2021-06-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Efter att metastudien av BIRD i UK passerade peer review verkar saker börja hända!

Covid: Ivermectin to be studied as possible treatment in UK

https://www.bbc.com/news/health-57570377

Helt klart postivt.
Citera
2021-06-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du skrollar ned och tittar på tabellerna så ser du att vi är i slutet på andra vågen.....
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Vet du varför tidningar med mera skriver tredje vågen?
Citera
2021-06-23, 19:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Börjar bli komiskt att läsa dina inlägg.Du hade för det första inte skrivit på flashback om du haft över 200 i IQ, då hade du varit i labb och tagit fram vaccin.

Jag hade inte skrivit här om jag inte tyckte det var roligt. Alltid kul att diskutera med begåvningsreserven med aspbergerdiagnos. Inte blir det mindre kul när en ansenlig mängd av dessa inhämtar "fakta" från div konspirationssidor, alternativmedicinare etc...😁
Citera
2021-06-23, 19:36
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Efter att metastudien av BIRD i UK passerade peer review verkar saker börja hända!

Covid: Ivermectin to be studied as possible treatment in UK

https://www.bbc.com/news/health-57570377
Bra att det görs en riktigt studie! Detta borde ju täppa till truten på foliehattarna som hävdar att Illuminati eller nån annan hemlig makt stoppat all forskning mm kring Ivermectin
Citera
2021-06-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag hade inte skrivit här om jag inte tyckte det var roligt. Alltid kul att diskutera med begåvningsreserven med aspbergerdiagnos. Inte blir det mindre kul när en ansenlig mängd av dessa inhämtar "fakta" från div konspirationssidor, alternativmedicinare etc...😁

Du tycker att det är roligt, hela tråden har du framstått som smått hysterisk. Jaja, nu vet vi att du inte är seriös med dina inlägg.
Citera
2021-06-23, 19:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra att det görs en riktigt studie! Detta borde ju täppa till truten på foliehattarna som hävdar att Illuminati eller nån annan hemlig makt stoppat all forskning mm kring Ivermectin

Att big pharma har noll intresse av att "forska" kring Ivermectin är inte kontroversiellt.

De forskar såklart på sådant som maximerar deras ekonomiska resultat.

Forskningen på Ivermectin har därför genomförts på klinisk nivå. Dock är resultaten av alla dessa studier positiva med signifikant resultat.

Att WHO numera till största delen finansieras av kommersiella aktörer är inte heller en hemlighet. Att de måste agera efter sina finansiärers önskemål är uppenbart.
Citera
2021-06-23, 20:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du tycker att det är roligt, hela tråden har du framstått som smått hysterisk. Jaja, nu vet vi att du inte är seriös med dina inlägg.

Kan utan omsvep säga att jag är klart mer seriös än snittet.

Hur seriös är du själv? Du tycks mest gå in för att provocera och skriva oneliners.
Citera
2021-06-23, 20:18
Medlem
Citat:
Kan utan omsvep säga att jag är klart mer seriös än snittet.

Hur seriös är du själv? Du tycks mest gå in för att provocera och skriva oneliners.

Klart mer seriös än snittet, när du drar siffror som inte stämmer angående döda för tillfället, påstår att du har BMI och IQ tillsammans på närmare 300. Under trådens första år skrev du att vaccin är det enda som kan rädda oss. När vaccinet kom så drog du istället upp att antal risker med vaccinet, och försökte nästan provocera folk att inte vaccinera sig. För att sedan smita före i vaccinationskön. Alla måste anpassa sig till att förutsättningarna förändras, det gäller även mig, men dina inlägg hänger inte ihop någonstans.
Citera
2021-06-23, 20:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Inte bara en första dos. Alla skulle vara vaccinerade hette det. Är väl inte ens 1/3 som fått bägge doserna. Räknar man dessutom att det ska gå två veckor från dos 2 är den nog inte mer än 1/5 som är skyddade. Men ändå ska det öppnas upp. Propaganda är vad det är. En himla tur att skolorna är stängda för annars hade det gått helt åt helvete.

"Alla vuxna ska ha fått eller blivit erbjudna vaccin till midsommar". Exakt så lät det ursprungliga målet.

Skulle tippa att vi är åtminstone uppe i 70% då, om jag tar in att i min region är det fullbokat 3 veckor framåt.
Citera
2021-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Att big pharma har noll intresse av att "forska" kring Ivermectin är inte kontroversiellt.

De forskar såklart på sådant som maximerar deras ekonomiska resultat.

Forskningen på Ivermectin har därför genomförts på klinisk nivå. Dock är resultaten av alla dessa studier positiva med signifikant resultat.

Att WHO numera till största delen finansieras av kommersiella aktörer är inte heller en hemlighet. Att de måste agera efter sina finansiärers önskemål är uppenbart.
Det är därför viktigt att forskarsamhället är oavhängigt både ekonomiska och politiska intressen
Citera
2021-06-23, 20:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Klart mer seriös än snittet, när du drar siffror som inte stämmer angående döda för tillfället, påstår att du har BMI och IQ tillsammans på närmare 300. Under trådens första år skrev du att vaccin är det enda som kan rädda oss. När vaccinet kom så drog du istället upp att antal risker med vaccinet, och försökte nästan provocera folk att inte vaccinera sig. För att sedan smita före i vaccinationskön. Alla måste anpassa sig till att förutsättningarna förändras, det gäller även mig, men dina inlägg hänger inte ihop någonstans.

Vad gäller BMI så var ju svaret bara ett skämtsamt svar på ett påhopp. IQ likaså.

Sen håller jag med om det du skriver att jag skrivit om vaccin. Blev ju påhoppad redan då i början av pandemin och dumförklarad när jag skrev att vaccin skulle komma inom ett år. Det skulle ta minst 5-10 år. Det sa även FHM. När så vaccinen kom och det visade sig att vektorvaccinen var sämre och jag uppmanade folk att inte ta dem blev jag återigen dumförklarad. Har hjälpt äldre att "vaccinfiska" så de fått mRNA vaccin istället. Nu har EU beslutat att inte köpa in mer vektorvaccin. Varför då om de är så bra?

Sedan blev jag fly förbannad på FHM när de på eget bevåg förlängde tidsrymden mellan dos1 och dos2 från 3 till 7 veckor. Tvärtemot vaccintillverkarens rekommendationer. Extra allvarligt nu när Deltavarianten absolut kräver 2 doser för att ge skydd. Klart oansvarigt att ge sådana rekommendationer då. Jag ordnade så jag fick dos2 efter 4 veckor.

En sak du borde lära dig är att FHM inte kommunicerar vad som är bäst för dig som individ, eller ens bäst för folket. Tag bara inställningen till munskydd samt att de aldrig propagerat för FFP3 3. Istället pratade de om flockimmunitet. Resultatet ser vi. 15 tusen döda på snart 18 månader. Faktum är att de skiter i om du eller någon nära anhörig går bort.
Citera
2021-06-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har aldrig presentera fakta bara falska påståenden. Är man 65 och får covid riskerar man definitivt att plågsam dö. Om inte annat får man lida fruktansvärt.

Att hålla sig undan är definitivt de äldres chans men alla kan inte det. De som måste få hjälp av hemtjänst och vårdpersonal har dött som flugor under pandemin.
Exakt så här är det varje säsong under influensa tider väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in