2021-06-24, 05:38
Medlem
Har nu gått 5 månader sedan jag blev fullt vaccinerad. Fick moderna. Mår hur bra som hellst. Många idioter på detta forum som sa att jag skulle dö inom 2 månader.

Inga biverkningar alls.
2021-06-24, 08:01
Medlem
Pfizer igår, dos 1. Trött på kvällen (haha) . Kanske lite huvudvärk, tog en alvedon. Inga problem.

Idag: Ömt i min högra arm, där jag fick sticket. Tog en ny alvedon. Bör vara slut med biverkningar nu.

Äntligen vaccinerad!
2021-06-24, 09:26
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Ganska vanligt, med alla vaccin.

Jasså? jag har väl tagit 10 olika vaccin åtminstone, och aldrig fått mer än ont vid injektionsstället.

Att det skulle gälla alla vaccin är således lögn. Det är specifikt för det här.
2021-06-24, 09:35
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Tråkigt men det spelar egentligen ingen roll eftersom "vaccin"tillverkarna är helt friskrivna från ansvar.

BTW, hur många nya "läkemedel" tvingas mor äta nu?

Nej, vaccintillverkarna är INTE friskrivna från ansvar.
Du blandar ihop EU och USA.
2021-06-24, 09:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Nu ser du! Eller inte? Nu är de flesta tillräckligt chippade med mobiltelefoner, men i framtiden kommer alla bli fullständigt chippade med riktiga chippar, som man inte kan "låta ligga hemma när man går ut". Vi har blivit så beroende av den digitala skiten, att de som styr skiten, de blir, sakta men säkert, härskare med absolut makt. Glöm demokrati, frihet osv...

Edit:

Kolla detta. En liten glimt av framtiden

https://urplay.se/program/216049-var-digitala-planet-livet-med-skarmarna
Ja, nog är vi beroende av tekniken och "den digitala skiten", det kommer vi sannolikt att förbli. Vad man får se upp med är ju hur detta utvecklas.

Tiden framför skärmen är för mig säkert 10 timmar per dag under vardagar och det är egentligen helt galet, men jag får inte tag på nya färgband till mina skrivmaskiner och jag har inte någon större tilltro till Postnord och allt ska gå så fort nu för tiden så.... Ja. Vi är svårt beroende av allt digitalt.
2021-06-24, 09:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Såklart, allt jag jämför kommer att vara fel för dig.

Jag jämför influensa med covid så visst är det äpplen och päron vilket är själva poängen.
Jag frågade inte vad du jämförde, jag frågade efter konstaterade biverkningar från vaccinen.
2021-06-24, 09:59
Medlem
HighwayDelights avatar
Fick andra sprutan igår. Denna gjorde ont, sköterskan sa något om tjockare kanyler.
Lite öm i armen vid lyft.
Första sprutan gav inga biverkningar alls.

Pfizer.
2021-06-24, 11:52
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag frågade inte vad du jämförde, jag frågade efter konstaterade biverkningar från vaccinen.

Vi måste väl ändå utgå ifrån de siffror som vi har att tillgå från exempelvis läkemedeksverket osv?

Även om inte alla rapporterade corona-vaccinbiverkningar är konstaterade så är det en helt ofantligt större siffra än för vanligt influensavaccin.

Håller du inte med om det?

Det känns som att du bara försöker klyva hårstrån för att du helt enkelt inte vill acceptera att det kan vara så som jag skriver.
2021-06-24, 11:55
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jasså? jag har väl tagit 10 olika vaccin åtminstone, och aldrig fått mer än ont vid injektionsstället.

Att det skulle gälla alla vaccin är således lögn. Det är specifikt för det här.

Ja, nu menade jag att det inte är ovanligt med biverkningar vid vaccinering... En av uppräknade, eller alla.

Lögn!?

Som om jag hade en agenda... förutom att utbilda och lugna alla skräckslagna och paranoida foliehattar?
2021-06-24, 12:19
Medlem
Viktigt. Ni som upplevt biverkningar.
Gå in och skriv in dom på läkemedelsverket.

Även om det är vanligt huvidvärk, ont i armen så skriv in det.

Man kunde välja o klicka i vilken dos och barchnummer
om ni har kvar det kortet
2021-06-24, 13:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vi måste väl ändå utgå ifrån de siffror som vi har att tillgå från exempelvis läkemedeksverket osv?

Även om inte alla rapporterade corona-vaccinbiverkningar är konstaterade så är det en helt ofantligt större siffra än för vanligt influensavaccin.

Håller du inte med om det?

Det känns som att du bara försöker klyva hårstrån för att du helt enkelt inte vill acceptera att det kan vara så som jag skriver.
Japp, det håller jag med om, men att blanda siffror från USA med svenska siffror är väl inte helt optimalt. Hittar inga siffror över biverkningar från säsongsinfluensavaccin för Sverige dock.

Rapporterna om biverkningar för C19-vaccinen förefaller inte ha många (inte ens några) riktigt allvarliga biverkningar, men jag letar kanske på fel sätt. De är många rapporter, men över sex och en halv miljon doser och knappt fyrtiofemtusen rapporterade biverkningar. De biverkningar man rapporterar är huvudvärk, feber, trötthet, frossa, muskelvärk och sjukdomskänsla primärt. Ingen av dessa är ju en allvarlig biverkning och gör över inom 48 timmar. Samma effekt får man av influensavaccin och andra vanliga vaccin.

Har du hittat statistik för antalet rapporterade biverkningar för influensavaccinen så får du gärna dela med dig.
2021-06-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gertvillbada
Viktigt. Ni som upplevt biverkningar.
Gå in och skriv in dom på läkemedelsverket.

Även om det är vanligt huvidvärk, ont i armen så skriv in det.

Man kunde välja o klicka i vilken dos och barchnummer
om ni har kvar det kortet

japp extremt viktigt för att kunna göra ett så säkert och effektivt vaccin till de som avvaktar och inte vill vara dela av de pågående studierna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in