2021-06-23, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Vad baserar du det på, att de flesta arbetsgivare drar sig för att anställa människor med fillers? Har du gjort någon slags oberoende studie i ämnet eller?

Läs tråden hör enbart. 90 procent av inläggen visar sin förståelse för arbetsgivaren här. Det rör sig om 1000 inlägg.

Dessutom är det väl sunt förnuft. Som anställd ska du se representabel ut. Dvs hela kläder, helst inga synliga tatueringar, inga piercingar i näsan. Detta gällde när jag gick i småskolan och det gäller nu med.
Du får tro vad du vill, men sånt här ger inte förtroende. Du kan förneka sanningen för dig själv men det hjälper dig icke
Citera
2021-06-23, 21:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Läs tråden hör enbart. 90 procent av inläggen visar sin förståelse för arbetsgivaren här. Det rör sig om 1000 inlägg.

Dessutom är det väl sunt förnuft. Som anställd ska du se representabel ut. Dvs hela kläder, helst inga synliga tatueringar, inga piercingar i näsan. Detta gällde när jag gick i småskolan och det gäller nu med.
Du får tro vad du vill, men sånt här ger inte förtroende. Du kan förneka sanningen för dig själv men det hjälper dig icke

De flesta människor är idioter så din "2 miljarder flugor kan inte ha fel - ät skit!" teori stämmer inte. Ronja har knappt märkbart och blygsamt förstorade fillers och det är enbart för att ägaren av företaget är en bitter gammal surkärring (dessutom dömd för våldsbrott!) som det här fick uppmärksamhet.
Hur korkad är man som arbetsgivare när man anger det som anledning i skrift?
För en seriös arbetsgivare finns det inget som hindrar dem från att anställa Ronja utifrån ett etiskt perspektiv.
Citera
2021-06-23, 21:45
Medlem
[quote=pajas357|76321634]Med tanke på vad som kommit fram om YF så tvivlar jag på din bild av henne.

Och du tror naturligtvis på allt som skrivits. Men det spelar ju faktiskt ingen roll om du tvivlar på min bild av henne, då jag känner personen ifråga och du gör det inte, så min bild av henne borde ju rimligen vara mer rättvis än din.

Och även att hon struntar i att betala sjuklön till sina anställda.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/inget-kontrakt-och-ingen-sjuklon-for-anstalld-pa-assistansbolag

Den där historien handlar om en anställd som misskötte sitt jobb. Hon kunde inte städa, hon tog med sig sina hundar hem till kunder hon skulle städa hos, och en gång lämnade hon en kund med all tvätt för att hon skulle till frissan. Och så när hon fick kritik för dessa saker så blev hon upprörd, gick till Tvärsnytt och hittade på en massa skit. Kan tillägga att hon var hemma mer än hon jobbade så det blev i stort sett ingen sjukpenning kvar att betala ut i slutändan, då den inarbetade lönen var nästintill obefintlig. Hon hoppades väl på någon typ av skadestånd, vilket naturligtvis uteblev.

Så nu vet du hur det egentligen låg till, om du nu bryr dig.
Citera
2021-06-23, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
De flesta människor är idioter så din "2 miljarder flugor kan inte ha fel - ät skit!" teori stämmer inte. Ronja har knappt märkbart och blygsamt förstorade fillers och det är enbart för att ägaren av företaget är en bitter gammal surkärring (dessutom dömd för våldsbrott!) som det här fick uppmärksamhet.
För en seriös arbetsgivare finns det inget som hindrar dem från att anställa Ronja utifrån ett etiskt perspektiv.
Jag hade nog heller inte anställt Ronja. När jag ser helheten så tror jag att jag kommer få problem. Förneka verkligheten du!! Men att säga att alla andra är idioter är inte så konstruktivt. Om man har problem att få jobb bör man vara lyhörd varför man inte får några. De sista 10 åren har jag sökt 5-6 jobb och har blivit erbjuden jobb alla ggr. Hur? Klä dig rent och helt, var ödmjuk men självsäker. Inga synliga tatueringar. Sen är det klappat och klart
Senast redigerad av jonte400 2021-06-23 kl. 22:11.
Citera
2021-06-23, 22:10
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Jag hade nog heller inte anställt Ronja. När jag ser helheten så tror jag att jag kommer få problem. Förneka verkligheten du

Inge bryr sig om du skulle anställa henne eller inte i din imaginära värld. Sup lite mer och somna sen.
Citera
2021-06-23, 22:12
Avslutad
Citat:
Inge bryr sig om du skulle anställa henne eller inte i din imaginära värld. Sup lite mer och somna sen.

Du ser inte vad Den stora massan gör. Du är en långpanna. En äkta WT.
Går inte, till skillnad från dig har jag ett jobb. Behöver inte vara bitter som du. Godnatt.
Citera
2021-06-23, 22:12
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Sedan så har jag mångårig erfarenhet av att kollegor som har tatueringar lite överallt och även på hals och ansikte och om de är tjejer sprutat in saker i läpparna eller fixat bröst och stjärt. Och utifrån den så gällande utfört arbete så ser jag ingen skillnad mot de som inte har det.
Så bra, då kan Ronja söka jobb på dessa arbetsplatser, så blir hon och er arbetsgivare nöjd. Samtidigt kan städfirman anställa folk som funkar hos dem så att även det företaget blir nöjt. De som vill döma ut Ronja som vanställd porrdocka kan göra det och vara nöjda. Alla blir nöjda.
Citera
2021-06-23, 22:14
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Vad baserar du det på, att de flesta arbetsgivare drar sig för att anställa människor med fillers? Har du gjort någon slags oberoende studie i ämnet eller?
Man kan bara hoppas.
Citera
2021-06-23, 22:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Går inte, till skillnad från dig har jag ett jobb. Behöver inte vara bitter som du. Godnatt.

Jag har också ett jobb (gissa vilket), vad det nu har med saken att göra. Ajdå, ditt patetiska försök till slagfärdighet funkade inte, vad ska du nu göra för att boosta din självkänsla din bidragstomte?
Citera
2021-06-23, 22:22
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ronja har knappt märkbart och blygsamt förstorade fillers

Citat:
och det är enbart för att ägaren av företaget är en bitter gammal surkärring (dessutom dömd för våldsbrott!) som det här fick uppmärksamhet.
Hon driver företag till nytta och förtjänst för samhället. Ronja sitter hemma på arslet i någon slags alternativ verklighet där man inte ser skillnad på ”hel och ren” och ”sexleksak”.

Citat:
Om det är ”korkat” att vara ärlig och rakryggad så behöver vi fler korkade människor.
Citera
2021-06-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II

Hon driver företag till nytta och förtjänst för samhället. Ronja sitter hemma på arslet i någon slags alternativ verklighet där man inte ser skillnad på ”hel och ren” och ”sexleksak”.

Om det är ”korkat” att vara ärlig och rakryggad så behöver vi fler korkade människor.

Ronja fick ju ett jobb i går. Arbetsgivaren Yvonne Fager visade sig vara grovt kriminell så hon kanske får svårt att rekrytera folk.
Citera
2021-06-24, 01:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Måste ju säga att det var otroligt klantigt skrivet av städfirmans ägare. Håller själv på med bemanning och man kan ju inte uttrycka sig så, även om man tycker det och även om man har rätt att välja anställda.

Idag med alla sociala medier o dyl så måste man formulera sig korrekt så företaget inte blir uthängda och får dåligt rykte. Är det sen skriftligt så går det ju inte att snacka bort..

Sen gör hon så bort sig själv genom att vända sig till pressen...

Lol 😂🥇ja nu kommer arbetsgivarna stå på kö när de vet om att dem kommer bli anmälda när de inte gillar hennes anknäbb.

Konstigt att vissa tycker att anknäbb är snyggt, de är ju inte få heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in