2012-05-11, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
-Anledningen var att jag hade min son där och jag fick/hade jobb där...
-Har jag varit så söndertrasad som anges, skulle nog min nära omgivning påminnt mig om det..sen borde jag kanske minnas om min läpp var så sprucken, så den inte var läkt ens efter 2 veckor...Kanske var full i tre veckor, vem vet??
- Jag har svarat på de frågor som ställts. Inget mer än så.
-So mtidigare sagts, vet ej...
Tack då vet jag.
I mina ögon döljer du något som du inte vill ska komma fram här, eller så sitter du och driver med oss.

För mig är frågan Var befann du dig mellan kl 03:00 14 juni till 21 juni 1992 och vad gjorde du.
Tror att vi får ta reda på i vilket område du rörde dig normalt, Jag tror att vi finner många svar där.
Citera
2012-05-11, 09:16
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Nej . det handlade då mer om vad jag gjorde, Man kände nog att man ville tala med PU först innan för att ta reda på vad han ville då han kom upp. Sen trodde man inte att hon var mördad. eller så blundade man för dom tankarna. Tragiskt att man inte var mer på när det gällde det här. Där är jag självkritisk ska du veta. men tog mitt förnuft till fånga några år senare.

En stilla undran varför vänta i 20 år för att sedan gå ut på FB och inte kontakta media före med dessa uppgifter.
Citera
2012-05-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
atervandsgrand4

Hej.

Bara Lite nyfiken på vad som hände på statt när du hälsade på Helena.
När du hälsade på helena i baren på statt (uppgifter från dig inlägg). var det bara en tjohej hälsning! - eller stod du bredvid eller satt intill hon vid baren under en stund och bara just "minglade för en kort stund?".
Kommer du ihåg hur hon var klädd? Vad hade hon på sig?
Något som killar annars tittar efter när de är salongsberusat är utmanande detaljer på tjejer som kjol,tajta brallor, uringat och hur bena ser ut med skor ex. kanske sexiga sådan med extrem vass , hög spetsig, smal decimeter klack som ex..?
Kan Du ex. minnas något av ovanstående om klädsel och utstyrsel och om hur skorna kan ha sett/ såg ut på helena såfall?
Eller kan din kompis komma ihåg? har för mig du nämnt någon kille tidigare på tråden du kan ha umgåtts med, vem det nu var såfall? jag har inte minnet nu ,kanske du kan verifera för oss på tråden vem det var på statt du gled runt med såfall?. för du var väl inte själv på statt och festade? Har jag fel i det?.

Kan man få någon klarhet i ovanstående inlägg så är jag tacksam.

Annat fall så tycker jag du är rejält duktig som svarar på frågor efter omständigheterna och det tycker jag du ska ha eloge för.

Tack! Till att börja med vill jag återigen stark ifrågasätta ditt sätt,som jag tidigare nämt till dig och något du inte förklarat eller mött upp...

Ändå väljer jag att besvara dina frågor..

Ja det var en hälsning, morsning på avstånd...iförbifarten...

Som tidigare sagts har jag inte något minne hur hon var klädd eller någon utstyrsel, utan endast hälsning i förbifart..

Det är fler som inte minns då??? Har för mig du frågat detta eller....och nu har det inte gått 20 år ens...kolla i dina svar får du se....
Citera
2012-05-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockerud
Tack då vet jag.
I mina ögon döljer du något som du inte vill ska komma fram här, eller så sitter du och driver med oss.

För mig är frågan Var befann du dig mellan kl 03:00 14 juni till 21 juni 1992 och vad gjorde du.
Tror att vi får ta reda på i vilket område du rörde dig normalt, Jag tror att vi finner många svar där.

Ja, du Lockerud, vem driver med vem, det kan man fråga sig.....

Vilket område jag rörde mig i normalt???

Har levt familjeliv på helger, jobbat på veckor, sen har jag tillbringat väldigt mycket tid på Gym....
Citera
2012-05-11, 10:44
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ja, du Lockerud, vem driver med vem, det kan man fråga sig.....

Vilket område jag rörde mig i normalt???

Har levt familjeliv på helger, jobbat på veckor, sen har jag tillbringat väldigt mycket tid på Gym....
.
Hade du andra fritidsintressen på den tiden förutom att du gick på gym?
T ex segling, motorsport, vattenskidåkning, bollsporter?
Har du ägt djur, hund t ex?
.
Citera
2012-05-11, 10:52
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag ska svara på frågor, men här kommer en sak som pu inte kommer vilja kännas vid. Han säger att han inte hade några speciella tankar om Helena.. Det hade du visst det. Jag minns klart och tydligt när vi åkte från ekudden en gång i din bil och vi såg Helena, detta var efter vi hade varit och badat under dagtid. Hon går ute på ängarna med sin vita hund. Det fanns väl inte många som missade den vita hunden och när dom gick på Gamla ekudden. DÅ SA DU PU, VILKEN SNYGG TJEJ. HENNE SKULLE MAN HA.. JAG SA DÅ . INTE EN CHANS ATT DU FÅR HENNE . HON ÄR ALLDELES FÖR ORDENTLIG FÖR DIG, OCH JAG SA ATT JAG TRODDE ATT HON VAR KRISTEN. OCH DÅ ÄR MAN I REGEL ORDENTLIG. SÅ GLÖM DET SA JAG. SÅ NOG HAR DU ALLT PÅPEKAT HELENA. VARFÖR JAG INTE SAGT DET TIDIGARE. JA, DU . JAG HAR SAGT TILL DIG ATT DIG GER JAG INTE ALLT PÅ EN GÅNG.. OCH EN SAK TILL . TALADE MED EN GEMENSAM VÄN IGÅR. HAN KOMMER GÅ IN IDAG OCH SE VAD VI SKRIVIT, SEN ÄR DET BARA ATT HOPPAS ATT HAN HAR NÅGOT ATT TILLFÖRA. HAN SKA ÄVEN KONTAKTA EN ANNAN INTRESSANT HERRE SOM VAR MED NÄR TIDEN BEGAV SIG. FÅR SE OM DET LEDER NÅGON VART.Sen förstår jag inte varför du är så aggresiv för att man ställer frågor till dig. Dina påhopp på lockerud, du vill ju själv reda upp saker, då så, vad är problemet. ditt problem är att du inte minns något. OCH DET ÄR ETT FETT PROBLEM.
Citera
2012-05-11, 10:57
Medlem
rednecksvedalas avatar
När det gäller ditt x, så har jag varit uppe och ringt på och frågat efter dig.Det var heller ingen som vågade gå upp i början. man var osäker på vad du hade haft för dig. Ditt x har kommit hem till oss däremot som du kanske minns. men då hade hon solglasögon på sig. det var inte soligt ute kan jag poängtera.. nej jag ringde inte ditt jobb
Citera
2012-05-11, 11:03
Medlem
rednecksvedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
En stilla undran varför vänta i 20 år för att sedan gå ut på FB och inte kontakta media före med dessa uppgifter.

Jag väntade inte i 20 år.. Jag gav polisen denna info 96/97. . Det är väl ändå dom som ska göra jobbet .
Att jag hittade mig själv här på detta forum gjorde att jag berättade vad jag visste. Till allmänheten då alltså. Det måste jag ju för att ge en helhets bild av det hela. Sen tycker jag att det var inte en dag försent . Sen är det ju så att när man gett sin version till polisen så vill dom inte att man springer ut till allmänhet och Media med sina uppgifter. Men åren går och inte något händer, då gör jag så här..
Citera
2012-05-11, 11:08
Medlem
rednecksvedalas avatar
PU, du kommer ju själv ihåg en massa saker som du skickade till mig iett PM. du sa ju att det fanns så många andra gånger som vi hade umgåtts, att skriva upp, du angav 2. Innan har vi jämt hängt ihop. kan du inte skriva upp några gånger det halvåret efter helena försvann som vi gjorde något
Citera
2012-05-11, 11:13
Medlem
rednecksvedalas avatar
Med tanke på att du var så full:så teoretiskt skulle du kunnat ta bilen ner till statt och ställt bilen vid ex trädgårdskolan , åkt hemmåt . sett helena . frågat henne om hon ville ha skjuts. eller???
Citera
2012-05-11, 11:22
Medlem
rednecksvedalas avatar
Du vill göra gällande att vi umgicks, Ja fram till denna dag. JA. sen sporadiskt men det var inte som förr, jag vet, du vet , att det låg något i luften efter det här, Sen en sak, vart tog du vägen efter statt. du stod alltid och kollade in brudar. hängde med mig. vi satt ju i statts parken. alla dina vänner. eller många av dom. Jag såg inte dig på stan. tror ingen annan gjorde det heller. Man ser från statts parken in till torget. det är max 75 meter dit.
vet du om du ville åka med oss ner till stan med TA. Eller tog ni din bil ner??
Citera
2012-05-11, 11:34
Medlem
sebazalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Du vill göra gällande att vi umgicks, Ja fram till denna dag. JA. sen sporadiskt men det var inte som förr, jag vet, du vet , att det låg något i luften efter det här, Sen en sak, vart tog du vägen efter statt. du stod alltid och kollade in brudar. hängde med mig. vi satt ju i statts parken. alla dina vänner. eller många av dom. Jag såg inte dig på stan. tror ingen annan gjorde det heller. Man ser från statts parken in till torget. det är max 75 meter dit.
vet du om du ville åka med oss ner till stan med TA. Eller tog ni din bil ner??

Vad gjorde din sambo denna kväll/natt? var hon också ute på statt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in