Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
De flesta kvinnor är väl knappast nöjda med sig själva om du ska dra det argumentet.
Räcker med att tjejer sminkar sig för att markera att de inte är nöjda med sitt naturliga utseende. Du anställer väl tjejer med läppstift och mascara? Ja, naturligtvis gör du det eftersom sminkning är normaliserat och det där om "nöjda tjejer" bara ett svepskäl för att du ska kunna utesluta folk som ännu ses som lite annorlunda helt efter dina egna och andras fördomar.
När läppfillers eller halstatueringar blivit tillräckligt vanligt och avdramatiserat så kommer ingen längre att ha några problem med att anställa personer med sådana attribut.
För att komma till kärnan här så handlar det återigen om rädsla och fördomar inför det som är annorlunda samt oviljan att ta itu med dessa rädslor. Det är väl mer bekvämt att bara låta instinkterna ta över helt och slippa tänka efter lite.
Jag tar det en gång till. Om en naturlig tjej som är glad och trevlig och verkar må bra. Idrottar och är självsäker söker samma jobb som någon som fyller läppar, eller på annat sätt modifierat sig själv så har jag ett val.
Med min erfarenhet så väljer jag en av dessa, om du kallar det en fördom så får det väll vara så men min erfarenhet är att en naturligt glad ung tjej kommer oftare dyka upp till sitt jobb och fungera bättre med sina medarbetare.
Kalla det fördom, kalla mig boomer. Kalla mig för vad du vill.
Och Jo. Det är en klar majoritet av unga människor som mår bra på min arbetsplats. Allt är relativt men det är mycket glädje.
Edit: För att göra det än mer klart så kan vi göra en realistisk bild för en småföretagare. Du har 100 tjejer som är sociala, glada och naturliga.
Du har 100 modifierade tjejer, dom kan va glada dom med under anställningsintervjun.
Dom har knappa CV, samma betyg och du kollar inte deras sociala medier.
Gruppen ska funka ihop och väldigt sällan vara borta.
Om du under 10 års anställning får välja en av dessa grupper så vad väljer du?