Citat:
Ursprungligen postat av
bottenslam
Med globalism menas idén eller övertygelsen om att ekonomin måste vara fri och öppen över de nationella landsgränserna[1]. I bredare mening används globalism som en samlande benämning på idéströmningar som betonar vikten och behovet av olika system med omfattning utöver det nationella[2].
Enligt wikipedias definition så är ju det exakt vad globalism handlar om, att planera din och min framtid. Hur homogen gruppen är spelar ju ingen roll.
Om gruppen är homogen underlättar det en strävan efter ett gemensamt mål, annars blir det väsentligt mycket svårare och alla har olika uppfattningar, även "globalister".
Citat:
I en värld där svält och fattigdom minskar samtidigt som befolkningen växer, så anser du att man måste minska befolkningen? Vad är det för ondska? Vilka är det du anser inte har rätt att leva?
Har jag uttryckt mig så att du uppfattar det som att en minskning av folkmängden skulle innebära att man på något sätt avslutar levande människors liv i förtid så har jag uttryckt mig dåligt. Jag menar att genom minskat barnafödande så kommer befolkningen att minska. Det är eftersträvansvärt då vi förstår vår planet genom ständigt ökande konsumtion.
Citat:
Att du kallar ditt onlyfans med tre prenumeranter ett ”företag” är ju ditt problem. Att tre gubbar kollar på dig när du runkar ger nog inte så stort tillskott i statskassan som du fått för dig.
De enda som ser mig runka är de som går på samma swingersklubbar som jag och min kvinna och där filmas det inget så om du vill se det får du ta med dig din kvinna, som säkert skulle uppskatta det, till en träff framöver!
I övrigt betalar jag och mitt företag miljoner årligen i skatter och nej, vi sitter inte alla framför kameror och onanerar. :-)
Citat:
Nu tror jag inte att det är något chip i vaccinen, men Bill Gates föreslog ju just det, att vaccin skulle ges samtidigt som man ”chippade” patienten. Tekniken finns redan. Så det är ju inte konstigt om folk får idéer om det.
MIT researchers have now developed a novel way to record a patient’s vaccination history: storing the data in a pattern of dye, invisible to the naked eye, that is delivered under the skin at the same time as the vaccine.
https://news.mit.edu/2019/storing-vaccine-history-skin-1218
Bara för att det är tekniskt möjligt betyder det ju inte att det kommer att användas... Men visst är utvecklingen av ny teknik ibland rätt så skrämmande.