[quote=pajas357|76321634]Med tanke på vad som kommit fram om YF så tvivlar jag på din bild av henne.
Och du tror naturligtvis på allt som skrivits. Men det spelar ju faktiskt ingen roll om du tvivlar på min bild av henne, då jag känner personen ifråga och du gör det inte, så min bild av henne borde ju rimligen vara mer rättvis än din.
Och även att hon struntar i att betala sjuklön till sina anställda.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/inget-kontrakt-och-ingen-sjuklon-for-anstalld-pa-assistansbolag
Den där historien handlar om en anställd som misskötte sitt jobb. Hon kunde inte städa, hon tog med sig sina hundar hem till kunder hon skulle städa hos, och en gång lämnade hon en kund med all tvätt för att hon skulle till frissan. Och så när hon fick kritik för dessa saker så blev hon upprörd, gick till Tvärsnytt och hittade på en massa skit. Kan tillägga att hon var hemma mer än hon jobbade så det blev i stort sett ingen sjukpenning kvar att betala ut i slutändan, då den inarbetade lönen var nästintill obefintlig. Hon hoppades väl på någon typ av skadestånd, vilket naturligtvis uteblev.
Så nu vet du hur det egentligen låg till, om du nu bryr dig.