Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Klart mer seriös än snittet, när du drar siffror som inte stämmer angående döda för tillfället, påstår att du har BMI och IQ tillsammans på närmare 300. Under trådens första år skrev du att vaccin är det enda som kan rädda oss. När vaccinet kom så drog du istället upp att antal risker med vaccinet, och försökte nästan provocera folk att inte vaccinera sig. För att sedan smita före i vaccinationskön. Alla måste anpassa sig till att förutsättningarna förändras, det gäller även mig, men dina inlägg hänger inte ihop någonstans.
Vad gäller BMI så var ju svaret bara ett skämtsamt svar på ett påhopp. IQ likaså.
Sen håller jag med om det du skriver att jag skrivit om vaccin. Blev ju påhoppad redan då i början av pandemin och dumförklarad när jag skrev att vaccin skulle komma inom ett år. Det skulle ta minst 5-10 år. Det sa även FHM. När så vaccinen kom och det visade sig att vektorvaccinen var sämre och jag uppmanade folk att inte ta dem blev jag återigen dumförklarad. Har hjälpt äldre att "vaccinfiska" så de fått mRNA vaccin istället. Nu har EU beslutat att inte köpa in mer vektorvaccin. Varför då om de är så bra?
Sedan blev jag fly förbannad på FHM när de på eget bevåg förlängde tidsrymden mellan dos1 och dos2 från 3 till 7 veckor. Tvärtemot vaccintillverkarens rekommendationer. Extra allvarligt nu när Deltavarianten absolut kräver 2 doser för att ge skydd. Klart oansvarigt att ge sådana rekommendationer då. Jag ordnade så jag fick dos2 efter 4 veckor.
En sak du borde lära dig är att FHM inte kommunicerar vad som är bäst för dig som individ, eller ens bäst för folket. Tag bara inställningen till munskydd samt att de aldrig propagerat för FFP3 3. Istället pratade de om flockimmunitet. Resultatet ser vi. 15 tusen döda på snart 18 månader. Faktum är att de skiter i om du eller någon nära anhörig går bort.