inte riktigt ihop när PU skulle ha kunnat utföra denna (miss-)gärning.

PK säger sig ha befunnit sig i Stadsparken efter Stadt, och påstår sig också ha blivit hemskjutsad av polis någon gång under natten. Att gå ut offentligt med den senare uppgiften hade varit väldigt dumt, då polisen säkert läser här och skulle ha kunnat dementera denna uppgift. Därför tror jag på detta uttalande.

Men kom ihåg att vi har bara PU:s egen uppgift om den där taxiresan. Det är inte så fett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in